• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Jag kom precis på att det var flera månader sedan jag var in på grannforumet "Time To Talk". Så jag gör ett besök och ser att det är bara EN tråd med inlägg från det senaste dygnet. Det verkar vara väldigt låg aktivitet överlag, det har t ex. inte postats nånting under hela lördagen och istortsett bara två användare är aktiva i köp & sälj-delen. o_O
Finns det nån särskild anledning till att aktiviteten på TTT sjunkit så?

(Hoppas jag postade i en lämplig tråd, sökte på "Time To Talk" men hittade ingen specifik tråd.)

Edit: Jag avser inte att skvallra eller trampa på någons tår eller nåt. Är bara genuint nyfiken ifall det finns nån särskild orsak till den till synes drastiska aktivitetsminskingen.

Senast ändrad:
Jag kom precis på att det var flera månader sedan jag var in på grannforumet "Time To Talk". Så jag gör ett besök och ser att det är bara EN tråd med inlägg från det senaste dygnet. Det verkar vara väldigt låg aktivitet överlag, det har t ex. inte postats nånting under hela lördagen och istortsett bara två användare är aktiva i köp & sälj-delen. o_O
Finns det nån särskild anledning till att aktiviteten på TTT sjunkit så?

(Hoppas jag postade i en lämplig tråd, sökte på "Time To Talk" men hittade ingen specifik tråd.)

Edit: Jag avser inte att skvallra eller trampa på någons tår eller nåt. Är bara genuint nyfiken ifall det finns nån särskild orsak till den till synes drastiska aktivitetsminskingen.
highlander1.png

En Rolex Daydate 18238 på ett 'vanligt och oansenligt' nono armband. Tyg, eller läder spelar ingen roll...
Kan man få köpa en sådan för 60-70.000 ? På ett tryggt sätt, både för mig som köpare såväl som för säljaren.
Tacksam för svar.

Senast ändrad:
Har jag också funderat över. Hur ser det ut för 16234 och 114270? Kanske skall ställa frågan i respektive tråd...
Eftersom min första automat var Orient SD300 som har en mätare som visar hur mycket den är uppdragen så saknar jag det på senare inköp. Jag har en klocka med STP1-11 urverk som jag hade på mig på natten, men som stannade.

Eftersom min första automat var Orient SD300 som har en mätare som visar hur mycket den är uppdragen så saknar jag det på senare inköp. Jag har en klocka med STP1-11 urverk som jag hade på mig på natten, men som stannade.
Ja, power reserv är ju praktiskt men tycker det stör enkelheten och det stilrena i en urtavla. Orient gör det dock snyggt på sin SD300!

Hej :) har en liten fundering kring hur ni gör i följande.

När ja lämnade in min blnr för kortning av länken i stan så korta killen den med 2 bitar. Han drog dock av bägge från samma sida och påstod att man gör så för att klockan ska sitta bättre.

Någon annan som kör såhär eller kör ni likvärdigt på bägge sidor?

Då sökfunktionen på forumet lämnar en hel del övrigt att önska, hittar jag inte lämplig tråd för tips och råd om hur man på bästa sätt och utan att bli ruinerad skickar inom Europa. Om någon bevakar en lämplig tråd får ni mer än gärna länka.

Ska införskaffa mig min första rolex inom kort,
Men står i valet om kvalet mellan sub 14060 eller explorer 1 14270.
Budget säger någonstans 30-60k.
Kommer troligen att i framtiden vilja äga båda men vilken tycker ni borde bli den första?

Kommer troligen att i framtiden vilja äga båda men vilken tycker ni borde bli den första?

Båda är ju ikoniska, beror väl lite på om du vill att alla ska se vad du har på armen, eller om du vill flyga lite mer under radarn. Personligen tycker jag explorern är bäst, mer sofistikerad och clean samt har roligare historia.

Båda finns ju i överflöd om du skulle ångra dig.

Tjenare! Hittar ingen lämplig tråd så provar denna!

Jag skall till London nästa vecka och tänkte att något nytt skall få följa med hem. Främst Rolex och AP som är intressant... något jag inte får missa? och era tips på klockhandlare centralt i London?

Allt gott!

Hej alla,
Tänkte lämna in min Omega Seamaster cal 8500 på service i stockholm, vilka rekommenderar ni? Samt vad tror ni att det kommer kosta samt tidsåtgång? Kommer de skicka klockan vidare till Omega eller löser dem det lokalt?Klockan rullar på men timvisaren har börjat "släpa" som ni ser på bilden. Behöver jag lämna/ta med mig något speciellt till den urmakaren jag lämnar in till? Garanti är slut och klockan är köpt hos Mårtenssons så tänker att det blir lättare att lämna in den i stockholm.
omega_fel2.JPG

Tack på förhand! :)

Har precis köpt en Seamaster 2254 och hade inne den hos lokala urmakaren i Göteborg för justering av länken. Den blev bra storleksmässigt med halvlänken isatt man han satte inte i den på änden av länken. Såg det inte förrän jag kom hem. Är det rätt?
IMG_8769.jpg

Bra val av klockor och svårt val. Jag hade dock kört med 14270 först då jag tycker den är mer mångsidig: sportig och dressing. En fantastisk klocka!

Tillbaka
Topp