Tackar,Alternativet är ju att köpa en 20mm, tror spelrummet blir knappt märkbart
https://fruur.se/products/jubilee
Men funkar det inte med 21.5?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar,Alternativet är ju att köpa en 20mm, tror spelrummet blir knappt märkbart
https://fruur.se/products/jubilee
Tveksamt, men i värsta fall kan du kanske bara fila ner den lite och lyckas klämma dit den!Tackar,
Men funkar det inte med 21.5?
Herregud vad dålig den varOne Watch Guy
LancetVilket klockmärke är det på klockan Christopher Walken hade haft gömd i röven i "Pulp fiction" ?
Tycker den sitter perfekt!Fick hem första klockan precis, en King Quartz från 70-talet.
Är mycket nöjd med skicket men lite osäker kring storleken, är den för liten?
Det ska dessutom vara möjligt att byta till Kanji-visare, är det något man kan göra själv eller måste den lämnas in till en urmakare?
Tacksam för svar
Kanjivisare? Menar du dagvisning med kanjitecken? Det ställer du om själv om klockan har det.Fick hem första klockan precis, en King Quartz från 70-talet.
Det ska dessutom vara möjligt att byta till Kanji-visare, är det något man kan göra själv eller måste den lämnas in till en urmakare?
Tacksam för svar
Precis lagom..Fick hem första klockan precis, en King Quartz från 70-talet.
Tacksam för svar
Vetifan om de gjorde någon i guld dock, liten miss kanske från QuentinTack !
Viktig information juh, man kanske blir med på 'Vem vet mest' nångång.
Ser ju perfekt ut på dig, bra val. Ser ju ut som en JDM, säker på att den inte har kanji redan?Fick hem första klockan precis, en King Quartz från 70-talet.
Tacksam för svar
Kool, ser ut som en penis på tavlan. Gillar det!Skönt att höra ang storleken, tackar för feedback Menade såklart att dagvisaren ska ha kanji som andraspråk, blev lite fel där i förra inlägget. Har löst det nu iallafall, var så enkelt som att vrida kronan bakåt!
Ingen snabb och kort fråga men de bjuder jag på.
Hittade info om hur Gilt tavlan till min MKII Key West tillverkas men hänger inte riktigt med, nån som kan översätta den feta kursiva texten till ”fackspråk” ?
”It turns out this effect isn't created with paint as my dial supplier originally indicated to me. After further study and 6 months of my nagging they realized that this effect could only be created using the "lost paint" process that was used on the original 6538 dials. The process we will be using is a variation of the original and goes something like this:
1. Plate brass blank of dial with gold or a gold tone material to a mirror finish
2. Print your markers using a acid resistant paint
3. Plate the dial black. This is where the process deviates from the original. the originals used paint not electroplating.
4. Remove the acid resistant paint to reveal the gold surface underneath
5. Clear coat the dial, print the depth rating, and lume the dial”
Länken: https://forums.watchuseek.com/f325/project-kingston-continued-293540.html
Tavlan
Mange takk Ursinne för utförligt svar. Blev ännu trevligare att äga klockan.Nja.. fackspråk vet jag inte och vet inte vad du behöver veta men skillnaden till de ursprungliga "originalet" beskrivs som electropläterad istället för målad svart yta på tavlan.
Det här är vad som står:
Man pläterar mässingstavlan i guld eller guldtonat material till en spegelblank yta.
Man trycker det som ska vara guldfärgat på den färdiga tavlan med syraresistent eller syrasäker färg.
Tavlan pläteras sen svart. (skillnaden mot att måla den svart, som tidigare eller hos "originalen". Vet inte vad som exakt avses med originalen)
Den syraresistenta färgen som lades där det ska varar guldfärgat tas sedan bort och fram kommer då guldfärgen under på de ytorna.
Tavlan klarlackas sedan och lumas. Man trycker djupangivelsen.
Lämna in hos valfri urmakare och be dem att "rucka" den. Jag antar att det rör sig om ett 7s26 eller liknande så du kan nog inte förvänta dig +/- ett par sekunder men det kommer absolut att bli bättre. Kostar ett par hundra spänn.Jag har en kort fråga ang tidshållning på mitt seiko-verk. Den fortar sig väldigt mkt, märker av några minuters skillnad bara på typ 3 dagar... Vad gör jag? Vill inte lägga så mkt pengar på den heller hehe...
Okej, ja det rör sig om ett NH35-verk. Förväntar mig inte så mycket generellt, men tråkigt att behöva ställa om den var 3e dag eller så... vad innebär en ruckning? Att de "kalibrerar" verket typ? Får kika på det!Lämna in hos valfri urmakare och be dem att "rucka" den. Jag antar att det rör sig om ett 7s26 eller liknande så du kan nog inte förvänta dig +/- ett par sekunder men det kommer absolut att bli bättre. Kostar ett par hundra spänn.
Ja, man justerar en fjäder för att justera gångavvikelsen. Det finns så klart inga garantier för vad man får för resultat men det kommer absolut att bli bättre.Okej, ja det rör sig om ett NH35-verk. Förväntar mig inte så mycket generellt, men tråkigt att behöva ställa om den var 3e dag eller så... vad innebär en ruckning? Att de "kalibrerar" verket typ? Får kika på det!
Okej låter ju bra! Betalar lätt en hundring om det hjälper den kassa tidshållningenJa, man justerar en fjäder för att justera gångavvikelsen. Det finns så klart inga garantier för vad man får för resultat men det kommer absolut att bli bättre.
https://klocksnack.se/search/9990007/?q=Moms+tull&o=date&c[title_only]=1Någon som har erfarenhet av klock-köp från Japan?
Avgifter. Tull etc. ?
Fungerar det smidigt eller är det risk att det blir liggandes i tullen?
(Köp från företag)
Det kostar nog åtminstone ett par hundra men det kan det väl vara värt även på en billigare klocka on man vill få en lägre gångavvikelse.Okej låter ju bra! Betalar lätt en hundring om det hjälper den kassa tidshållningen
Ja, räkna med 25% moms (baseras på varans pris inkl. frakt) samt en administrationsavgift på 50-120kr beroende på speditör och värde. Gällande tullen så borde det inte vara några större problem från Japan, jag fick hem mitt paket efter ett par dagar och kunde betala moms vid uthämtning, detta med ett paket skickat via EMS/PostNord.Någon som har erfarenhet av klock-köp från Japan?
Avgifter. Tull etc. ?
Fungerar det smidigt eller är det risk att det blir liggandes i tullen?
(Köp från företag)
SuperDet kostar nog åtminstone ett par hundra men det kan det väl vara värt även på en billigare klocka on man vill få en lägre gångavvikelse.
Ja, räkna med 25% moms (baseras på varans pris inkl. frakt) samt en administrationsavgift på 50-120kr beroende på speditör och värde. Gällande tullen så borde det inte vara några större problem från Japan, jag fick hem mitt paket efter ett par dagar och kunde betala moms vid uthämtning, detta med ett paket skickat via EMS/PostNord.