• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Knight

Cartier
Någon som har tips på en sån där tunn dunväst som man kan ha under kavaj eller rock för att bli lite varmare?


Jag slog till på en Mountain Equipment-jacka idag, modell "Arete". Dock med långa ärmar (finns som väst). Den är perfekt att ha som mellanlager till t-short och ytterrock. Dunet är fair. Riktigt fraiche.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Köpte två Barbour, bra att ha en hängandes på jobbet då jag ömsom cyklar ömsom åker MC. Så dubbel uppsättning är bra.
Blev en Duke att ha på jobbet och en Sapper hemma.. rätt ok bägge två

barbour-men_s-international-duke-jacket-sage.jpg

Barbour_Mens_Sapper_Jacket_-_Olive_A342_3.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köpte två Barbour, bra att ha en hängandes på jobbet då jag ömsom cyklar ömsom åker MC. Så dubbel uppsättning är bra.
Blev en Duke att ha på jobbet och en Sapper hemma.. rätt ok bägge två

barbour-men_s-international-duke-jacket-sage.jpg

Barbour_Mens_Sapper_Jacket_-_Olive_A342_3.jpg

Duke var min första barbourjacka som köptes in förra året, ett rejält uppsving från tidigare jackor jag haft och väl värd de extra kronorna (mot vad jag lagt tidigare). Rätt varm och mkt fickor samt tajt passform vilket passar mig. Funderade ett tag på att köpa en till i blått men gröna är bra till hösten.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Någon som har förslag på snygg trenchcoat? Förutom burberry? Skulle gärna vilja ha en marinblå.
 

meuller

Omega
Min höstjacka är en Corbridge i rustic som jag trivs mycket bra med.
images.jpeg

Har ni något tips på en snygg skepparkavaj att rocka i vinter? Marinblå eller eventuellt Grå.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag erkänner att jag är en lat jäfel som inte orkar läsa hela tråden, detta har därför säkert redan dryftats, men, vart köper jag Barbour till bäst pris online? Och nej, jag handlar inte Barbour i fysisk butik så länge Rob E inte börjar sälja det. ;)

Några tips?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Jag erkänner att jag är en lat jäfel som inte orkar läsa hela tråden, detta har därför säkert redan dryftats, men, vart köper jag Barbour till bäst pris online? Och nej, jag handlar inte Barbour i fysisk butik så länge Rob E inte börjar sälja det. ;)

Några tips?
Countryattire.co.uk brukar ha bra erbjudanden.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor

Bombarjackorna är ju bra, utöver det tycker jag deras parkas ser billiga & glansiga ut.
Finns mycket roligt för under 4k, kolla in Mountain Works, Sail Racing, Peak, The North Face osv.

Några speciella krav, lång/kort, färg osv så kan jag länka något? :)
 

Noami

Cartier
Bombarjackorna är ju bra, utöver det tycker jag deras parkas ser billiga & glansiga ut.
Finns mycket roligt för under 4k, kolla in Mountain Works, Sail Racing, Peak, The North Face osv.

Några speciella krav, lång/kort, färg osv så kan jag länka något? :)

Snoozarn, vänligt av dig! Tack.
En rätt lång jacka, mellan midja och knän. Färg är inte det viktigaste, men mörkare färger gillar jag - helst svart.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Sugen på en jacka i liknande snitt/stil som en belstaff roadmaster men som inte är vaxad. Är inne på min andra barbour och har öst kärlek och vax på dom de spricker och jävlas hela tiden. Kommer inte ge mig in i vaxträsket igen men gillar stilen och skulle helst undvika quiltat. Så har ni några bra tips?
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Köpte en trench nu till hösten. En blå, sitter som en smäck och älskar funktionsmaterialet. Blir inte skrynkligt osv. De har rea nu så det är bara att slå till. Ska nog köpa mig en beige till våren. Jag är sammanfattningsvis supernöjd!
 
Topp