• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Josef B

Bestraffaren
Har flera jackor från Snoot!
Väldigt bra kvalité och passformen är för mig som handen i handsken! De känns som de är mer kroppssydda och passar för de som har lite mer bredare axlar och smalare midja.
Som sagt, har bara bra erfarenheter av märket och personalen i deras butik på Artillerigatan är jättetrevliga!
 
Har flera jackor från Snoot!
Väldigt bra kvalité och passformen är för mig som handen i handsken! De känns som de är mer kroppssydda och passar för de som har lite mer bredare axlar och smalare midja.
Som sagt, har bara bra erfarenheter av märket och personalen i deras butik på Artillerigatan är jättetrevliga!
Låter topp. Får ta mig en omväg förbi Artillerigatan. Tack för info. :)
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Passar in rätt bra på det du söker. Äger en själv och det är den varmaste jackan jag haft, så lite partisk bedömning hehe.
650 fillpower i dunet så det är bra skit.

http://se.zoovillage.com/productdetail/99510-Mountain_Works-Fat_boy_down_parka_black_132_99


Slog till på en FatBoy - sportaffären i PUB-huset har fin-fin rea nu, tips - och kan bara instämma i att det med marginal är den varmaste dunjacka jag någonsin haft. Har haft flera tyngre Haglöfs, Patagonia, CanadaGoose etc, men FB:n är den första jacka där jag känt mig för varm per omgående när jag klivit ut i nollgradigt väder - med dragkedjan nere - och t-shirt och tunn 100-vikts fleecetröja under. Den loftar rejält högt och känslan är att kvicksilvret måste ner på fel sida minus 5 grader för att man ska börja befinna sig i jackans arbetsfönster. Annars, underbar kvalité rätt igenom, fina material. Men MountainWorks är rätt urbant metrosexuella i skärningen. Sambon köpte en Large som jag fick gå och byta till en XL dagen efter. De är tighta.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Slog till på en FatBoy - sportaffären i PUB-huset har fin-fin rea nu, tips - och kan bara instämma i att det med marginal är den varmaste dunjacka jag någonsin haft. Har haft flera tyngre Haglöfs, Patagonia, CanadaGoose etc, men FB:n är den första jacka där jag känt mig för varm per omgående när jag klivit ut i nollgradigt väder - med dragkedjan nere - och t-shirt och tunn 100-vikts fleecetröja under. Den loftar rejält högt och känslan är att kvicksilvret måste ner på fel sida minus 5 grader för att man ska börja befinna sig i jackans arbetsfönster. Annars, underbar kvalité rätt igenom, fina material. Men MountainWorks är rätt urbant metrosexuella i skärningen. Sambon köpte en Large som jag fick gå och byta till en XL dagen efter. De är tighta.
Kul att höra! :)
Gillar min väldigt mycket och tycker nästan det är lite tråkigt att man bara kunnat ha den några dagar denna vinter. En lättviktare i dun från sail racing har gjort jobbet bra hittills och när det närmar sig -10 blir det FBn igen.
 

Icaras

Rolex
Sugen på en jacka i liknande snitt/stil som en belstaff roadmaster men som inte är vaxad. Är inne på min andra barbour och har öst kärlek och vax på dom de spricker och jävlas hela tiden. Kommer inte ge mig in i vaxträsket igen men gillar stilen och skulle helst undvika quiltat. Så har ni några bra tips?

Spricker? Låter som att något är galet :)
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Kul att höra! :)
Gillar min väldigt mycket och tycker nästan det är lite tråkigt att man bara kunnat ha den några dagar denna vinter. En lättviktare i dun från sail racing har gjort jobbet bra hittills och när det närmar sig -10 blir det FBn igen.


Ja, känner samma sak, det får gärna smälla till med en rejäl vargavinter nu med temperaturer nedåt 20 minus (ett tag iaf...) så man får använda jackan lite som det är tänkt. Annars håller jag med att en tunn dunjacka/dun"tröja" som Patagonia kallar det, parat med en lite längre jacka - ex Barbour Beaufort - skulle hållit en varm och torr i alla temperaturer hittills...
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på en vinterjacka liknande de nedan? Budgeten är max 4,5k
CM3196TF1_20_big_CM3196TF1.jpg

CM3004TF1_20_big_CM3004TF1.jpg
 

Ponlarsson

Panerai
I höst får det bli min quiltade kavaj/jacka från Oscar Jacobson igen. Mest för att jag inte känner för att lägga pengar på en ny jacka.
Oscar-Jacobson_Tiberius-Jacket_blue_80087902_211_front_normal.png

(Bild skamlöst lånad från internet)
 

SSL

Audemars
Blir Fjällräven greenland som vanligt till hösten. Vintern blir klurigare. Tror jag söker något militärinspirerat utan axelklaffarna. Får se vad som dyker upp.

image.jpg
 
  • Like
Reactions: Ako

Lowe92

Cartier
Vad säger ni om en rock från JLindeberg? Hittade en som satt bra och kom med avtagbart innerfoder på Åhléns för 4500 kr. Är det bara märket jag betalar för och kan få bättre för mindre/samma eller är det ok?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Aspesi M65, VAR ÄR DU?

Vet ni var jag hittar den med avtagbart foder online så får ni gärna ropa till. :)
 
Senast ändrad:

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Någon som har erfarenhet från Barbours klassiska Ashby & Beauford jackor nu till hösten?
funkar dom under hösten? eller kommer man frysa i dom?
mwx0002.jpg
 

Kallebalik

Friends of KS
Någon som har erfarenhet från Barbours klassiska Ashby & Beauford jackor nu till hösten?
funkar dom under hösten? eller kommer man frysa i dom?
mwx0002.jpg

Jag har en som jag kompletterat med huvan. Det är en bra och prisvärd jacka, beauford ger lite extra utrymme för en stickad tröja under också. Bra funktionsjacka helt klart i bra kvalitet.
 
Topp