• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Sjobedan

Rolex
4567M_61.jpg

Denna blir det i vinter. (igen)

Canada Goose Citadel.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
När skulle man övergett SI ?
Italienarna övergav det i början av 90-talet. Ungefär samtidigt som britterna började använda det som huligan-klädsel.
Övergett och övergett, jag kör fortfarande på en del plagg från dem men allt är sådant som köpts längre bak i tiden och köper jag nu blir det 9 fall av 10 plagg utan patch och definitivt utan stora tryck. Kvaliteten är grym, speciellt på dem äldre plaggen. Tror jag har någon form av hatkärlek haha.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Inget jag märkt på mina Romresor. Tycker märket syns mer nu än förut.

Va i Italien en månad i somras och såg inte en enda SI tröja. (Bologna, Florens, Siena, Chianti, forte dei marmi, portofino, como). Kan bero på vädret såklart (värmen).

Men normalt sett är jag ett par veckor i Italien varje år och ser dem väldigt sällan.

Se där hur olika intryck man kan få.

Det är inte så att du är i Rom för att gå på fotboll?
 

Frele

Cartier
Tycker denna från Herno verkar riktigt sjysst! Gore-tex material vilket gör att den förmodligen står emot vind och väta bra. Någon som har erfarenhet?
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: SSL

Singular

Rolex
2-Faktor
Tycker denna från Herno verkar riktigt sjysst! Gore-tex material vilket gör att den förmodligen står emot vind och väta bra. Någon som har erfarenhet?
image.jpeg

Jag är minst sagt part i målet men kan bara säga en stor tumme upp - två av kollegorna rockar varsin och älskar dem (och det är tredje säsongen vi har den här modellen i sortimentet). Vind- och vattentät (och med fina muffar som hindrar kylan att krypa in), vilket gör verklig skillnad i vår lilla stad. Laminaren har fått det kärleksfulla smeknamnet "Göteborgsjackan" av oss, då den både praktiskt och stilmässigt/estetiskt (avskalat, inte speciellt fancy, mångsidig och lika sportig som elegant) passar stans och vår stil väl. Rekommenderas!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Har inte just den jackan utan bara en regnrock från Herno men är übernöjd. Den är sjukt tunn och går att knögla ihop till en "påse" (dragkedja) vilket gör att den får plats i resväska eller träningsbag helt perfekt. När jag tar ur den ur "påsen" så syns inte att den varit ihopknöglad. Coolt material som faen.

Sån här typ:
herno-brown-button-up-raincoat-product-1-10950731-0-618460446-normal.jpeg


Vet inte om jag bridrar med något men poängen är väl att om deras material är kanon i andra jackor lär väl det i den där snygga jackan även vara det...
 

SSL

Audemars
Blir bomber i vanlig ordning med undantag några Fjällräven som såldes i våras. Är ingen trädkramare ändå.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kommer nog köra på...
Varma dagar: Barbour Ariel eller bombarjacka (har en, blir nog en till billigare i grön eller blå färg) eller täckväst plus tröja.

Lite kallare dagar: Barbour duke.
image.jpeg


De rejält kalla höstdagarna: Måste nog köpas nytt, Barbour duke funkar inte så bra med tröja under tyvärr (tight). Lutar åt en Barbour Ashby i navy eller liknande vaxad jacka. Dock nöjd med Barbour än så länge så köper gärna en till :)
image.jpeg


Vinter: grön parkas från elvine. Passform före funktion, fakedun ger inte mkt värme men sitter bra och gillar den :rolleyes:
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Förklara?
Jag tycker den är snygg, kanske inget jag kommer använda flitigt men ändå.
Visst, på ett lavish lives-konto kan det ser fräsigt ut men...
Nu vet jag inte vad du gör till vardags, hur du ser ut, hur gammal du är, vad du tjänar och i vilka kretsar du rör dig - men om det inte innefattar helikoptrar och hundrafotare kommer du garanterat se utklädd ut och det finns bättre sätt att bränna hundratusen än att vara se ut som en fjant i en överdrivet uppenbar överrock som inte tåler vinterväder.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Visst, på ett lavish lives-konto kan det ser fräsigt ut men...
Nu vet jag inte vad du gör till vardags, hur du ser ut, hur gammal du är, vad du tjänar och i vilka kretsar du rör dig - men om det inte innefattar helikoptrar och hundrafotare kommer du garanterat se utklädd ut och det finns bättre sätt att bränna hundratusen än att vara se ut som en fjant i en överdrivet uppenbar överrock som inte tåler vinterväder.

För cirka 10 år sen var rock med pälskrage högsta mode. (Kanske 12-14). Iaf runt stureplan. Alla större tillverkare i Sverige hade en sån, Tiger, Lindeberg, Filippa K. Säger inte att det är snyggt, men det var då iaf inte endast reserverat för jet-setare. :)
 
Topp