• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

oscarabc

Omega
Hjälp! Satt på SAS från Amsterdam igår och bläddrade lite i deras tidning (Scandinavian Traveler tror jag den heter). Såg den här jackan och tog ett kort för att kolla upp senare men nu när jag googlar så inser jag att det är stört omöjligt att hitta genom att bara söka på Lacrosse... Någon här som vet vilken det är?

IMG_4566.JPG
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Blev Elvine i år igen, lyckades dock tajma inköpet med någon form av diet så den börjar kännas lite stor nu :banghead:
Kan dock rekommendera märket, riktigt bra kvalité!
 
Hallå!

Har någon bra tips på en riktig vinterjacka som funkar? Kraven är följande:

- Lång modell, jag är 200 cm lång.
- Inte vara toksportig med för mycket "MEGA Gore-Tex tjosan" i illröd text eller motsvarande.
- Mörkblå eller likande.
- Luva
- Hålla värmen när det blir riktigt kallt.
- Funka i typ 5-10 år, köper inget slit och släng.

Den kommer inte användas varje dag till jobbet eller så utan snarare på helger och fritid (gå ner på stan eller knata runt med kidsen i kallt vöder).

Har testat en Sail Racing Glaciar Bay någonting som var kanon. Dock lite för sportig, är ingen bestigare av berg eller så.

Tack på förhand.:)

/gustav
 

joca

Patek
2-Faktor
Hallå!

Har någon bra tips på en riktig vinterjacka som funkar? Kraven är följande:

- Lång modell, jag är 200 cm lång.
- Inte vara toksportig med för mycket "MEGA Gore-Tex tjosan" i illröd text eller motsvarande.
- Mörkblå eller likande.
- Luva
- Hålla värmen när det blir riktigt kallt.
- Funka i typ 5-10 år, köper inget slit och släng.

Den kommer inte användas varje dag till jobbet eller så utan snarare på helger och fritid (gå ner på stan eller knata runt med kidsen i kallt vöder).

Har testat en Sail Racing Glaciar Bay någonting som var kanon. Dock lite för sportig, är ingen bestigare av berg eller så.

Tack på förhand.:)

/gustav

Canada Goose's klassiska parka eller en Parajumpers är några alternativ kanske? :)
Dock något lik den Sail Racing du testat.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Är ju galet sent ute men tänkte köpa ny jacka..
en klassisk Gloverall Duffel?
eller en lite mer sportig kort jacka i form av
Woolrich travel down / Hackett Velospeed

alt bara köpa en rock / skepparrock och köra på det hela vintern?
bor i stockholm, och jackan är tänkt att användas som en vardagsjacka fram och tillbaka till jobbet. och i andra dylika sammanhang.
HIT ME!

10866211r_1.jpg



12270811r_1.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Personligen föredrar jag lite ruffigare jackor från exempelvis Pike Brothers och Carhartt. Vid stiligare tillfällen blir det skepparkavaj i klassiskt snitt. När regnet öser ned som det bara kan göra här i Göteborg drar jag en Grundéns Saltö 59:a över hela härligheten!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Skepparrock (pea coat) har alltid legat mig varmt om hjärtat men nu är min förra helt utsliten så det är dags för att kolla efter en ny! Någon som har bra ett bra tips? Har hittat några men ingen klockren än.

Det ska inte vara massa detaljer utan helst ganska stilren och givetvis mörkt blå (navy blue). Kan tilläggas att jag är student så tips på mer än 4000kr kommer bara göra stora hål i budgeten...
Jag gillar också skepparkavajen skarpt! Här är en från Schott:
image.jpeg

Den kostar ca 3600:-
Bilden är lånad från Sivletto's hemsida.
 
Topp