Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jason har lagt upp en sida för anmälan för nya Seaforth IV.Tror SF-II hade det hårda caset/väskan. Jag har själv den gula med svart bezel.
När kommer SF-IV? Hur håller man bäst koll på detta? Har hållit mig undan klock-internet på senaste tiden.
Känner att jag är sugen på pastellblå, förmodligen utan bezel.
I agree. And I kind of like the bezel to get a redesign with more minute markers.Sounds cool, I love printed markers, have a hard time imagining what they'd look like on the Seaforth though. Too bad about the bracelet...
Äntligen borrade bandhorn!lite ny info om vad vi kan få se på nya SF IV, borrade lug holes, något rosa samt lite annan bezel än tidigare svarta safirbezeln. Ser att kronan blivit mer rundad också.
Inspirerad av Tudor Pelagos FXDHyffsat snyggt. Precis den bezeln jag önskade mig. Svart FXD-killer anyone
JAN 7, 2022 | HALIOS Watches
Happy new year folks! I had previously mentioned that I was planning on going with a printed application for the luminous markers, but I neglected to provide the full context as I wasn't far enough along in my testing. At this point I can now reveal that the "mystery meat" that I was planning...halioswatches.com
Inte inspirerad men lik, tror inte att Jason ingått i designteamet hos Tudor och på så sätt fått reda på desgnen.Inspirerad av Tudor Pelagos FXD
Helt lika är dem inte eftersom Tudorn har 5 sekunder markeringar mellan kl 10-12 och denna har det bara mellan 11-1.Inte inspirerad men lik, tror inte att Jason ingått i designteamet hos Tudor och på så sätt fått reda på desgnen.
Annars var det bara på tiden att han använde en mer plottrig bezel. Gillar den typen som bl a Seiko och Yema använt sedan 60-talet.
Jag tycker också de är lika, inget snack om det. Enligt mig stor fördel Halios i detta fall pga bättre storlek, vanliga pins, borrade lugholes och inte minst det mer motiverade prisetHelt lika är dem inte eftersom Tudorn har 5 sekunder markeringar mellan kl 10-12 och denna har det bara mellan 11-1.
Håller med dig och jag gillar denJag tycker också de är lika, inget snack om det. Enligt mig stor fördel Halios i detta fall pga bättre storlek, vanliga pins, borrade lugholes och inte minst det mer motiverade priset
Ser verkligen fram emot SF. Fairwind är förmodligen den böst ”bang for buck” klocka jag ägt. Frågan är bara vilket material samt färg man ska sikta in sig på? Hur känner ni övriga? Stål eller titan? Färggrann tavla eller ej?Hyffsat snyggt. Precis den bezeln jag önskade mig. Svart FXD-killer anyone
JAN 7, 2022 | HALIOS Watches
Happy new year folks! I had previously mentioned that I was planning on going with a printed application for the luminous markers, but I neglected to provide the full context as I wasn't far enough along in my testing. At this point I can now reveal that the "mystery meat" that I was planning...halioswatches.com
Titan-rosa tänker jag. Halios knasiga färger är aldrig fel i längden, de kan verka knasiga i början men sen blir det bra. Alternativt Titan-gul.Ser verkligen fram emot SF. Fairwind är förmodligen den böst ”bang for buck” klocka jag ägt. Frågan är bara vilket material samt färg man ska sikta in sig på? Hur känner ni övriga? Stål eller titan? Färggrann tavla eller ej?
Du har helt rätt, ska vara Universa och inte Fairwind. Vet inte varför jag skrev Fairwind, kanske ett omedvetet villhöver som gör sig påmintTitan-rosa tänker jag. Halios knasiga färger är aldrig fel i längden, de kan verka knasiga i början men sen blir det bra. Alternativt Titan-gul.
Men du menar väl Universa, eller har du haft en Fairwind också? Riktigt fint band till den där, vilket är det?
Du kan ha två blå, de är inte helt likaDu har helt rätt, ska vara Universa och inte Fairwind. Vet inte varför jag skrev Fairwind, kanske ett omedvetet villhöver som gör sig påmint
Tycker det är svårt med färgerna denna gången. Självklara valet hade varit Gul eller pastelblå (det tråkiga är att man redan har Universa i pastel samt Doxa Carbon i gult). Måste således välja ngt annat Rosa kan kanske vara coolt (eller om man lyckas knipa en av safirtavlorna). Annars är No Fuss svart i titan ett safe val.
Väljer man titan då blir det dock svårt att hitta en vettig AM länk. Läste även att man inte kommer att ha någon repskydd/behandling på titan så frågan är hur pass mycket av en repmagnet den blir.
Det är detta bandet. Är rätt tunnt så passar bra.
Best-Selling Military Watch Straps | Nylon & ZULUDIVER
Our best-selling military watch straps, including Nylon and ZULUDIVER Watch Straps, at WatchGecko. Find the top-rated options for your timepiece.www.watchgecko.com
Den pastelblåa Sf er så bra.Du kan ha två blå, de är inte helt lika
Någon som har koll på hur man kommer kunna köpa nya Seaforth? är det först till kvarn, och sen omöjlig att köpa eller vad tror/vet ni?
Tycker att dem gör sig mycket mycket bättre i verkligheten än på bild.Ok, får hoppas man får reda på exakt när det är då! Aldrig provat en halios, men jag gillar verkligen hur dom ser ut