• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

Jason har startat ett eget forum på sin sida med info om modellerna, kommande projekt samt service mm. Detta är vad han skriver som svar på frågor om Seaforth:
BFDDE841-B9B9-4D1C-B2A2-C1D429F79CFF.png

23F1019D-3495-4CD2-B5A2-3959A836C5B5.png

A8CD05C4-EB2A-4084-A954-E3A9FFA2A3A8.png
Tack för uppdateringen! 👍 Lite märkligt dock om de redan är under tillverkning utan att någon försäljning har skett än. Det skulle kunna vara så att han syftar på att de är på gång, att han har tagit fram prototyper osv. men den vedertagna innebörden av "in production" för fysiska produkter är väl att produkten är under tillverkning och väldigt nära lansering? 🤔

Tack för uppdateringen! 👍 Lite märkligt dock om de redan är under tillverkning utan att någon försäljning har skett än. Det skulle kunna vara så att han syftar på att de är på gång, att han har tagit fram prototyper osv. men den vedertagna innebörden av "in production" för fysiska produkter är väl att produkten är under tillverkning och väldigt nära lansering? 🤔
Case, verk, glas och visare plus säkert en uppskattad fördelning av tavlor i olika färger är säkert under produktion. Hur dessa ska konfigureras blir nog efter genomförd preorder. Då byggs de skulle jag tro, så var det med Fairwind.

Case, verk, glas och visare plus säkert en uppskattad fördelning av tavlor i olika färger är säkert under produktion. Hur dessa ska konfigureras blir nog efter genomförd preorder. Då byggs de skulle jag tro, så var det med Fairwind.
Det var det jag var fundersam kring men det kanske har hållits omröstningar på sociala medier osv. för att få en ungefärlig bild av hur många ex av varje variant som ska tillverkas/monteras. Dessutom måste han även ligga ute med en hel del pengar om han inte har tagit emot några beställningar än men i ett annat sammanhang lät de på honom som att han har lite problem med tillverkningen och kanske bara tillverkar ett fåtal åt gången?

Det var det jag var fundersam kring men det kanske har hållits omröstningar på sociala medier osv. för att få en ungefärlig bild av hur många ex av varje variant som ska tillverkas/monteras. Dessutom måste han även ligga ute med en hel del pengar om han inte har tagit emot några beställningar än men i ett annat sammanhang lät de på honom som att han har lite problem med tillverkningen och kanske bara tillverkar ett fåtal åt gången?
Nu när du nämner det så var det en fråga för ca 4-6 månader sedan där Jason pejlade läget avseende konfigurationen med/utan bezel, stål/titan, färger mm

Det jobbigaste är väl tiden mellan släpp av nya klockor.
Den pastelblå är grym. Den släpptes igen nu och sammanlagt för den eller de batcher som gick såldes den slut inom någon minut. Jag är riktigt glad över min nr 57 som jag lyckades få tag på från Forasec.
B4468A63-635A-427C-8DC5-CE8E079B8A03.jpeg

EA68D6B2-4F1C-4B46-BB79-BBB60EC4B01E.jpeg

Nu sitter jag baraoch fördriver tid till serie IV av Seaforth släpps i vinter. Blir en Bahama Yellow med svart dykarbezel, troligen stål, känns mer hållbart och klassiskt än titan. Eller?

Det säger lite om hur bra Halios är misstänker jag.... 😁
Den är skitbra :)
Kommer inte riktigt upp i klass med Monta på länk eller finish, dock är ju prisskillnaden ganska stor och Halios är inte långt ifrån.

Men precis som @rambo_amadeus säger, den spöar definitivt många större och dyrare klockor.

Hade tänkt göra en ”VS” recension men jag är lite för dålig på att uttrycka mig väl i skrift så tror att jag lägger den idén på is.

Någon som vet när man kan beställa den nya Seaforten? Eller kommer det bli lika krångligt som föregående släpp:cigar:

Tillbaka
Topp