• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Halios

Baramats

Audemars
2-Faktor
På tal om saker man sett men undrar var de tog vägen: världens kanske mest perfekta och kompetenta reseklocka:

Seaforth GMT med dykarbezel.
E300B828-2899-48D3-A2E6-395FDB67F556.png

46B51610-51BD-49B7-9328-EFE21846F3B5.png

Undrar om man kan byta till sig en sån här om man kan locka med något exklusivt?
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
På tal om saker man sett men undrar var de tog vägen: världens kanske mest perfekta och kompetenta reseklocka:

Seaforth GMT med dykarbezel.
E300B828-2899-48D3-A2E6-395FDB67F556.png

46B51610-51BD-49B7-9328-EFE21846F3B5.png

Undrar om man kan byta till sig en sån här om man kan locka med något exklusivt?
Inte ofta man ser någon till salu och dycker dem upp ligger dem ibland 2 x över den vanliga Seaforthen i pris.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ah, jag trodde att du hade blivit galen och beställt en till Universa från senaste släppet. 😅 Men...är det verkligen så galet, egentligen? Coolaste mikron på länge! 😎
Jo, men håll i dig, den grå Universan är bättre!!! Pastell och Huckversa i all ära, men de är heta på grund av (mer) begränsad upplaga.
Så mitt stalltips är att köpa @Jeser90 Uni för bra pris och sedan maila Jason för en ny länk.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jo, men håll i dig, den grå Universan är bättre!!! Pastell och Huckversa i all ära, men de är heta på grund av (mer) begränsad upplaga.
Så mitt stalltips är att köpa @Jeser90 Uni för bra pris och sedan maila Jason för en ny länk.
Min tillvaro är alldeles för trist och färglös för en grå urtavla. 🥲 Är det någon som tröttnat på sin pastell så vet ni var jag finns... 🙋

Jag tog fel på datumet för senaste släppet och insåg det dagen efter när det redan var för sent men det hade nog inte gjort någon skillnad då folk vittnat om att den tog slut på <30s.
 

morgel

Omega
2-Faktor
Jag vet inte! Fan också.
Bilden du la upp, med Nato var ju grym. Vad är det för strap? :)
Haha inte lätt med beslutsångest. Vet precis hur det är. Lovar återkomma om länken i helgen så har du den faktorn att väga in också, oavsett om det gör det lättare eller svårare att bestämma sig 😉

Det är ett vävt NATO från Wristbuddys. Riktigt, riktigt bra! Har ett grönt också som är minst lika trevligt. På senare tid är det de banden som fått rotera med länkarna på både Universan och BB58an.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Haha inte lätt med beslutsångest. Vet precis hur det är. Lovar återkomma om länken i helgen så har du den faktorn att väga in också, oavsett om det gör det lättare eller svårare att bestämma sig 😉

Det är ett vävt NATO från Wristbuddys. Riktigt, riktigt bra! Har ett grönt också som är minst lika trevligt. På senare tid är det de banden som fått rotera med länkarna på både Universan och BB58an.
Låter ju super! Jag uppskattar det, ställer väl eventuellt till det än mer. Men det är skoj! :)

Tycker det såg riktigt, riktigt bra ut! Har aldrig kollat in WristBuddys, får gå in och klicka lite, tack!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Tänker du på den vattentäta lådan/väskan? Det var nog där någonstans, mellan serie II och III eller kanske redan efter serie II, vet inte 100 % då jag kom in på Halios precis innan serie III släpptes.

Exakt. Har sett lite blandat när jag tittat på gamla annonser.
Tror SF-II hade det hårda caset/väskan. Jag har själv den gula med svart bezel.

När kommer SF-IV? Hur håller man bäst koll på detta? Har hållit mig undan klock-internet på senaste tiden.
Känner att jag är sugen på pastellblå, förmodligen utan bezel.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Tror SF-II hade det hårda caset/väskan. Jag har själv den gula med svart bezel.

När kommer SF-IV? Hur håller man bäst koll på detta? Har hållit mig undan klock-internet på senaste tiden.
Känner att jag är sugen på pastellblå, förmodligen utan bezel.

Ja, fixed bezel pastell är fin. Tror det kan komma upp en beställningssida under nov/dec för preorder, men det verkar inte som att Jason är helt 100 på att köra preorder, vilket är synd, men det kanske är lättare för honom att bara göra det han vill göra utan att ta hänsyn till preorders. Han har ju egna idéer men om det blir preorder så kommer folk bara beställa massor av pastell och Bahama Yellow, vilket ger mindre antal av de nya varianterna han troligen vill släppa. För antagligen har han än så länge en begränsad mängd hårdvara i form av case och bezels mm.

Du kollar i denna tråden :D eller på forumet på Halioswatches.com
Eller WUS:
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Man blir lite sugen på en Seaforth :) Hur vet man vilken version klockan är, I, II eller III? Vad är skillnaden mellan versionerna?
Det är skillnad mellan vilka verk som användes mellan serie I/II Miota tror jag och III ETA2824.
Även skillnad på lume där serie III använde BGW9.
Men köp serie IV nu i vinter, då får du den bästa SF versionen, troligen med C3 eller X1 samt Sellita.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det är skillnad mellan vilka verk som användes mellan serie I/II Miota tror jag och III ETA2824.
Även skillnad på lume där serie III använde BGW9.
Men köp serie IV nu i vinter, då får du den bästa SF versionen, troligen med C3 eller X1 samt Sellita.
Serie 1 är Miyota och serie 2 Eta 2824
Ok, så ingen skillnad mellan II och III förutom när batcharna producerades?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ok, så ingen skillnad mellan II och III förutom när batcharna producerades?
Jag kan inte alla detaljer tyvärr men kan kolla upp. Ämnet behandlades på WUS i höst.

Användare Vinegar frågar samma sak en bit ner på sida 623(!) i Seaforth-tråden, sedan kommer svar/sammanställning sporadiskt på denna och följande sidor. Tar med denna bild på en snygg klocka för sakens skull
cce648d4-d9a6-4c8c-9f3e-16765168131d-jpeg.16056212
 
Senast ändrad:
Topp