• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

Hur fungerar förhandsbokningen för Halios? Är det total kaos där det gäller att vara först eller skriver man upp sig på någon slags intresselista och blir kontaktad om/när man får köpa?

Efterfrågan verkar ju med råge överstiga tillgången oavsett modell och det är jäkligt segt med releaser där man måste hänga på låset sekunden som beställningsfönstret öppnas.

Hur fungerar förhandsbokningen för Halios? Är det total kaos där det gäller att vara först eller skriver man upp sig på någon slags intresselista och blir kontaktad om/när man får köpa?

Efterfrågan verkar ju med råge överstiga tillgången oavsett modell och det är jäkligt segt med releaser där man måste hänga på låset sekunden som beställningsfönstret öppnas.

Halios har startat samarbete med sidan Huckberry.com och har de som återförsäljare. Lägg ett mail på beställningssidan på Halioswatches.com för den modell du vill veta release på så kommer det när det är dax. Det kommer ingen bekräftelse från Jason, här jobbar vi med tillit :) dvs att man får lita på att det som stå ska hända faktiskt händer...

Jag vet inte vad samarbetet med Huckberry betyder för oss i EU, men som @rambo_amadeus skrev har Forasec hittills sålt Universa på preorder. Situationen är minst sagt speciell mtp produktionstakten, efterfrågan samt Covid.

@krockettröja har du fått någon update från Forasec?

11BA0D8D-5C41-40DD-8DBB-D0E3F7536BF9.jpeg

Fick svar "As mentioned, the watches are being assembled in very small batches in Vancouver. I get 3/4 every time. They are going to our customers in order of the deposits made. You are at the end of the list.

We will contact you when we get the shipping notice from Halios and it is time to make the final payment. "

Fick svar "As mentioned, the watches are being assembled in very small batches in Vancouver. I get 3/4 every time. They are going to our customers in order of the deposits made. You are at the end of the list.

We will contact you when we get the shipping notice from Halios and it is time to make the final payment. "
Perfekt, då får du nog tag på en, det är alltid någon som hoppar av.

Är väldigt nöjd med min Seaforth. Men har inte så mkt information om den då jag köpte den second hand och informationen jag har hittat på nätet är sparsam.

Vilken serie är det?
Hur stor batch gjordes?
Är det en limited edition?(med tanke på numreringen på baksidan)

Bilagor

• 20210603_062331.jpg
    20210603_062331.jpg
    299.2 KB · Visningar: 7
  • 20210603_062320.jpg
    20210603_062320.jpg
    345.9 KB · Visningar: 9
Är väldigt nöjd med min Seaforth. Men har inte så mkt information om den då jag köpte den second hand och informationen jag har hittat på nätet är sparsam.

Vilken serie är det?
Hur stor batch gjordes?
Är det en limited edition?(med tanke på numreringen på baksidan)
Hej, snygg Seaforth, ja det är en limiterad serie med bronscase. Jag kan kolla upp hur många som gjordes då jag köpte en likadan när det begav sig. Jag tror jag fick min hösten 2019, det kan vara densamma.

9D50B50A-A1CE-48A2-BE95-4FDCDF35AB82.jpeg

Ja gärna, eller peka mig i en riktning i alla fall. Tusen tack!
De levererades i slutet i oktober 2019, försenade som vanligt :rolleyes:
Seaforth Bronze släpptes med grön, blå samt grå sunbursttavlor. Halios producerade X antal av dessa (okänt) med fördelning mellan tavlorna enligt kundernas önskemål. Min bedömning då var att blå var populärast följt av grön och sist grå (min favorit nu).

79161E4F-67BE-4754-ABFA-969D3A381C73.jpeg
5C1E4637-3023-465A-A50B-2B2D6BC3D652.jpeg
4EC341A6-580E-4E9C-9181-36EB61BAA6E0.jpeg

De levererades i slutet i oktober 2019, försenade som vanligt :rolleyes:
Seaforth Bronze släpptes med grön, blå samt grå sunbursttavlor. Halios producerade X antal av dessa (okänt) med fördelning mellan tavlorna enligt kundernas önskemål. Min bedömning då var att blå var populärast följt av grön och sist grå (min favorit nu).

79161E4F-67BE-4754-ABFA-969D3A381C73.jpeg
5C1E4637-3023-465A-A50B-2B2D6BC3D652.jpeg
4EC341A6-580E-4E9C-9181-36EB61BAA6E0.jpeg
Ok, undrar varför han inte släppte informationen om hur många som tillverkades. Mysko.

Så serien heter egentligen bara Seaforth Bronze då alltså?

Den gröna är min favorit, men är ändå jättenöjd med att ha den blåa. Vill heller inte byta nu när jag har haft den såpass länge och hunnit få fram en patina.

Har dock börjar snegla på den gröna Universan de kommer släppa via Huckberry. Tror det är samma gröna, eller iaf en liknande grön tavla.

En av dem är "min" blå som jag fick stå över pga the Ming thingy. Lite tråkigt, men samtidigt har den grå gått upp i ledning över vad jag vill ha som nr2.
Förstår att du får prioritera. Ypperligt tillfälle för någon att knipa en nu om de önskar :) Håller med att den grå verkligen växt på en. Känns som en väldigt allround klocka.
Jag är dock frtf nöjd med min :)
20210522_080613.jpg

Ni som haft Halios ett tag, hur tycker ni kvalitén är? Gillar klockorna, men känns svårt att bedöma kvalité på vissa micromärken, eftersom de ofta inte funnits så länge.

Och rent generellt, vad skulle ni säga om mikromärken? Kan alla som vill göra en klocka med god kvalité för ex. 3000+ kr?

Typ att de köper in ett bra verk från ETA eller Seiko, och råvarorna inte kostar mer än några hundralappar, så sitter resten sen i marknadsföring osv.

Tillbaka
Topp