• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Halios

En uppgift, kul @rambo_amadeus :)

7 mm per länkbit. Man kan nog skruva loss skjutlåset också för att förkorta ännu mer genom att komma åt skruv eller pin/collar som sitter dold där.

730819D7-9E38-4C94-98C1-9F4AFF70A1CA.jpeg

5DB13FF5-208B-4C0D-8B43-CC13BC9841EF.jpeg

666FF5C8-8F87-4BA8-94E5-CB2F44C2508C.jpeg
@Professor S det blir nog på håret men rent teoretiskt kan det gå om man lyckas fästa spännet med pin and collar även på andra sidan spännet. Vart i landet bor du? Du skulle kunna testa hur min sitter när man har på minsta justeringen. @Baramats schysst att du tog dig tid att mäta :)

@Professor S det blir nog på håret men rent teoretiskt kan det gå om man lyckas fästa spännet med pin and collar även på andra sidan spännet. Vart i landet bor du? Du skulle kunna testa hur min sitter när man har på minsta justeringen. @Baramats schysst att du tog dig tid att mäta :)
Jag chansar, i värsta fall får en uris såga bort en länk, borta nya hål och fästa på så vis.

Tack för den otroligt varma och hjälpsamma andan här i tråden - det gör en inte mindre sugen på en Halios direkt!

Jag chansar, i värsta fall får en uris såga bort en länk, borta nya hål och fästa på så vis.

Tack för den otroligt varma och hjälpsamma andan här i tråden - det gör en inte mindre sugen på en Halios direkt!
Du är välkommen, kul att kunna hjälpa till! Universa är värd att satsa på och modifiera så den passar, bör väl gå.

Någon som vågar sig på en uppskattning i pris på denna?

allt med från nyköp.

2AE66DB9-41C9-4023-A419-17819B7B2F50.jpeg

6FF75A8A-025B-4634-AD32-5ADB80D2EE8D.jpeg

E15F1042-FC67-434B-B5A8-E997619E3B56.jpeg
Svårt att säga, men kring 8.5-10 beroende på årstid (dykare/sommarklocka) och köpares humör kanske?
Ryktet säger att abyss blue inte kommer släppas i serie IV vilket i så fall kan betyda att den snarare hamnar uppåt 10k, kanske?
Den är riktigt snygg och du skulle sålt till mig förra året ;) nu har jag redan hittat en, fast den har ju såklart stålbezeln.

Det finns en blå Universa hos forasec.com, maila han fort vid intresse, först till kvarn där. Kommer nog inte fler till EU på ett tag.

0749CE8E-6551-4C11-8AD1-0DA96A02CBC0.png

Ser väldigt fina ut Halios Universa. 🙂 Hur knepigt var det att få tag på en?
Det var inte så knepigt alls för oss som skrev upp oss på intresselistor tidigt, det tog bara väldigt lång tid pga pandemin och allt som den ställde till med avseende produktions-förseningar. Nu är det svårare för det är små batcher som släpps på halioswatches.com och stort intresse och då gäller det att vara snabb och ha en bra betalningstjänst som skickar iväg pengarna fort utan strul.

Vi får se vad samarbetet med Huckberry.com leder till. Möjligen enklare plattform men samtidigt så är produktionen den stora flaskhalsen.

Det var inte så knepigt alls för oss som skrev upp oss på intresselistor tidigt, det tog bara väldigt lång tid pga pandemin och allt som den ställde till med avseende produktions-förseningar. Nu är det svårare för det är små batcher som släpps på halioswatches.com och stort intresse och då gäller det att vara snabb och ha en bra betalningstjänst som skickar iväg pengarna fort utan strul.

Vi får se vad samarbetet med Huckberry.com leder till. Möjligen enklare plattform men samtidigt så är produktionen den stora flaskhalsen.
Ska nog försöka få tag på en. Frågan är vilken färg man ska jaga..

Nu kan vi nog enas om att 2 färger för Seaforth IV är bekräftade, de mest populära just nu kommer tillbaka. Bild från WUS

Seaforth4 news.png

Verkar släppas sent 2021 eller början på 2022. Skönt, då kan man köpa lite andra klockor och flippa innan dess.
Såg det där också - timingen verkar väl vara början av nästa år, va?*

Bara att hålla tummarna för att man lyckas knipa en då!

Den som väntar på något gott…

* såg nu att du redan skrivit det.. skönt, då var det utrett också :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp