Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inga tips som inte redan är sagda. Slår ett slag för Bic Camera i Akihabara som @yonsson rekommenderade. Och när du ändå är i området så passa på och besök manga kvarteren, jävligt galetHej!
Ska spendera 3 semester veckor i landet i öst. Och tänkte höra vilka ställen som kan vara värda att kika in på. Tanken är att göra ett köp medans jag är där.
På checklistan är än så länge "Mizutani Camera" där jag köpt två olika Ricoh´s, vid tidigare tillfällen. Bifogar bild.
Länk google maps: https://www.google.se/maps/@35.7100...4!1s6LbytFcxupP9OgwCnRZbZQ!2e0!7i13312!8i6656
Har ni tips på fler ställen? Ska hyra bil och bila så kommer besöka Osaka, Kyoto, Hiroshima.mm.
Tack på förhand!
En idiotfråga på tal om Japan. Behöver man visum för att åka dit eller är det bara o köpa en biljett o dra?
30 dagar har du per standard.
Vet ej om man kan ansöka om längre. Måste nog vara kopplat till arbete t.ex. De har jävligt stränga visumlagar.
Bilder?Har nu varit på BicQlo. UNIQLO och BicCameras genensamma byggnad i Shinjuku. Där fanns det ett betydligt bättre utbud än i Shibuya. Bland annat hade de hela "The Citizen" linjen. Väldigt coola. Även många klockor från Seiko och Orient.
Butiksbiträdet i en skobutik hade en klocka som såg ut att vara en en vintage Seiko dykare.
![]()
Mycket riktigt. En 6105-XXX? från 65, alla delar original.
Han tipsade om Nakano för vintage Seiko. Tyvär hinner jag inte dit.
Det stämmer säkert. Snygg var den i alla fall och det var första gången jag såg en in the flesh. Alltid trott att den skulle kännas blaffigare. Men den var rilgigt najs storlek. Kanske måste prova en...Fast bezelinsert är inte original.
Tveksam även på tavlan. Relumad i och för sig och då kanske den är original i alla fall.Fast bezelinsert är inte original.
Det stämmer säkert. Snygg var den i alla fall och det var första gången jag såg en in the flesh. Alltid trott att den skulle kännas blaffigare. Men den var rilgigt najs storlek. Kanske måste prova en...
Kanske var språkförbistringen eller så ljög snubben. Kul att se en i Japan oavsettTveksam även på tavlan. Relumad och för då kanske den är original i alla fall.
Too late will be the cry, when the man with the bargain has passed you by. ;-)
Hittade du några schyssta affärer? Köpte du något kul?Too late will be the cry, when the man with the bargain has passed you by. ;-)
Jag hade sett artikeln redan för fanken. Dock som bortblåst, så tack för tipset. Nu dröjer det nog ett tag innan jag åker tillbaks tyvärr.
Jag gick mest i BicCamera. Kan rekkommendera BicQlo, Uniqlo o BicCameras gemensamma butik i Shinjuku. De hade mest Seiko, Citizen, Casio o Orient av de butiker jag var i. Annars hade Isetan Man flera bra klockavdelningar i olika prisklasser.Hittade du några schyssta affärer? Köpte du något kul?
Jag ska dit på onsdag så kan återkomma med tips men det jag har hört är ett bra område är Nakano, ca två stationer med tunnelbanan från Shinjuku.Bumpar tråden - någon som varit i Tokyo nyligen? Ska dit i höst och tar mer än gärna emot tips.
Nakano är ett riktigt trevligt område, även om jag inte var klockintresserad de gånger jag varit där.Jag ska dit på onsdag så kan återkomma med tips men det jag har hört är ett bra område är Nakano, ca två stationer med tunnelbanan från Shinjuku.
Tack för uppdatering, bra info! Tog du några bilder?För en lite uppdatering. Nu har jag vart runt nästan två timmar i Nakano Broadway och utbudet av klockor är riktigt bra. Kanske inte så mycket japanska klockor och hittade inget japanskt vintage. Men i övrigt väldigt mycket Rolex, AP, VC, Panerai, Omega och mycket mer. Både nya och vintage. Såg ett par Patek 5711 och mycket annat nytt som är svårt att få tag på samt en del ovanligt vintage som två Rolex paul newman.
Priserna är tyvärr inte speciellt bra.
Sedan här hela området ganska roligt med mycket udda "nörd" butiker. Klart värt ett besök men räkna inte med allt för många japanska klockor dock.