Jag är inte heller något fan av LIW men poängen var att folk inte direkt uppmuntras att ta initiativ om de blir sågade vid fotknölarna och vad som hade kunnat bli ett trevligt tillhåll för den som faktiskt gillar LIW blev istället tre sidor med negativa kommentarer från folk som varken har provat klockorna i fråga eller ens tilltalas av dem. Jag tror att det var
@yonsson som nyligen skrev att man inte behövde kommentera alls om man inte har något snällt eller konstruktivt att säga men det verkar inte som att det efterlevs särskilt väl.
Det är så klart ett diskussionsforum och man ska kunna diskutera olika frågor och komma med saklig kritik men "meh, billigt skräp" bidrar inte ett dugg och gillar man det inte så förstår jag inte vitsen med att specifikt gå in i en viss märkestråd bara för att klämma ur sig att klockorna är tråkiga. Jag gillar inte Rolex men går inte heller in i Rolextråden bara för att skriva att jag inte gillar dem och tycker att de är alldeles för högt prissatta i förhållande till kvalitetet osv.
Det blir ganska blandade budskap när du påstår att du uppmuntrar till ökad aktivitet och initiativtagande men när någon väl tar sig tid att skapa en tråd om någon som de gillar så verkar du inte vara sen att kritisera deras smak?