• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

Nej, frånsett Zlatan håller jag med @eccj. Jag tror i och för sig inte han kommer tillbaka fullt ut, och det han visat efter skadan har inte varit jättelovande (igår var det ju stundom hemskt att se honom), men tror ändå han har en roll att fylla som bollmottagare sent i matcherna.

Mkhitaryan har förvisso gjort lite poäng under den tiden som Pogba var i laget, men summerar man hans hittills 18 gångna månader så kan han inte räknas som annat än en besvikelse. Kapaciteten finns ju där, men han visar ju upp den alldeles för sällan. Och det hade väl kunnat vara ok att få vara en Nani-figur om det inte varit för de helt sjuka dipparna. Mkhitaryan är en säkerhetsrisk och direkt urusel 90 % av tiden han spelar, även då han faktiskt producerar. Bort med honom, än så länge finns det säkert någon som är villig att betala.

Shaw kan vara en fröjd offensivt, men hans psyke och defensiva förmågor har ju blottats av samtliga tränare, och det gäller genomgående under hans karriär. Visst, skadan var olycklig och det är också synd på så sätt att han är engelsman. Men som sagt var, han håller inte mentalt - det är ju mer eller mindre statistiskt säkerställt vid det här laget. Han är inte storklubbsmaterial.

Darmian... Darmian..? Matteo jävla Darmian kan vara den sämsta spelaren (som fått kontinuerlig speltid under flera säsonger) under mina år jag följt klubben. Och då snackar vi nästan 30 år. Jag kan fan inte komma på någon spelare som under tre säsonger fått spela så regelbundet och lyckats vara så genomgående ultramegadunderkass. Han kan inte försvara, vänder konstant ryggen till motspelarna, enda skillnaden mellan honom och en kon är att konen betingar ett vidareförsäljningsvärde. Därtill kan du måla en någorlunda hygglig skäggväxt på konen, vilket jag är högst och ytterligt tveksam till att den gode Matteo skulle ställa upp på. Det faktum att Matteo Darmian lyckas vara ordinarie i en italiensk landslagsbacklinje är i sig självt skäl nog att inte ge svenska herrlandslaget bragdguldet. Det säger faktiskt hysteriskt mycket om vilken kris italiensk landslagsfotboll befinner sig i, och då raljerar jag inte.
HAHA! Fantastisk summering av darmian, det måsta ändå vara jobbigt att vara försvarare mot honom... Så många inlägg som fastnar på första spelare måste lämna något blåmärke eller ömhet!

Sen förutom tidigare nämnda så skicka Blind, han blir inte bättre än så här! Fin vänsterfot men när han förlorar löpdueller på Yaya toure... nuff said!
Har tyvärr börjat utveckla en allergi mot Herrera, va jätte nöjd med han förra året men i år vet jag inte vad det var jag såg. Nu ser jag inget mer än en spelare som sätter sig själv och laget i farliga situationer, filmar och skriker på domaren i varje situation, slår aldrig en passning framåt och gör sig spelbar endast genom att springa bakåt och sakta ner spelet.

@Saltkråkan

Du överdriver! Darmian är bra defensivt, inget snack. Han är dock genomrutten offensivt. Dvs inte bra nog för ManU.

Well, we'll agree to disagree..

@ChristianS

Problemet med Herrera tycker jag snarare är coachningen av honom. Det är ingen defensiv mittfältare, utan en gammal hederlig tvåvägare. Jag tycker han borde matchas mer i en tvåvägsroll likt Pogba mot sämre motstånd. Och då framförallt på bekostnad av Matic. Matic/Pogba är givetvis grundvalet, men tycker Mourinho överdriver behovet av ett ankare på mitten i många matcher.

Beträffande Blind håller jag i stort med, fördelen dock är att han är så mångsidig och är en perfekt truppspelare. Skickar hellre Rojo, som exempel.

Nu kan Mourinho gärna försvinna tycker jag.
Har aldrig varit ett fan av honom, men tycker inte vi ska göra oss av med honom bara för att... Men dyker chansen upp med en annan tränare så tycker jag absolut att vi ska ta den, men inte bara vi inte gör något förhastat och sätter oss i en sämre position.

Angående gårdagens match så vill jag hålla Mourinho mer eller mindre direkt ansvarig, även fast Rashford spelade mer egoistiskt än Ronaldo och övriga spelare såg rädda ut för att ta avsluten. För jag kan för allt i världen inte förstå varför vi med en man mer på planen ska falla så djupt och spela på resultatet när det är 20+min kvar av matchen?! Genom att spela på det sättet som Mourinho vill så gamblar vi med resultatet, istället för att ta kommandot och kämpa för att döda matchen så erbjuder vi möjligheten för motståndarna att kvittera.
Är sååå trött på att sitta nervös sista delarna av matchen och bara hoppas på att vi klarar att hålla tätt mot lag som Leicester och West Brom, det är så fel! :banghead:

Har aldrig varit ett fan av honom, men tycker inte vi ska göra oss av med honom bara för att... Men dyker chansen upp med en annan tränare så tycker jag absolut att vi ska ta den, men inte bara vi inte gör något förhastat och sätter oss i en sämre position.

Angående gårdagens match så vill jag hålla Mourinho mer eller mindre direkt ansvarig, även fast Rashford spelade mer egoistiskt än Ronaldo och övriga spelare såg rädda ut för att ta avsluten. För jag kan för allt i världen inte förstå varför vi med en man mer på planen ska falla så djupt och spela på resultatet när det är 20+min kvar av matchen?! Genom att spela på det sättet som Mourinho vill så gamblar vi med resultatet, istället för att ta kommandot och kämpa för att döda matchen så erbjuder vi möjligheten för motståndarna att kvittera.
Är sååå trött på att sitta nervös sista delarna av matchen och bara hoppas på att vi klarar att hålla tätt mot lag som Leicester och West Brom, det är så fel! :banghead:
Vi har inte varit såhär bra sen fergies tid och om inte shitty varit överjävligt bra skulle vi vara involverade i en titelstrid. Gårdagens match borde vi vunnit med 3 bollar om spelarna satt sina lägen. Hur detta kan vara mourinhios fel och att prata om att sparka en tränare när vi ligger 2a i pl vunnit gruppen i cl och förra året vann två titlar är för mig jävligt konstigt.

Vi har inte varit såhär bra sen fergies tid och om inte shitty varit överjävligt bra skulle vi vara involverade i en titelstrid. Gårdagens match borde vi vunnit med 3 bollar om spelarna satt sina lägen. Hur detta kan vara mourinhios fel och att prata om att sparka en tränare när vi ligger 2a i pl vunnit gruppen i cl och förra året vann två titlar är för mig jävligt konstigt.
Dom spelar som ett korpenlag utan spelidé och världens tråkigaste fotboll. Hatar dagens United, United dog när Fergie lämnade tyvärr.

Det är enbart Mourinhos fel.

United backar inte hem med 2-1 och en man mer mot Leicester.
Det är samma visa som mot t.ex Vigo i EL i våras, skillnaden är att Leicester inte har en värdelös Guidetti på topp som bränner jätteläget.

Det är enbart Mourinhos fel.

United backar inte hem med 2-1 och en man mer mot Leicester.
Det är samma visa som mot t.ex Vigo i EL i våras, skillnaden är att Leicester inte har en värdelös Guidetti på topp som bränner jätteläget.

Hur kan det vara hans fel att martial, lingard och rashford inte sätter nåt av sina lägen? Hade varit andra toner ifall jesse inte missar öppet mål och vi åker hem med en säker 3-1 vinst. Känns som att dagens fans glömt alla stabila borta vinster och tråkiga cl gruppspel som fanns under Fergie..

Hur kan det vara hans fel att martial, lingard och rashford inte sätter nåt av sina lägen? Hade varit andra toner ifall jesse inte missar öppet mål och vi åker hem med en säker 3-1 vinst. Känns som att dagens fans glömt alla stabila borta vinster och tråkiga cl gruppspel som fanns under Fergie..
Minns mycket väl hur det såg ut under Fergies tid. Han var pragmatiker ut i fingerspetsarna, men han hade nog inte låtit Leicester ha bollinnehavet om man ledde med 2-1 och hade en man mer.

Jag säger inte att vi ska sparka honom, för just nu finns det ingen annan vi kan få av hans kvalité och vi vill absolut inte hamna i ett Moyes eller LVG läge igen. Det jag menar är att för mig så är Mou inte lösningen heller utan en tränare som kan skapa en viss stabilitet i ManU som klubb, vilket han gjort! Men det är inte framtiden, sett till hur toppfotbollen ser ut idag där lag vars grunder är byggda från defensiven så är dessa lag inte främsta titelutmanare... Absolut top 4-lag, men det är ju inte vad United ska sträva efter. Därför så OM läget ges och vi kan få en tränare som känns mer i linje med klubbens historia och framtidstro så skulle jag vilja att vi agerar, men det är endast OM.

Tycker Mou ska få mer tid. Vi ligger ändå tvåa i ligan och vidare i CL. Kommer självklart behöva spenderas mer pengar, men varför skulle vi inte göra det när alla andra shoppar loss?

City är överjävligt bra i år annars hade läget sett annat ut. City måste ju få en svacka någon gång och då finns möjligenheten för oss

Jag säger inte att vi ska sparka honom, för just nu finns det ingen annan vi kan få av hans kvalité och vi vill absolut inte hamna i ett Moyes eller LVG läge igen. Det jag menar är att för mig så är Mou inte lösningen heller utan en tränare som kan skapa en viss stabilitet i ManU som klubb, vilket han gjort! Men det är inte framtiden, sett till hur toppfotbollen ser ut idag där lag vars grunder är byggda från defensiven så är dessa lag inte främsta titelutmanare... Absolut top 4-lag, men det är ju inte vad United ska sträva efter. Därför så OM läget ges och vi kan få en tränare som känns mer i linje med klubbens historia och framtidstro så skulle jag vilja att vi agerar, men det är endast OM.

Vilka är dom två senaste årens vinnare av pl och tycker du att dom spelade champagne fotboll? Sen kan vi ju även räkna in Juventus som gått till två cl finaler. Men ja klart man skulle vilja ha mer offensiv men jag tror att det skulle komma ifall spelarna var tillräckligt bra?

Mourinho är ju ingen permanent lösning, det räcker ju med att se på hans historia. Ett, max två år till i United kommer han göra, och förhoppningsvis är vi med och konkurrerar om titeln nästa år. Hade inte City varit färdigutvecklade hade vi förmodligen varit det redan i år.

Vårt problem är ju backlinjen. Enda anledningen till att vi är ganska täta bakåt stavas De Gea och Mourinho. Vår backuppsättning är dock tämligen medioker, och ser egentligen Unitedstandard enbart i Bailly och Valencia. Och med Unitedstandard snackar jag i bägge dessa fall en lägstanivå. Lindelöf har potential, men är inte på långa vägar där. Jones är duktig, men skadebenägen. Smalling, Darmian, Shaw och Rojo är klåpare, och ska bara vara truppspelare. Blind likaså.

Offensivt ser det bättre ut.

Edit:

Det jag ville säga var egentligen att vi spelar den fotboll alla visste vi skulle göra med Mourinho. På gott och ont.

Hur man än vrider och vänder på det så har vi gjort ganska bra resultat i år. Ett onödigt baklängesmål borta mot Leicester och respass i Kalle Anka Cup förändrar inte det.

Ni som följer United, själv håller jag till i Championship - er och landslagets back Lindelöf, har inte han ett konstigt rörelsemönster?
Såg en del av matchen mot Brizzle City, och tyckte det såg väldigt kantigt ut i mottagningar bla, en tillfällighet?

Det kan man väl säga om 100% av alla professionella fotbollsspelare?
Det är skrämmande hur dåliga spelare överlag är idag sett till lön kontra prestation ja. Men jag bryr mig mest om United och det är katastrof. Att man har mage att få 2 mille i veckan och knappt kan slå ett jävla inlägg eller ta emot en boll. Helt sjukt...

Det är skrämmande hur dåliga spelare överlag är idag sett till lön kontra prestation ja. Men jag bryr mig mest om United och det är katastrof. Att man har mage att få 2 mille i veckan och knappt kan slå ett jävla inlägg eller ta emot en boll. Helt sjukt...

Jo, för det är ju spelarna som bestämmer hur marknaden ser ut...

Ni som följer United, själv håller jag till i Championship - er och landslagets back Lindelöf, har inte han ett konstigt rörelsemönster?
Såg en del av matchen mot Brizzle City, och tyckte det såg väldigt kantigt ut i mottagningar bla, en tillfällighet?

Han ser väldigt stel ut och lite gänglig som att han är aningen för stor för sin kropp? Tror han skulle behöva lägga på sig lite massa... Men det kanske bara är så han är utformad, Vardy har kropp och hållning som en riktig datanörd, och han gör det ju ganska okej får man säga :)

Jo, för det är ju spelarna som bestämmer hur marknaden ser ut...
Nej har jag påstått det? Jag säger att ha mage att ta emot så mycket i lön och utföra sitt jobb så uselt är ruttet. Tycker du de spelare som man köper presterar efter vad de kostar och får i lön numera? Jag tycker de flesta presterar dåligt men det är ju så med dagens fotboll känns det som.

Nej har jag påstått det? Jag säger att ha mage att ta emot så mycket i lön och utföra sitt jobb så uselt är ruttet. Tycker du de spelare som man köper presterar efter vad de kostar och får i lön numera? Jag tycker de flesta presterar dåligt men det är ju så med dagens fotboll känns det som.

Min poäng är att marknaden ser ut som den gör och det är inte spelarnas fel. Förstår inte riktigt vad din poäng är dock.

Det är så dagens fotboll generellt ser ut är alla nog eniga om. Spelare som Scholes som aldrig hade en agent och aldrig kollade på nya kontrakten, utan bara skrev på "för att klubben betalar vad dem anser att jag förtjänar och då är det det som gäller". Den typen av one-club-man spelare är en utdöende art

Min poäng är att marknaden ser ut som den gör och det är inte spelarnas fel. Förstår inte riktigt vad din poäng är dock.
Jag skrev det längre upp.

”Vad är det som är oklart? Släng ut varenda överbetald idiot som inte presterar, det vill säga de flesta.”

Det värsta av allt är att man lider igenom hela matchen när man faktiskt tittar på en.

Tillbaka
Topp