• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

rekacj

Omega
2-Faktor
Sanchez in, Pogba som får fortsätta som idag och City som börjar tappa poäng. Vips så kanske det kan bli fight ändå? Även om det är en bit kvar innan jag på riktigt vågar hoppas på det.

Sanchez känns iallafall rätt klar, peppar peppar. Kom uppgifter ikväll om att Chelsea skulle göra sista minuten bud, lite deja vu från i somras med Luk? Chansen att affären presenteras imorgon känns rätt stor. Wenger sa 48h, att det skulle ske idag kändes inte som ett alternativ.
 

pankhurst

Omega
Sanchez in, Pogba som får fortsätta som idag och City som börjar tappa poäng. Vips så kanske det kan bli fight ändå? Även om det är en bit kvar innan jag på riktigt vågar hoppas på det.

Sanchez känns iallafall rätt klar, peppar peppar. Kom uppgifter ikväll om att Chelsea skulle göra sista minuten bud, lite deja vu från i somras med Luk? Chansen att affären presenteras imorgon känns rätt stor. Wenger sa 48h, att det skulle ske idag kändes inte som ett alternativ.
Haha, den tanken slog mig med men sen såg jag spelschemat dom har kommande matcherna och det ska mycket till att dom tappar många poäng samtidigt som vi ska gå rent med... Men hoppet är väl det sista som överger en..

Hade ju varit snyggt med en presentation i halvtid igår som på den gamla goda tiden.. men det blir nog under dagen skulle jag tro om man lyssnar på Wenger och Mourinhos presskonferens igår.
 

Anton

Omega
Är Sanchez tänkt att spela striker eller?

Känns ju som att vänsterplatsen måste få vara Martial och Rashfords.

Ifall Sanchez kommer hamnar han på en kant skulle jag tro senast han körde på högerkanten var ju i Udinese tror jag hoppas han kan göra det hos oss med vore guld med Martial, Jesse (vem fan trodde man skulle tycka det) och Sanchez bakom Lukaku....
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ifall Sanchez kommer hamnar han på en kant skulle jag tro senast han körde på högerkanten var ju i Udinese tror jag hoppas han kan göra det hos oss med vore guld med Martial, Jesse (vem fan trodde man skulle tycka det) och Sanchez bakom Lukaku....
Jag tycker nog att det låter lite bättre på pappret än i verkligheten.
 

Anton

Omega
Kan känna att i kombination med Pogba, så blir det lite för många som gör det mesta för sig själva.

Lingard är ju dock fin i det sammanhanget, tar alltid löpningarna.

Ja det kan man aldrig veta men vi måste ju få in kvalitet om man jämför med tex Shitty med kdb, silva, sane, aguero, sterling och jesus. Lukaku är ju också en som alltid gör jobbet till 100% så tror inte det kommer bli några problem, bra spelare ska kunna spela med bra spelare helt enkelt.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja det kan man aldrig veta men vi måste ju få in kvalitet om man jämför med tex Shitty med kdb, silva, sane, aguero, sterling och jesus. Lukaku är ju också en som alltid gör jobbet till 100% så tror inte det kommer bli några problem, bra spelare ska kunna spela med bra spelare helt enkelt.
Tycker det finns en annan balans i det laget, som inte finns i united. Sané och Sterling tar varsin kant och kompromissar inte.

Jag hade helst sett en teknisk skicklig mittfältare till united, någon som gjorde att Pogba kunde få en friare roll, med Matic bakom de båda.
 

Anton

Omega
Tycker det finns en annan balans i det laget, som inte finns i united. Sané och Sterling tar varsin kant och kompromissar inte.

Jag hade helst sett en teknisk skicklig mittfältare till united, någon som gjorde att Pogba kunde få en friare roll, med Matic bakom de båda.

Ja självklart är dom ju en bra bit längre fram än oss för tillfället, men om vi till sommaren skulle få in en stabilare mittfältare som frigör Pogba så vore väl fortfarande ett 4-3-3 med Martial, Lukaku, Sanchez framför Matic, Pogba, valfri teknisk mittfältare rätt trevligt? :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja självklart är dom ju en bra bit längre fram än oss för tillfället, men om vi till sommaren skulle få in en stabilare mittfältare som frigör Pogba så vore väl fortfarande ett 4-3-3 med Martial, Lukaku, Sanchez framför Matic, Pogba, valfri teknisk mittfältare rätt trevligt? :)
Kanske. Svårt med balansen.

Både Sanchez och Martial söker sig in i banan för att få boll, vilket ställer krav på ytterbackar - detta leder till att man kanske blir för få i defensiven.
 

Anton

Omega
Kanske. Svårt med balansen.

Både Sanchez och Martial söker sig in i banan för att få boll, vilket ställer krav på ytterbackar - detta leder till att man kanske blir för få i defensiven.

Men det är ju så dagens fotboll ser ut? Vilket topplag har idag inte extremt överlappande ytterbackar, som tar hand om kant/inläggspel den traditionella yttern som slickar kanten och bombar in inlägg är väl nästintill utdöd?

Perisic kan väl ses som en mer traditionell ytter hade du hellre valt honom då istället för Sanchez? :)
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Men det är ju så dagens fotboll ser ut? Vilket topplag har idag inte extremt överlappande ytterbackar, som tar hand om kant/inläggspel den traditionella yttern som slickar kanten och bombar in inlägg är väl nästintill utdöd?

Perisic kan väl ses som en mer traditionell ytter hade du hellre valt honom då istället för Sanchez? :)
Vet knappt vem Perisic är.

Men om någon hade frågat mig "vilken position behöver United INTE förstärka?" så hade svaret varit 1. Målvakt 2. Vänsterytter/vänsteranfall
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Sanchez spelade väl höger i Udinese? Mest troligt att han tar högerkanten skulle jag säga. Martial på vänster sida. Rashford och Lindgard som rotation.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Tanken är nog med all säkerhet att Sanchez ska spela på högerkanten i United. Är inte odelat positiv till Sanchez, men om han presterar på den nivån han kan så säkrar vi den bästa yttern i Premier League och den chansen bör man ju ta.

Största köppitchen är ändå att Mkhitaryan verkar gå i motsatt riktning. Det. Det däremot är ju ruggigt lockande!
 
Största köppitchen är ändå att Mkhitaryan verkar gå i motsatt riktning. Det. Det däremot är ju ruggigt lockande!

Är en otroligt bra affär för vår del om förhandlingarna mynnar ut i ett rent spelarbyte utan add-ons!

Om han sen positioneras på en högerkant så vore det exakt vad vi behöver. Han är inte den snabbaste (men ändå relativt snabb) men det vägs upp av att ha en ständigt djuplöpande Valencia bakom sig som ger Sanchez möjlighet kunna prickskjuta inlägg på Lukakus panna. Kommer han upp i nivå som senaste två säsongerna kommer han vara guld, har så mycket i sin verktygslåda! Snabba kombinationsspel med Martial, kunna avlasta Pogba att vara den som förväntas låsa upp försvar med passningsspel och själv ha förmågan att skapa något ur ingenting.

Bara hoppas på att Raiola inte förstör förhandlingarna... Han kommer försöka kräva vartenda öre av en redan snål Wenger till Mikis lön
 

Anton

Omega
Är en otroligt bra affär för vår del om förhandlingarna mynnar ut i ett rent spelarbyte utan add-ons!

Om han sen positioneras på en högerkant så vore det exakt vad vi behöver. Han är inte den snabbaste (men ändå relativt snabb) men det vägs upp av att ha en ständigt djuplöpande Valencia bakom sig som ger Sanchez möjlighet kunna prickskjuta inlägg på Lukakus panna. Kommer han upp i nivå som senaste två säsongerna kommer han vara guld, har så mycket i sin verktygslåda! Snabba kombinationsspel med Martial, kunna avlasta Pogba att vara den som förväntas låsa upp försvar med passningsspel och själv ha förmågan att skapa något ur ingenting.

Bara hoppas på att Raiola inte förstör förhandlingarna... Han kommer försöka kräva vartenda öre av en redan snål Wenger till Mikis lön

Hoppas verkligen Raiola värdesätter sin nyvunna relation med United, dock sitter vi nog mer i Raiolas händer än vi i hans....
 

par

Patek
2-Faktor
För några är sen var jag på en företagsresa som manchester united anordnade för oss. Fick gå lite backstage och träffa spelarna på gymmet. Vet att jag hälsade bl.a. på Van Persie, Nani, Young och Ferdinand. Jäkligt kul upplevelse även om jag är extremt ointresserad av fotboll.

Bad om lite signaturer men sen söp jag bort allt senare:D Det enda jag fick med mig var en tröja som signerades av en gammal spelare som jag tror var Dennis Irwing?
A508C822-863B-43B4-B668-5827EF81218E.jpeg


Vet inte om det finns något intresse för den och någon vill ha den på forumet? Är flera sugna kan vi köra bfc auktion?

Den är tvättad sen kvällen den användes:D
 

pankhurst

Omega
För några är sen var jag på en företagsresa som manchester united anordnade för oss. Fick gå lite backstage och träffa spelarna på gymmet. Vet att jag hälsade bl.a. på Van Persie, Nani, Young och Ferdinand. Jäkligt kul upplevelse även om jag är extremt ointresserad av fotboll.

Bad om lite signaturer men sen söp jag bort allt senare:D Det enda jag fick med mig var en tröja som signerades av en gammal spelare som jag tror var Dennis Irwing?
A508C822-863B-43B4-B668-5827EF81218E.jpeg


Vet inte om det finns något intresse för den och någon vill ha den på forumet? Är flera sugna kan vi köra bfc auktion?

Den är tvättad sen kvällen den användes:D
Det blev nästan rätt, Denis Irwin.. Kör i vind.. är det något nummer på ryggen?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
För några är sen var jag på en företagsresa som manchester united anordnade för oss. Fick gå lite backstage och träffa spelarna på gymmet. Vet att jag hälsade bl.a. på Van Persie, Nani, Young och Ferdinand. Jäkligt kul upplevelse även om jag är extremt ointresserad av fotboll.

Bad om lite signaturer men sen söp jag bort allt senare:D Det enda jag fick med mig var en tröja som signerades av en gammal spelare som jag tror var Dennis Irwing?
A508C822-863B-43B4-B668-5827EF81218E.jpeg


Vet inte om det finns något intresse för den och någon vill ha den på forumet? Är flera sugna kan vi köra bfc auktion?

Den är tvättad sen kvällen den användes:D
Edit: Missförstod dig kanske, var det en f.d. spelare som var på plats eller en av de som faktiskt spelade i laget för tillfället? :)

Kul story! lagom avundsjuk :)
 
Senast ändrad:

Frourez

Omega
Rotation på vänstern(Martial, Lingard, Rashford men helst köpa Bale), Lukaku i mitten och Sanchez till höger. Dybala? och Pogba bakom. Matic framför backlinjen. Inte omöjligt men nästan.
 

pankhurst

Omega
Wakey wakey, vidare i fina FA-cupen med bländande spel:rolleyes:

Sanchez får åtminstone godkänt i andra, Victor borde ha flyttat Smalling till bänken. Är det strul mellan Pogba och Mou eller var Pogba lite snorig?

Vi får se på onsdag om vi kommer rulla ut Sevilla!
 
Wakey wakey, vidare i fina FA-cupen med bländande spel:rolleyes:

Sanchez får åtminstone godkänt i andra, Victor borde ha flyttat Smalling till bänken. Är det strul mellan Pogba och Mou eller var Pogba lite snorig?

Vi får se på onsdag om vi kommer rulla ut Sevilla!
Haha ja vi var inte övertygande ikväll! Men målen i sig var det bra klass på.
Synd bara att Messi Lingards pass efter Martials klack inte nådde Lukaku, hade kunnat vart ett av årets mål!

Smalling gjorde en bra match, men dessa kommer dessvärre mer och mer sällan. Hoppas Bailly kommer snabbt i form och reder upp där bak :cool:
Tycker Pogba gör rätt i att ifrågasätta Mou's placering av honom. Han ska inte vara begränsad av att ta defensiven i första hand och tvingas ligga djupt. För det är ändå hans karriär det handlar om och när han spelade uppe i planen för Juve så var han en av topp kandidaterna för Ballon d'or när cr7 och messi eran är över, dem diskussionerna är rätt avlägsna just nu?
 
Topp