Lyden
Silver
Tack, det glädjer mig verkligen!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, den går inte att köpa längre. Efterfrågan har ökat på grund av online-hype kring vissa cocktails, och utbudet är begränsat av att munkarna som gör den vägrar öka volymen, eftersom de "inte skulle hinna ägna sig åt gud då" (närapå ordagrant citat från ett uttalande från dem som jag läste för något år sedan).Någon som fått tag på grön chartreuse på systemet det senaste? Verkar inte ens finnas i sortimentet längre
@Quark har svarat på det mesta…Någon som fått tag på grön chartreuse på systemet det senaste? Verkar inte ens finnas i sortimentet längre
Nej, den går inte att köpa längre. Efterfrågan har ökat på grund av online-hype kring vissa cocktails, och utbudet är begränsat av att munkarna som gör den vägrar öka volymen, eftersom de "inte skulle hinna ägna sig åt gud då" (närapå ordagrant citat från ett uttalande från dem som jag läste för något år sedan).
För några år sedan gick det att anmäla intresse hos Systembolaget, så att man fick mejl när den kom in. Jag gjorde det och fick faktiskt ett mejl, men var några timmar för långsam med att beställa. Sedan har den inte funnits alls.
@Rock_N_Ron har testat substitutet genepy. Du kan söka på hans inlägg i tråden, eller ställa en fråga om hur det funkar.
![]()
Génépi - Wikipedia
en.wikipedia.org
På Systembolaget, alltså? Eller har du handlat någon annan stans?Det är inte riktig sant, då jag köpte tre flaskor i början på året. Men ja, fönstret är kort och man måste vara snabb att beställa när väl möjligheten uppstår.
… Men ett annat tips (som jag dock inte själv provat) är Boge Bränneri från Gotland som har en grön örtlikör som många snackar om.
Jag hittar den inte ens i systembolagets sortiment, ofta brukar de ju stå som ”tillfälligt slut hos leverantör” när det är bristDet är inte riktig sant, då jag köpte tre flaskor i början på året. Men ja, fönstret är kort och man måste vara snabb att beställa när väl möjligheten uppstår.
På Systembolaget, alltså? Eller har du handlat någon annan stans?
Jag hittar den inte ens i systembolagets sortiment, ofta brukar de ju stå som ”tillfälligt slut hos leverantör” när det är brist