Jag hade haft ljudet som utgångspunkt!Jag har en gillestuga på +30kvm som idag fungerar som lekrum. Men i takt med kidsen blir äldre försvinner behovet av just ett lekrum. Frugan är, tro det eller ej, helt med på planerna till ett bygga om detta rum till en hemmabio. Tanken är att göra det ordentligt med en riktigt najs biokänsla. Ligger en bit fram innan ombyggnationen drar igång på allvar. Har börjat fönstershoppa lite efter skärm/duk och är väldigt novis. Vad ska man egentligen välja? En 98” TV eller projektor? Någon ”förstå-sig-påare” som arbetade på Samsung sa att tv var att föredra då alla projektorer har en något begränsad brinntid och att bilden efter några tusen timmar försämras?!
Budgeten är inte obegränsad, men heller inte skriven i sten. Lägger hellre till några kronor för att få något schysst än att gå på en budgetlösning jag kommer störa mig på.
Vad hade ni i tråden haft som utgångspunkt? TV eller projektor?
Om du ändå är igång - se till att få det akustikreglerat så att du får förutsättningar för riktigt bra ljud. Jag hade ringt Ingvar Öhman för en konsultation på plats och tillsammans med honom bestämt en lagom nivå på åtgärder som ni känner er nöjda med. Sen måste man inte köpa hans grejer (vilket kan upplevas lite krångligt med demo-tvång, leveranstider osv) utan du kan köpa ljud nån annanstans om du vill.
Bild har nay inte alls koll på så där får någon annan komma med input.
Lycka till och glöm inte rapportera dina framsteg här!