Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sekund-/minutskalan sitter inte ihop med urtavlan, det är bara att vrida den rätt igen.Har sett flera 2447 där index inte matchar riktigt, som denna på Kaplans.
Speciellt tidiga Carreror, även fina ex. Nån som vet bakgrunden till detta ”slarv”?
Inga bud på denna än. Lite gul och ojämn polering(?). Men 18k start är väl inte så blodigt för en -64?
Dålig upplösning men tycker inte tavlan ser ommålad ut.
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3453/vara/1485089
En annan från Onthedash med dålig passning på index.
Sekund-/minutskalan sitter inte ihop med urtavlan, det är bara att vrida den rätt igen.
Snurrat in mig i Heuer quartz-dykar referensdjungeln. 980.014 är 980.013 men med orange tavla, kom dessa någonsin med svart eller är det utförandet att räkna som franken?
Vad skiljer 980.033 ifrån 980.013? Jag har kikat på OnTheDashs referenstavla och det står att 980.033 varianten är snikmetall? Men det hittar jag inte när jag söker runt bland gamla annonser. Någon som kan ge lite klarhet? @PR1973 ? @Darren Cal.11/12 ?
http://www.onthedash.com/docs/DiveWatchRefTable.html
Thank youHi Erik, yes it can seem a little crazy in terms of references but there seems to be very little difference in the 013 & 033 models. I have not owned either of these models as my preference is for the biggest of the diver range ie. the 980.006 , 980.007 & 980.021 range.
Just so you are aware there are numerous reports of these dive watches wearing a different caseback to the dial reference. Its as if the Heuer factory ran out of one type & just grabbed the closest fit.
Good luck with your choices.
Inte så mycket ommålat generellt men rätt mycket dåliga försök till fejktavlor och oftast i boetter som dessutom är helt fel. I alla fall om vi pratar 60-70-tal. Är nog vanligare med ommålade tavlor när det gäller 30-50-tal.Hur ser fejk/franken marknaden ut på lite äldre Heuer idag? Mycket ommålade tavlor och falska loggor?
Fasiken vad grym den är! Lät du urisen fixa lumepluppen eller var din hel innan? Står i valet och kvalet där med minKorspostar 1:a advent!
Nej den var så bra innan. Bifogar bild hur visarna såg ut. Inte helt enkelt att läsa av tiden då. Charmig men....Fasiken vad grym den är! Lät du urisen fixa lumepluppen eller var din hel innan? Står i valet och kvalet där med min
Ska komplettera mitt tidigare svar med att det tyvärr finns ganska gott om ommålade Monaco tavlor. De är relativt lätta att identifiera eftersom de oftast antingen har alldeles för kladdigt tryck eller färgkombinationer om aldrig fanns från början, t.ex. blå tavla med blåa subdials.Inte så mycket ommålat generellt men rätt mycket dåliga försök till fejktavlor och oftast i boetter som dessutom är helt fel. I alla fall om vi pratar 60-70-tal. Är nog vanligare med ommålade tavlor när det gäller 30-50-tal.
Nej den har precis börjat...skojar....hypen är död sen ett tag tillbaka...man kan spekulera i varför...vissa säger att spekulanterna/investerarna lämnade men själv tror många att tröttnade på det ständiga tjatet om värdeökning på otd. Riktigt fina exemplar når dock fortfarande upp till 75% av peakvärdet verkar det som ändå...iaf sett till de två rindts som sålts i sverige senaste året.Är hypen över?
Nej den har precis börjat...skojar....hypen är död sen ett tag tillbaka...man kan spekulera i varför...vissa säger att spekulanterna/investerarna lämnade men själv tror många att tröttnade på det ständiga tjatet om värdeökning på otd. Riktigt fina exemplar når dock fortfarande upp till 75% av peakvärdet verkar det som ändå...iaf sett till de två rindts som sålts i sverige senaste året.
Kaplans sålde en 2446 förra månaden för 112 + klubbavgift. Så denna kändes billig.
och den var i fint skick...Kaplans sålde en 2446 förra månaden för 112 + klubbavgift. Så denna kändes billig.
Undra hur många som såldes för dubbla detta pris? Ändå ett skönt sundhetstecken att priser kan gå ner. Att priser tiodubblas på ett par år är sjukt.Hälften av vad de gick för tidigare.
Undra hur många som såldes för dubbla detta pris? Ändå ett skönt sundhetstecken att priser kan gå ner. Att priser tiodubblas på ett par år är sjukt.