• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Hittade min vintage pin från Heuer i en liten ask nu när jag sorterar igenom alla klockprylar inför att jag bygger min egna verkstad.
IMG_7598.jpeg

IMG_7599.jpeg

Fick den av tidigare ägare till Urteknik som haft Heuer verkstad sedan mitten på 70-talet.

Så den kan man ha i kavajslaget när man luftar sin gamla ”Mick Jagger” Autavia 11630 P
IMG_7597.jpeg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
....eller så fick jag ett Tropic Sport med på köpet bara! 😆
Var iofs ett beta-märkt spänne och jag vet inte exakt när de kom, så de sol-märkta är kanske äldre? 🤷‍♂️
Sun märkta spännen är äldre än Beta. Beta kom i slutet av 70-talet (eller kanske tidigt 80-tal?) medan Sun märkta kom redan på 60-talet. Ett beta skulle jag säga är värt max en tusenlapp idag och ett Sun det dubbla.

Ska också tilläggas att det finns de som är märkta med ett vanligt B också men de är från sent 90-tal när de första re-issue Carrerorna kom.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Sun märkta spännen är äldre än Beta. Beta kom i slutet av 70-talet (eller kanske tidigt 80-tal?) medan Sun märkta kom redan på 60-talet. Ett beta skulle jag säga är värt max en tusenlapp idag och ett Sun det dubbla.

Ska också tilläggas att det finns de som är märkta med ett vanligt B också men de är från sent 90-tal när de första re-issue Carrerorna kom.
Toppen och tack för infon! 🙏🏻
Har två B-märkta med men trodde de var från nutid men där ser man! 🤗
 

Johstai

Omega
2-Faktor
Jag ska möjligens börja jobba för tag heuer, och tyvärr får vi inte jobbklockor. Men jag vill så gärna bära en klocka i jobbsyfte, och älskar Heuer designen så mycket mer än det morderna tag loggan. Så om någon har något trevligt under 10k att visa fram här! så uppskattas det jättemycket för inspo!
 
Topp