Alltid varitHeuer och Bojesen är en bra kombo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltid varitHeuer och Bojesen är en bra kombo!
Sällan sportur är vackra i min lilla värld och dessa är lite fula med sin udda boett. Har dock lärt mig gilla dem. Finfina sportur. Har en fattigmansvariant själv.Kvalitet och elegans i minsta detalj, en av Heuers vackraste klockor i mina ögon!
Bra analys där, jag håller med!Sällan sportur är vackra i min lilla värld och dessa är lite fula med sin udda boett. Har dock lärt mig gilla dem. Finfina sportur. Har en fattigmansvariant själv.
Älskar lite fula bruksur, och designerur. Även vackra klockor. Finns bra spread om man letar.Bra analys där, jag håller med!
I det udda, bor det vackra..... som jag brukar säga!
Fin Klocka!Hej! Helt ny på forumet och i klockvärlden. Hoppas det är okej att jag dyker in med ett par frågor.
När jag rensade mina framlidna föräldrars lägenhet så hittade jag en riktigt skruttig klocka som först var på väg till skroten innan jag tittade noggrannare och hejdade mig. Det verkar vara en fyrtiotalskronograf som gissningsvis tillhört en äldre släkting (som jag kanske fått mitt mellannamn ifrån). Om nån kan fylla i mer info skulle jag vara mycket tacksam! Jag undrar också om det är sannolikt att den går att reparera, och vart jag kan vända mig. Jag har förstått att auktoriserad urmakare finns i skövde, men att tidlösa i uppsala skall vara bra? Just nu går den inte alls, och är ju väldigt repig etc.
Det vore roligt att kunna ge denna ett fortsatt liv i släkten.
Här kommer mitt bidrag till denna härliga Heuer tråden.
Detta är min Heuer Skipper ref. 15640 vilket daterar klockan till ungefär 1972. Klockan är inköpt i Uppsala av min Farmor som en present till min Farfar. Jag har fått ärva klockan och förhoppningen är att den kommer vandra vidare i familjen. I mina ögon är Skipper'n den perfekta klockan som passar i alla tillfällen. Jag har klurat senaste tiden över om jag ska försöka införskaffa mig ett annat armband. Då klockan ursprungligen levererades med antingen ett "Rice band" eller Heuer läderarmband så funderar jag på om jag ska införskaffa och byta ut det nuvarande bandet, eller om jag ska behålla klockan som den är. Vad jag fått höra från Farfar är att bandet som sitter på klockan idag är samma band som satt på klockan när han fick klockan. Är det någon här som vet varför / om affärerna som sålde klockor på 70-talet själva bytte banden på klockorna som de sålde?
Är det någon här som kanske har ett Heuer Rice band (Eller ett GF braclet) liggandes så hojta gärna!
De bytte en gummipackning som hade torkat, båda sprintarna, fjädern samt ett kugghjul som var trött.Supertrevlig klocka att ärva och föra vidare. Vad var det för delar som byttes ut?
Stort grattis! Av en gral/drömklocka för mig med. Inte ett dugg avundsjuk…Roligt att få unboxa efter 5+ års halvhjärtat jagande
Heuer 2446c GMT Mark 1 1969
Grymt att boxen följde med, kraftigt grattis från Umeå med!Roligt att få unboxa efter 5+ års halvhjärtat jagande
Mäktigt! Fruktansvärt bra modell det där, grattis.Roligt att få unboxa efter 5+ års halvhjärtat jagande
Jävlar vad cool! Härligt skick.Roligt att få unboxa efter 5+ års halvhjärtat jagande
Vacker, precis en sådan jag letar efter så….Gillar verkligen min dykare. Någon som vet om armbanden är stämplade? Hur kan man se om det är original?
Vacker, precis en sådan jag letar efter så….
Jag tänker nog som du, Heuerloggan sju dagar i veckan.Jag hittade min i en butik i Bryssel i våras. De hade den här och en med TAG. Den med TAG var dyrare för de hävdade att den var mer eftertraktad. Jag kände inte för att argumentera emot utan betalade det lägre priset . Den med TAG är kvar i butiken.
Cool, 3D-printad eller?Något för oss HEUER-nördar!
Yessir!Cool, 3D-printad eller?
Intressant!Yessir!
Ställer mig i kö ifall ni säljer!Yessir!
Ställer mig i kö ifall ni säljer!
Detta är ngt jag gjorde som en rolig grej som privatperson, dvs. inget som har med ngt företag att göra!Intressant!
Kommer ni att sälja eller?
Magiskt snyggTänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!
Tycker det alltid är 17 eller 27’ för mig… men minns faktiskt inte. Vad kostade den @k0ltrasten ?@Aurum minns du vad du gav för den när det begav sig?