Antagligen Universal Geneve
Tricompax=tre komplikationer (kronograf, kalender, månfas)
En vanlig svenne-chrono som TS visar upp är alltså en "compax" oavsett om den har två el tre småtavlor...![]()
Oh, jag trodde tricompax var layouten på tavlorna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Antagligen Universal Geneve
Tricompax=tre komplikationer (kronograf, kalender, månfas)
En vanlig svenne-chrono som TS visar upp är alltså en "compax" oavsett om den har två el tre småtavlor...![]()
Påminner så mycket om Omegas SM300 och Speedmaster att jag börjat fundera över vilken boettillverade de använt sig av:
![]()
Nope, hur är det i Omegan? Dock rätt ok verk, men tyckte mitt förra val.72 var finare.står det inte i locket?
Bra ide. Själv äger jag bara en Heuer, en Luftforsvaret från -74 som är i stort sett förstörd. Håller på att kolla upp vad som går att rädda i nuläget men tavla och visare är nog long gone.
Annars tycker jag att Heuer är ett underskattat märke som jag tror kommer stiga i värde framöver, precis som Universal.
Nope, hur är det i Omegan? Dock rätt ok verk, men tyckte mitt förra val.72 var finare.
Mycket tjusigt verk! (Kanske är dags för en Val.72/23 igen, det är en särskild skön känsla i dem och charm med assymetriska tryckknappar)
Speedmaster är iallafall föredömligt märkta:
http://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-caseback-decyphering-996384.html
Sitter lite dumt till nu men bandhornen ser rundade ut och överlag polerade, men den går nog att få riktigt grym med rätt person bakom spakarna. Vill minnas att den min far hade tidigare var matt på sidorna och på ovandelen och blank på den delen som bör planas till en aning på din.
Sitter som sagt dumt till men boetten på denna bör överensstämma med den du har.. tror jag..
Tillverkade Huguenin Frères boetter till Speedmasters med raka bandhorn? Hittade denna på en lite tidigare Autavia (samma/liknande jpg[/IMG]
Har tittat närmare nu och hittade ingen med borstade bandhorn eller boettsidor. Däremot ser jag att sidorna var så plana de kan bli, så jag polerar nog min boett vid tillfälle.
Donkii….var du full när du sålde Orange Boy..?Och GMt´n……jag säger inget.
Så galet sugen på en…..av varje!!
Mvh
Härligt! Nu är det inte lika synd om dig längre...Åter medlem i Heuerklubben!
![]()
En Autavia 1563 MH, dock utbytta visare.. får jaga fatt på en ny uppsättning sen!
Åter medlem i Heuerklubben!
![]()
En Autavia 1563 MH, dock utbytta visare.. får jaga fatt på en ny uppsättning sen!
Kul, men din förra är vassare![]()
Tag Heuer är inte så omtyckt men Heuer är, dvs vintagemodellerna.Jag skulle nog vilja påstå att Heuer tar platsen som min favorittillverkare. Har inte så stor erfarenhet av något märke i och för sig men de lyckas verkligen med olika färgkombinationer och det tilltalar mig och själva Heuer-symbolen är ju världsklass. Vilka förbannat fina dinkor de har gjort alltså! Men vad jag förstått är Heuer inte superpoppis bland klocktokar (eller har inte varit det i a f), varför då?
Tag Heuer är inte så omtyckt men Heuer är, dvs vintagemodellerna.