• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jaha, de slogs ihop med TAG nån gång alltså? Inte konstigt att Heuer är omtyckt i a f eftersom det är fantastiska klockor de tillverkat! Jäklar vad jag tycker om märket! (Utan att ha ägt en klocka av dem.. Börjar bli dags nu!)


TAG gruppen köpte Heuer -85 då Heuer var på väg att tappa allt pga. konkurrensen med de japanska quartzuren som matades ut på marknaden. Heuer har dessutom en fet historik inom racingen och ett flertal stora ikoner som använt Heuer flitigt, däribland Steve McQueen :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Leker med UV:

DSC_0262.JPG
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!

*bildorgie*
Jäklar vad fin! Förstår att du är nöjd.

Referens och storlek?
 

KMS

Rolex
FAAAN! Hade precis kommit över min tanke om att införskaffa en Heuer krono, planen är ju dykare / o EPSA. Men nu väcks det igen. Å dom lär ju bara fortsätta gå upp i pris. Så man kan ju inte vänta hur länge som helst...:)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag får väl bidra med något, först min gamla kära Skipper som jag skickade iväg via tradera för ca 5k. Det kan fortfarande göra ont. Visserligen köpte jag den för 1050kr så........

emagagy4.jpg



Sen kan jag ställa en fråga, det är om dagens kombo faller er på läppen?
Brunt skinnband på denna.

e8e2a7a4.jpg


9a5uve4a.jpg


Trevlig helg!
/ j


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt intressant tråd!

Kan ni tipsa en Heuernovis om var man ska börja om man funderar på att skaffa en 60- eller 70-tals chronograf. Budget ca 20-30kkr. Maxstorlek 40mm. Vilka reffar ska man leta efter? var ska man leta förutom c24? finns det något man speciellt ska akta sig för? All info mottages tacksamt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Riktigt intressant tråd!

Kan ni tipsa en Heuernovis om var man ska börja om man funderar på att skaffa en 60- eller 70-tals chronograf. Budget ca 20-30kkr. Maxstorlek 40mm. Vilka reffar ska man leta efter? var ska man leta förutom c24? finns det något man speciellt ska akta sig för? All info mottages tacksamt.


Egentligen så tycker jag med just Heuers att man ska gå för det man gillar. Det finns mycket olika boett former, färgkombinationer osv. Skulle föreslå att du går in på Heuerville.com och kikar där till en början på de Heuers som finns presenterade där och möjligen där se vad du gillar och inte gillar. Du kommer förmodligen att redan där bestämma dig för om 60 eller 70 tal är den epok du gillar vilket kommer att göra sökandet något enklare. Det man ska akta sig för är väl precis som med de flesta klockor, det förekommer frankens där man plockade ihop delar från flera klockor osv. dvs. originaldelar men som inte hör ihop tillsammans. Det finns ommålade tavlor osv. Så när det gäller ett så smalt märke som Heuer, köp säljaren i de lägena!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för tipsen! Ska börja med att kolla in Heuerville och försöka snäva in mig på några modeller.

Criss Cross : min Rootbeer är nog den klocka som sitter säkrast i samlingen just nu :)
 
Topp