• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

2446 denna soliga söndag:
image.jpg
Fantastiskt vacker klocka! Har snöat in helt på Heuer på grund av Autavia.

Heuer-ägare igen, nu till en Carrera 3647 S.
1a generationens Carrera 45, med Val. 92.
Tavlan är jämt patinerad och jag stör mig inte jättemycket på det. Hade såklart varit roligare med kontrasterande subdials men då pratar vi nog minst det dubbla priset.
Hade ett grönt cordovan hemma som fick sig en omgång med håltången, blev rätt bra combo, då till och med erkänt skeptiska aurum godkände, om än på sitt eget speciella sätt. Bra att jag sparade det där Heuerspännet.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tavlan är jämt patinerad och jag stör mig inte jättemycket på det. Hade såklart varit roligare med kontrasterande subdials men då pratar vi nog minst det dubbla priset.
Hade ett grönt cordovan hemma som fick sig en omgång med håltången, blev rätt bra combo, då till och med erkänt skeptiska aurum godkände, om än på sitt eget speciella sätt. Bra att jag sparade det där Heuerspännet.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Riktigt läckert mög, och bra med det bandet! Grattis!

Det var en handfull som mailade, bl a två från Finland. Tänkte att jag skulle "ge Klocksnack chansen" innan det blev ebay eller utländskt forum, så det var ju kul att den stannade i Sverige.
Absolut! Riktigt roligt :) Lite ånger att man inte själv slog till.. men @easy rider har ju nya hobbys nu så kanske man får chansen att köpa den vid ett senare tillfälle :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Om du tröttnar på tavlan kan du köpa en svart att byta med här:
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=43401

Trodde de var dyrare faktiskt. Typ >50'

De 2446C jag hittat på Chronotrader har legat mellan 30-50 så där spretar det en del.
Säljarna med lite sucktion och egna Heuerhemsidor ligger oftast högt.
Jäkla tulpanlökar, snart har man inte råd att behålla... Hade som alltid rekommenderat en med skruvboett. Mycket skönare former på dem.[/QUOTE

Haha, njut och känn dig rik istället! Det gör jag:cigar::cigar::cigar: Den här 3646an med icke original eller ens lik bezel har bud på 48 papp.
http://www.ebay.com/itm/heuer-autav...0iger-jahre-/311456104106?hash=item48843afeaa
3646.JPG

Tillbaka
Topp