• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

KlokkeKjell

Breitling
1550 SG Heuer Luftforsvaret fra 1974
DSC01060_zpstiblnmsn.jpg

Av det jeg kan se på bildet, må dette være den fineste LF'en der ute. Nydelig :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Du ser, du har inte ens fattat att 2reg är hårdast... 3reg är snyggt men inte hårt ;)
Kanske Auctionatas nästa Heuer Only men har ej bestämt mig helt.
En Rindt eller ännu tidigare?
:D
Vi får se, inte helt klart ännu, jag är förtjust i rindt autaviorna som fan.
Ska bli spännande att följa oavsett auktionshus:) Senaste som jag knr till med din tavla och visare annonserades ut för 37.5k euro...
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vad kan det här gamla Heuerstället vara värt?
20160801_171548.jpg

Well, det såldes några liknande skyltar för 4000 stycket och uppåt nyss på ebay...de var lite äldre men det är definitivt pengar i grejorna! Stället är relativt nytt (tidigt 80-tal skulle jag säga) så det är nog inte värt lika mycket.
 
Vad kan det här gamla Heuerstället vara värt?
20160801_171548.jpg

I'm pretty sure the watch holder on the right is not vintage. I beleive its from the Carrera re-issued Heuer's of around 2005/6.
The two flat pieces are kinda nice & will have interested buyers BUT i have seen A LOT of vintage Heuer memrabilia but dont remember seeing those before. They may well also be re-issue related.
Either way good lyck with them
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
I'm pretty sure the watch holder on the right is not vintage. I beleive its from the Carrera re-issued Heuer's of around 2005/6.
The two flat pieces are kinda nice & will have interested buyers BUT i have seen A LOT of vintage Heuer memrabilia but dont remember seeing those before. They may well also be re-issue related.
Either way good lyck with them
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Du skämtar eller....?
Nix, det var en säljare som sålde fem olika skyltar med Autavia, Carrera osv. Ser likadana ut som dina fast röda. Den dyraste gick för 600 usd. Fast de var klart äldre än dessa så priset är väl inte direkt jämförbart, men de är helt klart värda något om de är vintage.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ronnie Peterson köpte den av Jack Heuer som gåva till sin far.
Jäklar vad coolt! Träffade en man via jobbet som kände Ronnie's familj. :) Ska bli spännande att följa denna. Lägg gärna ups auktionslänken när den är uppe:)
Edit:Läste för snabbt.. köpte han den av Jack så har klockan mao tillhört jack heuer???
 
Senast ändrad:
Topp