Thanks DarrenAnd what a first photo !!! Extremely rare to see complete sets in vintage Heuer ... but NOS as well - amazing !!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Thanks DarrenAnd what a first photo !!! Extremely rare to see complete sets in vintage Heuer ... but NOS as well - amazing !!!!
1550 SG Heuer Luftforsvaret fra 1974
Takk for det. Denne klokken var involvert i et flyuhell og ble derfor tatt ut av tjeneste. Dette resulterte til noen år i et skap på et lager og er nok grunnen til at den ikke er mer slitt.Av det jeg kan se på bildet, må dette være den fineste LF'en der ute. Nydelig
Autaviaskylten skänker du till mig i sommarpresent tycker jagVad kan det här gamla Heuerstället vara värt?
Tkr faktiskt att den ska till personen med forumets hårdaste autavia... om några veckorAutaviaskylten skänker du till mig i sommarpresent tycker jag
Lägg ut på chronotrader och begär bud, många som gör det där och det verkar funka.
Haha, sorry men tror inte på det där... There can only be one!Tkr faktiskt att den ska till personen med forumets hårdaste autavia... om några veckor
Hahah Sry men din har bara två register... alla vet att flest register vinnerHaha, sorry men tror inte på det där... There can only be one!
Du köper dessutom alltid lite för "snygga" för att kunna tituleras hårdaste. Men om du vinner på lotto kan du kanske ropa in min på auktion i höst
Du ser, du har inte ens fattat att 2reg är hårdast... 3reg är snyggt men inte hårtHahah Sry men din har bara två register... alla vet att flest register vinner
Kvallen?
Du ser, du har inte ens fattat att 2reg är hårdast... 3reg är snyggt men inte hårt
Kanske Auctionatas nästa Heuer Only men har ej bestämt mig helt.
En Rindt eller ännu tidigare?
Vad kan det här gamla Heuerstället vara värt?
Du skämtar eller....?Well, det såldes några liknande skyltar för 4000 stycket och uppåt nyss på ebay...de var lite äldre men det är definitivt pengar i grejorna! Stället är relativt nytt (tidigt 80-tal skulle jag säga) så det är nog inte värt lika mycket.
Whaat??? Sjukt bra! Hoppas du ska köpa 1158anEn Heuer 1158 och lite andra prylar ska styras upp i Hufvudstaden i morgon.
Fortsättning följer........
Nej, dessvärre är jag enbart behjälplig med försäljningenWhaat??? Sjukt bra! Hoppas du ska köpa 1158an
Vad kan det här gamla Heuerstället vara värt?
Nej, dessvärre är jag enbart behjälplig med försäljningen
☺I'm pretty sure the watch holder on the right is not vintage. I beleive its from the Carrera re-issued Heuer's of around 2005/6.
The two flat pieces are kinda nice & will have interested buyers BUT i have seen A LOT of vintage Heuer memrabilia but dont remember seeing those before. They may well also be re-issue related.
Either way good lyck with them
I know where that 1158 comes from ( and who owns it )
Very, very special indeed.
And the 1158?
Nix, det var en säljare som sålde fem olika skyltar med Autavia, Carrera osv. Ser likadana ut som dina fast röda. Den dyraste gick för 600 usd. Fast de var klart äldre än dessa så priset är väl inte direkt jämförbart, men de är helt klart värda något om de är vintage.Du skämtar eller....?
Kan du berätta lite mer om klockans proveniens?På Bukowskis med lite prylar.
Ronnie Peterson köpte den av Jack Heuer som gåva till sin far.Kan du berätta lite mer om klockans proveniens?
Den där Heuern...En Heuer 1158 och lite andra prylar ska styras upp i Hufvudstaden i morgon.
Fortsättning följer........
Jäklar vad coolt! Träffade en man via jobbet som kände Ronnie's familj. Ska bli spännande att följa denna. Lägg gärna ups auktionslänken när den är uppeRonnie Peterson köpte den av Jack Heuer som gåva till sin far.