Det får en att drömma va.. En 3647NS för 500 spänn
Tror att jag hade betalat för 3811,57kr även i dagens värde
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det får en att drömma va.. En 3647NS för 500 spänn
Så den borde kosta ca 4 k idag alltså... hmmDet får en att drömma va.. En 3647NS för 500 spänn
Trodde inte att det skulle bli en så stor skillnad men den nedersta är bra mycket snyggare när man slipper det röda.Vad motviverar prisskillnaden? Skillnader jag ser är insertet och visarna.
Prislista från 1970..
Även om det är något galet över prisbilden är det också något galet över det estetiska när det gäller Heuer.
Det ser ut som Joschuas gamla Heuer. Gick lite snabbare att sälja den för Leben...Hann Heuerfolket reagera på den 11630MH som @leben la upp? Tror det tog 10-15 min så var den OHPF.
Får gratulera till en snabb försäljning.
Hann Heuerfolket reagera på den 11630MH som @leben la upp? Tror det tog 10-15 min så var den OHPF.
Får gratulera till en snabb försäljning.
Det ser ut som Joschuas gamla Heuer. Gick lite snabbare att sälja den för Leben...
Enl josh såldes den till utlandet ...Det ser ut som Joschuas gamla Heuer. Gick lite snabbare att sälja den för Leben...
Jaha. Vill minnas att en likadan Box ingick...Enl josh såldes den till utlandet ...
Alltid kul när kollegor har något spännande på armen!Idag på lunchen mötte jag upp några arbetskamrater.
Kollegan bredvid mig bär en som jag tycker lite skum klocka. En första tanke är att det är något billigt skit. Lärare är ena fattiga stackare och rockar på sin höjd DW eller Mikael Kors. Men så tittar jag lite till.... och ser en vridring som ser väldigt detaljerad och bred ut.
Jag tittar ännu lite närmare och ser att det står Heuer på tavlan!
Fick aldrig tillfälle att ta upp ämnet men väl på kontoret så började jag genast goggla och fann att det var en heuer Calculator Automatic!
Jätteroligt! Nu har jag precis skickat iväg ett "vi måste prata-mail"
Grym! Tycker den var riktigt snygg och roligt med en udda HeuerNåväl, lite bilder på mitt exemplar. Har en originallänk men den är tyvärr inte komplett så jakten på delar fortsätter. Givetvis fortsätter även jakten på de andra varianterna
Otroligt vacker bezel som gör sig bra med röda detaljen i tavlan. Vacker som tvåton! Gratulerar!Dags att bumpa upp den här tråden med dagens nykomling. En hyfsat udda Heuer som verkligen inte faller alla i smaken. Jarama. Namne med racerbanan utanför Madrid
och en Lamborghini från 70-talet
med andra ord precis som vanligt med Heuer en tydlig koppling till motorsport och bilar. Men sen gick något snett...eller i alla fall så dök det 1977 upp något lätt annorlunda i Heuers katalog. Jarama. Guld och stål. Tydlig Rolex inspiration på ringen runt glaset. Eller bara en helt slät svart ring. Populär blev den inte och finns bara med i kataloger från 77 och 78. Alla kända exemplar (av samtliga versioner) har serienummer som ligger i samma tusental och en kvalificerad gissning är att produktionen nog stannade under tusen ex. Men tre olika versioner lyckades man klämma ur sig
Mitt ex är en 110.245. Boetten startade dock som en 110.225 men sedan stämplades 2:an över med en 4:a. Kanske tänkte man sig bara 110.225 och 110.223 från början men kom sedan på att även guld, stål och svart skulle kunna funka. Vem vet. Det fanns även en Zodiac med nästan exakt samma form på boetten men det är inte samma boett utan den är 2-3 mm större i diameter och har 22mm band i stället för 20mm som på Heuern. Zodiac varianten dyker upp lite oftare även om man verkligen inte kan kalla den vanlig heller. Lånad bild från nätet, tyvärr inte min klocka
Nåväl, lite bilder på mitt exemplar. Har en originallänk men den är tyvärr inte komplett så jakten på delar fortsätter. Givetvis fortsätter även jakten på de andra varianterna
Grym! Tycker den var riktigt snygg och roligt med en udda Heuer
Otroligt vacker bezel som gör sig bra med röda detaljen i tavlan. Vacker som tvåton! Gratulerar!
Grattis till en superhärlig Heuer som jag inte visste fanns! Jag hoppas på att vi även får se den på länken när du får ihop den.Dags att bumpa upp den här tråden med dagens nykomling. En hyfsat udda Heuer som verkligen inte faller alla i smaken. Jarama. Namne med racerbanan utanför Madrid
med andra ord precis som vanligt med Heuer en tydlig koppling till motorsport och bilar. Men sen gick något snett...eller i alla fall så dök det 1977 upp något lätt annorlunda i Heuers katalog. Jarama. Guld och stål. Tydlig Rolex inspiration på ringen runt glaset. Eller bara en helt slät svart ring. Populär blev den inte och finns bara med i kataloger från 77 och 78. Alla kända exemplar (av samtliga versioner) har serienummer som ligger i samma tusental och en kvalificerad gissning är att produktionen nog stannade under tusen ex. Men tre olika versioner lyckades man klämma ur sig
Mitt ex är en 110.245. Boetten startade dock som en 110.225 men sedan stämplades 2:an över med en 4:a. Kanske tänkte man sig bara 110.225 och 110.223 från början men kom sedan på att även guld, stål och svart skulle kunna funka. Vem vet. Det fanns även en Zodiac med nästan exakt samma form på boetten men det är inte samma boett utan den är 2-3 mm större i diameter och har 22mm band i stället för 20mm som på Heuern. Zodiac varianten dyker upp lite oftare även om man verkligen inte kan kalla den vanlig heller. Lånad bild från nätet, tyvärr inte min klocka
Nåväl, lite bilder på mitt exemplar. Har en originallänk men den är tyvärr inte komplett så jakten på delar fortsätter. Givetvis fortsätter även jakten på de andra varianterna
Grattis till en superhärlig Heuer som jag inte visste fanns! Jag hoppas på att vi även får se den på länken när du får ihop den.
Grymt! Bra shoppat!Dags att bumpa upp den här tråden med dagens nykomling. En hyfsat udda Heuer som verkligen inte faller alla i smaken. Jarama. Namne med racerbanan utanför Madrid
Riktigt fin! Bara att gratulera Skickar ett PM med lite tips på ställen att serva på.Kom över den här för ett tag sedan legat i en låda sedan 1981 funkar som den ska ,någon som kan tipsa var jag kan lämna den för service.