Haha lugnt , det blir inte än.. Lycka till med försäljningenJag budade på den jag med Du får kanske vänta ett tag med att lägga ut den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha lugnt , det blir inte än.. Lycka till med försäljningenJag budade på den jag med Du får kanske vänta ett tag med att lägga ut den
Varför Tradera och inte någon av höstauktionerna i Stockholm? Den får ju bara en bråkdel av exponeringen genom att ligga på Tradera under sommaren.Heuern.. 2447 pre carreran landar på tradera på söndag
Varför Tradera och inte någon av höstauktionerna i Stockholm? Den får ju bara en bråkdel av exponeringen genom att ligga på Tradera under sommaren.
Sicken tok.Jag kan bara säga att det i slutändan var kundens val att gå lokalt och köra Tradera. Jag har pratat med samlare redan, en del annat folk, tradera kommer att lyfta den och den kommer att synas på CT m.m. så det kommer att bli bra i alla fall. Jag har dock inte hanterat affären då det inte är min roll, men kunden har fått options med Kaplans, Lauritz, Sthlms Auktionsverk osv då vi har samarbeten med samtliga, så valet var inte vårt.
Blivit dyrt även där, vet faktiskt inte vad som är bäst.Sicken tok.
Hur kan Tradera vara ett bättre alternativ som säljare?Blivit dyrt även där, vet faktiskt inte vad som är bäst.
Pengamässigt?Hur kan Tradera vara ett bättre alternativ som säljare?
Ja. Hur kan det vara bättre?Pengamässigt?
Rätt enkelt, om köparen får mer pengar i fickan är det bättre betalt. Vilken kanal som är bäst i detta fall har jag ingen aning om, varierar från tillfällen och modeller. Förstår inte hur du kan vara så säker bara?Ja. Hur kan det vara bättre?
Två auktionshus som skriker efter bra klockor ger bra möjligheter till låga avgifter. Historiskt sett så ger Kaplans väldigt bra priser på denna typ av ur och jag har svårt att se att Tradera kan konkurrera.Rätt enkelt, om köparen får mer pengar i fickan är det bättre betalt. Vilken kanal som är bäst i detta fall har jag ingen aning om, varierar från tillfällen och modeller. Förstår inte hur du kan vara så säker bara?
Har sett tradera/ebay vinna på många klockor, speciellt när de inte är i superskick. Kul vi ser två olika verkligheter när vi lever i samma.Två auktionshus som skriker efter bra klockor ger bra möjligheter till låga avgifter. Historiskt sett så ger Kaplans väldigt bra priser på denna typ av ur och jag har svårt att se att Tradera kan konkurrera.
Jaja, inte min klocka. Med lite tur så landar den väl förhoppningsvis hos någon trevlig medlem här på KS.
Denna är absolut i fint skick och jag tror att den sålt relativt högt på Kaplans.Har sett tradera/ebay vinna på många klockor, speciellt när de inte är i superskick. Kul vi ser två olika verkligheter när vi lever i samma.
Fint men inget superskick.Denna är absolut i fint skick och jag tror att den sålt relativt högt på Kaplans.
Är det ägaren eller en auktionsfirma som säljer klockan på Tradera @Donkii?
Oprutad provision på Kaplans = 20% för köparen + 15% för säljaren = 35% av kakan till tredje part.Två auktionshus som skriker efter bra klockor ger bra möjligheter till låga avgifter. Historiskt sett så ger Kaplans väldigt bra priser på denna typ av ur och jag har svårt att se att Tradera kan konkurrera.
Jaja, inte min klocka. Med lite tur så landar den väl förhoppningsvis hos någon trevlig medlem här på KS.
Well..Oprutad provision på Kaplans = 20% för köparen + 15% för säljaren = 35% av kakan till tredje part.
Avgift på Tradera = 150 kr.
Krävs mycket "exponering" för att kompensera den skillnaden.
Auktionsfirman.Denna är absolut i fint skick och jag tror att den sålt relativt högt på Kaplans.
Är det ägaren eller en auktionsfirma som säljer klockan på Tradera @Donkii?
Lite svårt att se skicket på boetten (det som är mest avgörande egentligen) men om den radiala slipningen fortfarande är tydlig och kanterna skarpa och bra så säger jag runt 25 även med servicebehov. Om det bara är service som behövs så är den inte så dyr. Behövs det delar kan det bli betydligt dyrare och svårare (beroende på vad det handlar om för delar). Tex kronan är rätt dyr om den behöver bytas. Med bättre/fler bilder blir det lättare att uttala sigrimligt pris på en sådan här ?
Fungerar men i behov av service !!?
Mvh
TackLite svårt att se skicket på boetten (det som är mest avgörande egentligen) men om den radiala slipningen fortfarande är tydlig och kanterna skarpa och bra så säger jag runt 25 även med servicebehov. Om det bara är service som behövs så är den inte så dyr. Behövs det delar kan det bli betydligt dyrare och svårare (beroende på vad det handlar om för delar). Tex kronan är rätt dyr om den behöver bytas. Med bättre/fler bilder blir det lättare att uttala sig
Samma här, var duktigt sugen.Blev riktigt bra! Ångrar att jag vilade på hanen när jag ser dessa bilder.
Ser skarp och fin ut!
Tack
Här kommer en bild till
Ok jag får samla ihop mig till ett bud på den mvhSer skarp och fin ut!
Hva betaler man for en service på en chronograf Sverige? I Oslo 5-8 K uten deler beroende på om man går til AD el.en frittstående urmaker.rimligt pris på en sådan här ?
Fungerar men i behov av service !!?
Mvh
Svårt som tusan att hitta någon som servar just de här Heuer kronograferna med cal. 11/12 i Sverige. Har för mig att jag gav knappt 3 tusen ungefär senast jag servade i England.Hva betaler man for en service på en chronograf Sverige? I Oslo 5-8 K uten deler beroende på om man går til AD el.en frittstående urmaker.
Lycka tillOk jag får samla ihop mig till ett bud på den mvh