• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Häftig klocka och rolig historia bakom med en och samma ägare sedan ny för 66 år sedan. Gillar även att den ser ut att verkligen vara använd, repig överallt och ser ordentligt sliten ut (kanske matchar ägaren bra?) Klockor ska användas! Tack för trevliga bilder.
Sliten? Med ett nytt glas så kommer den se fantastisk ut :)

Kul, där kom boett öppnaren fram :)
IMG_20170727_111711.jpg
IMG_20170727_111737.jpg
IMG_20170727_111753.jpg

Var sugen på ett typ sånt här
15978835355_7c49790dce_z.jpg

Men den kom på ett tropic sport likt detta va?
3390.jpg
Det du är sugen på är lite mycket av ett modeband för en annan. Mao ett nytt påfund. Tropic sport liknar originalet ja men bandet på bilden ovan är i skinn/corfam. Vad gillar du inte med det som sitter på? Plastigt? För svart?

Det du är sugen på är lite mycket av ett modeband för en annan. Mao ett nytt påfund. Tropic sport liknar originalet ja men bandet på bilden ovan är i skinn/corfam. Vad gillar du inte med det som sitter på? Plastigt? För svart?
Tack! Spännande fråga då man ibland bara har en känsla att gå på. Jag antar att det är för svart och för nytt läder utan karaktär för att matcha en rätt sliten boett. Sen behöver inte bandet se slitet ut för att matcha men den här typen av band var inte 100 tyckte jag iaf :)

Tack! Spännande fråga då man ibland bara har en känsla att gå på. Jag antar att det är för svart och för nytt läder utan karaktär för att matcha en rätt sliten boett. Sen behöver inte bandet se slitet ut för att matcha men den här typen av band var inte 100 tyckte jag iaf :)
Skinn är sällan helt svarta, funderade själv på denna och velade mellan corfam, tropic sport och mörkgrå hålad mocka. Bra köp förövrigt! Brukar kosta mer.

Skinn är sällan helt svarta, funderade själv på denna och velade mellan corfam, tropic sport och mörkgrå hålad mocka. Bra köp förövrigt! Brukar kosta mer.
Tack, kul ja jag tycker att jag fick den för ett överkomligt pris! Man får ju själv värdera diverse skavanker och priset mellan en i med boett i detta skick jämte en i betydligt bätte. Jag kan absolut leva med ett lite slitet pvd så den kraftiga prissänkningen var välkommen då tavlan var i princip felfri imho. Bara för att precisera med vad ni menar med corfam, kan någon posta en bild då jag inte litar på ebay och googles resultat haha :D

Tack, kul ja jag tycker att jag fick den för ett överkomligt pris! Man får ju själv värdera diverse skavanker och priset mellan en i med boett i detta skick jämte en i betydligt bätte. Jag kan absolut leva med ett lite slitet pvd så den kraftiga prissänkningen var välkommen då tavlan var i princip felfri imho. Bara för att precisera med vad ni menar med corfam, kan någon posta en bild då jag inte litar på ebay och googles resultat haha :D
Typ som det som satt på klockan. Corfam är en lite nördig variant av konstläder.

vintage-corfam-heuer-monaco-tag-heuer-monaco-autavia-silverstone-caw211b-black-leather-22mm-rally-band-strap.jpg

Tack, nördigt gillar jag ju iofs men tror jag jagar ett bättre tropic än det jag hade och ett "modeband" så jag får det ur systemet och kan lägga det till handlingarna sen :D
Låter inte helt fel, man måste testa sig fram och utmana sin egen smak. Gillar ofta fula band bara de matchar tidsmässigt och färgmässigt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp