• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Fan vad jag gillar Autavian! Så grym med sin två-register pandatavla, 70-talsboett och slitet MH insert :cool:

IMG_3930.JPG

Hola!
Är väldigt grön på Heuer, men har funderat över hur mycket en Heuer kostade jämfört med Constellation på 60-talet. Hittade det här:
Skärmavbild 2017-08-01 kl. 09.48.48.jpg
Skärmavbild 2017-08-01 kl. 09.48.24.jpg

Heuern kostade 37,50 USD 1966, vilket motsvarade 286 USD 2016. Connien kostade 57,10 GBP 1961 vilket motsvarade 1268 GBP (1677 USD) år 2016. Kostade verkligen Heuer så mycket mindre generellt eller är det här ett specialpris för USAF (kollade på kvittot)? Beror kanske prisskillanden på chronometercertifieringen? Eller har jag missat nåt (inte ovanligt)?

Lyckades lura @Nors att göra ett "modeband" till min Monza, fick även en snygg börs som ni ser på bilden. Kul koncept med strap+börs! :) Och om någon (läs @Aurum ) tycker att det svider lite i ögonen så förtrösta med att jag även har två st original tropic sport på ingång. :p Jag tycker det blev snyggt, va tycker ni?
DSC_0322-3.jpg
DSC_0325-3.jpg
Blev riktigt bra! Ångrar att jag vilade på hanen när jag ser dessa bilder.

Lyckades lura @Nors att göra ett "modeband" till min Monza, fick även en snygg börs som ni ser på bilden. Kul koncept med strap+börs! :) Och om någon (läs @Aurum ) tycker att det svider lite i ögonen så förtrösta med att jag även har två st original tropic sport på ingång. :p Jag tycker det blev snyggt, va tycker ni?
DSC_0322-3.jpg
DSC_0325-3.jpg
Kan vara värre, men inte jätteförtjust. Spelar ju dock mindre roll, bara du är nöjd!

Ingen aning faktiskt. Men över 50 tror jag. Så länge säljaren är nöjd så är jag nöjd... Jag tror den kommer att leverera!

Ja de tror jag med att den kommer göra.
Har funderat på att sälja min identiska heuer men aldrig blivet av. Den kommer ju från Tradera från början , tror tom du budade på den eller så va det någon annan från KS :)

Tillbaka
Topp