• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_0668.JPG
Ser att det finns en hel del Heuer intresserade här...kul, det är ett av mina favoritmärken.
Bifogar en bild på ett smakprov av min Heuersamling.
Om nån sitter inne med en blå Silverstone...är jag intresserad...har den röda å den bruna, vore kul att ha alla 3
Hälsn//Arne Json
Där snackar vi grejor! :D
Riktigt fina!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
IMG_0668.JPG
Ser att det finns en hel del Heuer intresserade här...kul, det är ett av mina favoritmärken.
Bifogar en bild på ett smakprov av min Heuersamling.
Om nån sitter inne med en blå Silverstone...är jag intresserad...har den röda å den bruna, vore kul att ha alla 3
Hälsn//Arne Json
Wow! Roligt att se! Posta gärna fler bilder, vilka fler modeller har du?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
IMG_0668.JPG
Ser att det finns en hel del Heuer intresserade här...kul, det är ett av mina favoritmärken.
Bifogar en bild på ett smakprov av min Heuersamling.
Om nån sitter inne med en blå Silverstone...är jag intresserad...har den röda å den bruna, vore kul att ha alla 3
Hälsn//Arne Json

Underbara Arne!

Upp med bilder på dina Silverstone! Brun Silverstone är ju så skuuuuukt sexiga...
 

Morten

Breitling
Wow, flott Heuersamling - den GMT' en var virkelig pen. Har du mer å vise frem, noen Carreraer?
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag är egentligen inte vintagekille, men tycker att kanske framförallt Viceroy är vansinnigt cool. Vad får man ge för en sådan idag? Runt 40-50 verkar den ligga på för tillfället om man kollar Chrono24.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är egentligen inte vintagekille, men tycker att kanske framförallt Viceroy är vansinnigt cool. Vad får man ge för en sådan idag? Runt 40-50 verkar den ligga på för tillfället om man kollar Chrono24.
Hej, ja fin klocka. Skulle tippa på att om du får tag i någon inom forumet så ligger de väl runt 25-30k. Sen så klart extra för länk, tillbehör och superskick.
Lycka till!
Kastar in en bild för lite inspiration.
E090FFC2-2369-428D-9CE7-682165EE27C6.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hej, ja fin klocka. Skulle tippa på att om du får tag i någon inom forumet så ligger de väl runt 25-30k. Sen så klart extra för länk, tillbehör och superskick.
Lycka till!
Kastar in en bild för lite inspiration.
E090FFC2-2369-428D-9CE7-682165EE27C6.jpeg
Ojoj, tjusigt värre, tack för bilden! Det var ju väldigt trevligt att den går att få något lite billigare än de jag tidigare sett. Beror detta på att KS oftast ligger lite lägre eller på att Chrono24 är ett träsk som har väldigt spridd prisbild?
 

Morten

Breitling
Mye av det som ligger på Chrono 24 er rene fantasipriser, objektene ligger der lenge og selges ofte til langt under prisantydning.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ah tack för varningen! Jag kommer hålla koll på forum och liknande säljkanaler när det börjar dra ihop sig för en Viceroy!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har nämt tidigare att jag funderat på att sälja min 70-tals porr (aka "guld" Heuer) så slängde till slut ut en annons nu ikväll. Men tänkte att ni som har bättre koll på Heuer än vad jag har gärna får ta en titt på annonsen och säga till om jag är helt fel ute med något. Vet allvarligt talat inte så mycket om klockan.
https://klocksnack.se/threads/heuer-carrera-70-tal.85433/

För er som inte vet vad jag pratar om så är det den här:
IMG_6025.jpg
 

Rholm

Cartier
Jag har nämt tidigare att jag funderat på att sälja min 70-tals porr (aka "guld" Heuer) så slängde till slut ut en annons nu ikväll. Men tänkte att ni som har bättre koll på Heuer än vad jag har gärna får ta en titt på annonsen och säga till om jag är helt fel ute med något. Vet allvarligt talat inte så mycket om klockan.
https://klocksnack.se/threads/heuer-carrera-70-tal.85433/

För er som inte vet vad jag pratar om så är det den här:
IMG_6025.jpg

110.515 CHN heter modellen ;)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har nämt tidigare att jag funderat på att sälja min 70-tals porr (aka "guld" Heuer) så slängde till slut ut en annons nu ikväll. Men tänkte att ni som har bättre koll på Heuer än vad jag har gärna får ta en titt på annonsen och säga till om jag är helt fel ute med något. Vet allvarligt talat inte så mycket om klockan.
https://klocksnack.se/threads/heuer-carrera-70-tal.85433/

För er som inte vet vad jag pratar om så är det den här:
IMG_6025.jpg

Tror jag skulle behöva lite hjälp med värderingen av den där, hade inboxen full av meddelande om klockan i morse så låg uppenbarligen allt för lågt i pris. Så all input från er med bättre kunskaper om Heuer skulle uppskatas.
Till saken ska även nämnas att jag kom över mer eller mindre av en slump så jag har aldrig läst på om den, vintage GTG:n förra hösten som den var med i auktionen till föremån för BCF som jag då spontan budade hem efter kanske någon öl för mycket. Måste igen ge en stor eloge @Rholm för väldigt generöst bidrag till BCF :)
I annonsen så la jag ut den för lite mer än vad jag gav för den i auktionen, jag kom ändå över den i en välgörenhets auktion där en annan medlem på KS skänkte bort den så jag är inte ute efter att pressa varje möjlig krona ur den men finns å andra sidan ingen anledning att sälja den till rea-pris så någon annan kan göra ett snabbt klipp.


IMG_0249.jpg
 

thommyg

Breitling
Hei alle.
Jeg har kjøpt en Tag Heuer Calibre 5 - 43 mm - og lurer på om noen vet hvor jeg kan finne en silicon/rubber strap tilhørende denne type klokke - helst med samme farge som ceramic bezel - blue.

Aquaracer.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Hei alle.
Jeg har kjøpt en Tag Heuer Calibre 5 - 43 mm - og lurer på om noen vet hvor jeg kan finne en silicon/rubber strap tilhørende denne type klokke - helst med samme farge som ceramic bezel - blue.

Aquaracer.jpg
Testa i den stora TAG tråden under forumskategorin "Diskussion"! Aquaracer är inte direkt vintage och tråden för moderna TAG's har många bra personer!
 
Topp