Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tror experterna om denna? En fixer-upper som jag med mitt otränade Heuer-öga tycker ser rätt trevlig ut! Men är den kosher? Välpatinerad tavla och gravyr på baksidan säger iallafall mig att den borde vara okej? Några varningsklockor som jag missar?
Alright, thanks for your input!The Heuer badge on the dial looks wrong to me. The watch is from 1940 so it should have the earlier, flatter Heuer symbol.
Here’s my 1945 Heuer model.345 with a correct Heuer badge on the dial for that era
It wasnt until 1946 we have the taller design badge come in.
Someone has most likely added the Heuer symbol to the one pictured by the original poster.
- Darren
Håller med dig, ser ärlig ut. Har du hittat fler i samma boett? Rätt liten boett?Vad tror experterna om denna? En fixer-upper som jag med mitt otränade Heuer-öga tycker ser rätt trevlig ut! Men är den kosher? Välpatinerad tavla och gravyr på baksidan säger iallafall mig att den borde vara okej? Några varningsklockor som jag missar?
Vad tror experterna om denna? En fixer-upper som jag med mitt otränade Heuer-öga tycker ser rätt trevlig ut! Men är den kosher? Välpatinerad tavla och gravyr på baksidan säger iallafall mig att den borde vara okej? Några varningsklockor som jag missar?
Håller med dig, ser ärlig ut. Har du hittat fler i samma boett? Rätt liten boett?
Jo, 32mm. Bra storlek enligt mig! Har hittat liknande när jag googlat runt. Men när jag kollade avslutade auktioner på Auctionet så hittade jag mycket riktigt en precis likadan!Dessa brukar vara osignerade i verk och boett och innehålla en Landeron,sista sålda jag noterat är på kolonn auctionet i nov/dec
Se där! Då borde jag kunna buda lugnt på den! Den kräver ju lite jobb bara, men skulle den gå helt sjukt billigt så är den nog värd det!Ref 2403, finns i katalog från 1938.
Tror inte att den ska går sa billigt!Se där! Då borde jag kunna buda lugnt på den! Den kräver ju lite jobb bara, men skulle den gå helt sjukt billigt så är den nog värd det!
Vi får väl se! Känner jag mig rätt så borde jag kunna fynda!Tror inte att den ska går sa billigt!
Sålde en liknande förra våren i kromad boett, den gick för 7500 + slag.Vi får väl se! Känner jag mig rätt så borde jag kunna fynda!
Good bit of research there, well done.Ref 2403, finns i katalog från 1938.
Hej Philip,God kväll alla Autavia älskare, sitter i en knepig situation då jag inte vet mycket om Tag Heuer. Denna upptäcktes i mina förräldrars förråd, En Tag Heuer Autavia GMT 1163 köptes av Oscar Kron på Krons Ur i PK-huset på 70-talet. Klocckan är i ett okej skick och har inga sprickor endast repor på glaset.
klockan har vart inne på kaplans och de har gjort ett äktighetsintyg av klockan. Det finns tre brister, första är att det inte är orginallänken, utan ett annat märke. Det andra är att stållänken har på något sätt ristat bort referensnummret som på den tiden satt dolt bakom början av länken. Det tredje är att den har inga papper, endast ett instruktionsblad om hur klockan fungerar.
Kan jag få hjälp/råd om ett ungefär vad kan man sälja klockan för med dessa brister?
Hälsningar,
Philip
Ingen mening att serva om du ska sälja. Lämna det till nästa ägare istället. Heuer priserna har gått ner senaste året men kolla senaste försäljningarna på ebay så får du nog en bra uppfattningHej gott folk,det är dags att avyttra min Heuer Camaro ska lämna in den på service idag hos Antikurmakaren i Malmö.
Den är i jättefint skick,aldrig polerad och tavlan är i nyskick .
Vad är rimligt pris för klockan?
Tack på förhand.
Tack för snabbt svar.Ingen mening att serva om du ska sälja. Lämna det till nästa ägare istället. Heuer priserna har gått ner senaste året men kolla senaste försäljningarna på ebay så får du nog en bra uppfattning
Tack för snabbt svar.
Hur går man tillväga för att se Sålda objekt på eBay?
Jag skulle tippa omkring 50-60 i Sverige och nånstans 80-100 på internationell marknad. Är jag ute och cyklar @PR1973 ?Hej gott folk,det är dags att avyttra min Heuer Camaro ska lämna in den på service idag hos Antikurmakaren i Malmö.
Den är i jättefint skick,aldrig polerad och tavlan är i nyskick .
Vad är rimligt pris för klockan?
Tack på förhand.
Jag har hoppats på 50".Jag skulle tippa omkring 50-60 i Sverige och nånstans 80-100 på internationell marknad. Är jag ute och cyklar @PR1973 ?
Camaron är tyvärr inte min starka sida så jag vågar mig inte på några gissningar i det här fallet.Jag skulle tippa omkring 50-60 i Sverige och nånstans 80-100 på internationell marknad. Är jag ute och cyklar @PR1973 ?
Jag skulle tro närmare 50 internationellt är mer korrekt. Som sagt, intresset har svalnat även om vissa letar andra faktorer som förklaring till senaste auktionsresultatenJag skulle tippa omkring 50-60 i Sverige och nånstans 80-100 på internationell marknad. Är jag ute och cyklar @PR1973 ?
Tror nästan att den där länken är värd mer än klockan20 år sedan.
Kändes då som en bra affär. Köpte den för 2500kr av en begagnat-handlare på Ringvägen i Stockholm. Sålde den på kaplans några år senare.
Skulle gärna haft den idag. ”Snyft”
/j
GrrrrrrrrTror nästan att den där länken är värd mer än klockan
Om det är till någon tröst så har vi nog alla gjort flera liknande "affärer", var ju dessutom 20 år sedan, tiden går fort när man är gammalGrrrrrrrr