• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Sebastard

Vacheron
Ska man ha en Heuer som fortfarande går att köpa för humana pengar så faller mitt val på 1163 Viceroy. Tack igen @PR1973 för denna. Otroligt nöjd!
D223A374-4006-4924-B6F0-FD3B5F43DC6A.jpeg
 

Husse

Patek
Sålde min för tre år sedan och ångrar mig varje dag, men det här känd väldigt blodigt!
Är jag fel ute, är det verkligen rimligt?
358DCBDE-5767-4C97-8A06-07EC26817BA3.png
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Har köpt den här för en bit över 3000kr, bra eller dåligt köp?
IMG_2104.PNG
Personligen ser jag den nog mest som något som kan vara kul att ha i lådan. Att hitta rätt klocka med en sämre Abercrombie tavla så att detta skulle vara en uppgradering är nog inte så troligt. Mao svårt att säga om det var ett bra eller dåligt köp. Men det är allt kul med udda grejor :)
 

Daytona96

Rolex
Personligen ser jag den nog mest som något som kan vara kul att ha i lådan. Att hitta rätt klocka med en sämre Abercrombie tavla så att detta skulle vara en uppgradering är nog inte så troligt. Mao svårt att säga om det var ett bra eller dåligt köp. Men det är allt kul med udda grejor :)
Eller om man hittar en autavia 2446 med en sliten urtavla och byter ut den mot den här.:)
Men som sagt den är nog svår att sätta ett pris på...
 

marmot

Panerai
Tänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!

IMG_1409.JPG


IMG_1412.JPG


IMG_1413.JPG


IMG_1414.JPG


IMG_1415.JPG


IMG_1418.JPG


IMG_1420.JPG


IMG_1421.JPG


IMG_1424.JPG


IMG_1425.JPG

Den där är ju sanslöst bra alltså, kan vara den snyggaste tavlan ever. Vad ligger ett motsvarande ex på idag, en halv mille?
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vad är skillnaden mellan en vanlig Viceroy och en Pre-Viceroy? Alltså den utan v i reffen
Det beror på...det finns icke V referenser som är exakt likadana som Viceroy men sedan finns det lite olika varianter av de tidigare också. Men om vi bortser från de allra tidigaste som har annan typ av index så är en tydlig skillnad att subdialen för timmar endast har 3-6-9-12 utskrivet medan Viceroyen har 1-2-3-4 osv.
 

Zandibar

Cartier
Det beror på...det finns icke V referenser som är exakt likadana som Viceroy men sedan finns det lite olika varianter av de tidigare också. Men om vi bortser från de allra tidigaste som har annan typ av index så är en tydlig skillnad att subdialen för timmar endast har 3-6-9-12 utskrivet medan Viceroyen har 1-2-3-4 osv.
Ok! Såg en Pre V till salu nyligen och tyckte den var lite för billig för att vara sann.
 
Topp