• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

thengan

Breitling
Tycker att det här en en helt underbar vår/sommar klocka med alla sina färger :) Passar oerhört bra till jeans och "blå jeans aktig skjorta" också :D
IMG_0524.jpg

Fantastisk klocka!!:)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt kul att du knep den. Väntar ivrigt på att få se den på ;)
Tack för tipset om att den fanns ute till försäljning @Sebastard :) Tack även till @PR1973 och @Darren Cal.11/12 för er rekommendation av säljaren :) Vågar inte byta bezel själv så jag håller på att leta fram en urmakare som kan göra det (Heuer AD verkar inte vara så pigga på det...). Återkommer givetvis med bilder på den när jag fått på original bezeln :)
 

degen

Omega
Tjena! Fick tag på dessa av min kollega.
Har väldigt lite koll på dem, kan ni hjälpa mig att berätta om dem samt vad man kan sälja dem för?

Vet att den gröna är en Tag Heuer F1 pro quartz, gjordes mellan 1980-1989.
Den med länk är en Heuer quartz 964.013.

Tack på förhand.
tag1.jpg
tag2.jpg
heuer1.jpg
heuer2.jpg
 

LI0N

Panerai
Köp om du hittar en för det priset, MEN är det servicebehov så räkna med 8-10k om du inte har en god urmakarkontakt.

Ja den tickar på helt perfekt nu.

Okej! Har haft en Tag Heuer 1000 som var ett helvete att få servad, kan tänka mig att dennä är ännu värre. Varför blir det så dyrt? Är det för att det inte finns delar eller för att det är ett svårt urverk?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Okej! Har haft en Tag Heuer 1000 som var ett helvete att få servad, kan tänka mig att dennä är ännu värre. Varför blir det så dyrt? Är det för att det inte finns delar eller för att det är ett svårt urverk?
Svårservad och dyra delar om man inte hittar ett donatorur.
Har du en länk till den finska annonsen?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hur går det med GMT:n @Hasse Varg ? Olidligt nyfiken ;)
Vågar inte byta bezel själv och både ABC och Farfars har stängt i sommar :( Har en vintage Speedy på service hos Farfars som skall vara klar i augusti, tar med mig GMT:n och original-bezel när jag hämtat Speedyn så får vi se om han vill byta den åt mig. Kommer inte ihåg om jag skrivit det tidigare men ingen AD är villig att göra det själva utan måste skicka klockan till Heuer där de i så fall kommer att göra en fullständig service :( Klockan är servad av Abel Court i slutet av 2015 så en full service känns onödig och kostar nog dessutom en hel del...
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Vågar inte byta bezel själv och både ABC och Farfars har stängt i sommar :( Har en vintage Speedy på service hos Farfars som skall vara klar i augusti, tar med mig GMT:n och original-bezel när jag hämtat Speedyn så får vi se om han vill byta den åt mig. Kommer inte ihåg om jag skrivit det tidigare men ingen AD är villig att göra det själva utan måste skicka klockan till Heuer där de i så fall kommer att göra en fullständig service :( Klockan är servad av Abel Court i slutet av 2015 så en full service känns onödig och kostar nog dessutom en hel del...
Skall du byta hela bezeln eller inlägget? Är det hela så är det superenkelt så det gör han garanterat. Även inlägget är enkelt att byta så det borde han fixa det med.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Skall du byta hela bezeln eller inlägget? Är det hela så är det superenkelt så det gör han garanterat. Även inlägget är enkelt att byta så det borde han fixa det med.
Ja, det är hela bezeln, har fått mycket bra instruktioner av säljaren (både teckning och text), verkar enkelt men jag vågar inte göra det själv då både klocka och bezel kostat mig en hel del...
 
Topp