• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

azzurro

Omega
2-Faktor
Antar att "fykringar" avser dykringar!
Då är väl också ytterdiametern i alla fall är lika på alla tre typerna, ser ibland ut på bild som att 11630-ringen "hänger ut" mer över boetten, antagligen en synvilla pga det bredare inlägget.
Stort tack för klargörandet ;)!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Antar att "fykringar" avser dykringar!
Då är väl också ytterdiametern i alla fall är lika på alla tre typerna, ser ibland ut på bild som att 11630-ringen "hänger ut" mer över boetten, antagligen en synvilla pga det bredare inlägget.
Stort tack för klargörandet ;)!
Japp, rättstavade lite efteråt :)

Diametern är den samma (möjligen undantaget 11063 ringen) men boetterna skiljer ju sig lite i form och det kan säkert göra att upplevelsen är lite olika. Är tyvärr på semester, annars hade jag tagit några jämförelsebilder på de tre varianterna. Får återkomma med det :)
 

azzurro

Omega
2-Faktor
Härligt, gärna det! Har hört Heuer-expertisen tala om 'lower case' för 1163, en jämförande bild vore kanon!
 

Rholm

Cartier
@azzurro
Eftersom vissa är på semester och har det bra, @PR1973 ...;) Ett plus för att jag är forumets bästa fotograf..:)
1163, 11630, 11063
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Hopplöst dålig med bilder...
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    59.3 KB · Visningar: 21

azzurro

Omega
2-Faktor
Super! Väldigt tydligt och bra, stort tack! Ja boettformen är verkligen olika.
Är det originalplexi på 1163-an? Sticker upp rejält, ser trevligt ut!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Med tanke på inlägget ovan så är det kanske lämpligt att lägga up en ny bild på min något mera budget "guld" 70-tals Heuer. ;) Långt ifrån lika fin men den kostade en bråkdel av klockan ovan så jag får väl nöja mig med den så länge.
IMG_6918.JPG
Skaffa en vintage Plätterad länk sen är du hemma :cigar:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Åtminstone så ser den inte ut att ha någon koppling till F1 som Ronny Pettersson eller Arturo Merzarios klockor (som också var 1158 CHN om jag minns rätt) så kanske inte drar iväg allt för mycket men lite väl dyr reda nu kan jag tycka för en Heuer, även om det är en väldigt fin sådan.
 
Topp