Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stilig!
JappStilig!
Samma verk som i min Enicar SUPER QUARTZ va?![]()
Nytt läder för dagen.
![]()
Oj, vilket skick på den Heuern!Nytt läder för dagen.
![]()
Kan varmt rekommendera Dala Urteknik (www.dalaurteknik.se). Johan gjorde ett superjobb med min Montreal och finns här på forumet ocksåNågon som har tips på bra ställen att lämna in vintage Heuer-kronografer på service?
Har du en 2447 ?Var det någon på KS som plockade hem den här? Följde med ett tag eftersom den länge var ganska billig, men släppte då jag redan har en;-). Tavlan på den här tilltalar mig väldigt mycket; fin och jämn patina. En av det finare 2447 med gilt-tavla jag sett. Det gröna kletet på visarna lär ju gå att åtgärda rätt lätt. Något jag inte fattar är hur man lägger ut en klocka som är så skitig; en basal rengöring klarar ju vem som helst!
![]()
HEUER, „Black Gold Dial“, Chronograph, Armbanduhr, 38 mm, ca. 1944.
Stahl, Handaufzug, Kunststoffglas, Gehäuse signiert „Ed.Heuer & Co, Swiss“, Lederband, ca. 1944. Kaliber Valjoux 72, 17 Steine, Werknummer 452791, Seriennummer 916526, Referenz-Nr. 2447, Gehäuse-Nr. 916577,auctionet.com
![]()
![]()
Auktionshusen är noga med att de ska vara heeelt original.Var det någon på KS som plockade hem den här? Följde med ett tag eftersom den länge var ganska billig, men släppte då jag redan har en;-). Tavlan på den här tilltalar mig väldigt mycket; fin och jämn patina. En av det finare 2447 med gilt-tavla jag sett. Det gröna kletet på visarna lär ju gå att åtgärda rätt lätt. Något jag inte fattar är hur man lägger ut en klocka som är så skitig; en basal rengöring klarar ju vem som helst!
![]()
Stahl, Handaufzug, Kunststoffglas, Gehäuse signiert „Ed.Heuer & Co, Swiss“, Lederband, ca. 1944. Kaliber Valjoux 72, 17 Steine, Werknummer 452791, Seriennummer 916526, Referenz-Nr. 2447, Gehäuse-Nr. 916577,auctionet.com
![]()
![]()
Jag är inte helt säker på om du skojar med mig eller inte;-) Har haft en som jag sålt, och en som är på service. Visar den gamla från arkivet här, så får ni se den andra när den är fixad!Har du en 2447 ?
Då har jag missat den helt!![]()
Var det någon på KS som plockade hem den här? Följde med ett tag eftersom den länge var ganska billig, men släppte då jag redan har en;-). Tavlan på den här tilltalar mig väldigt mycket; fin och jämn patina. En av det finare 2447 med gilt-tavla jag sett. Det gröna kletet på visarna lär ju gå att åtgärda rätt lätt. Något jag inte fattar är hur man lägger ut en klocka som är så skitig; en basal rengöring klarar ju vem som helst!
![]()
![]()
![]()
Tror du har helt rätt! Den såg riktigt bra ut under jordlagret! Blir bara en så konstigt diskrepans mellan den tydliga och korrekta beskrivningen med högkvalitativa bilder och att man inte ens bemödat sig att torka av det värsta. Känns mer som något man kan hitta på en liten auktionsfirma (eller ibland Tradera) med bilder och beskrivning som gör det svårt för den oinsatte att se potentialen. Här gjordes halva jobbet proffsigt!Är det inte så man vill ha dem?Känslan av att vara först på ett skrivbordslådefynd efter några decennier som orörd. Frågan är om det inte är just därför det budas en del…