• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Odd Lot

Plast
Hej!

Jag har sökt här men inte hittat någon information om klocksalongen.se - är det någon som har handlat av dem? De har en klocka som jag eventuellt är intresserad av. Tänkte att någon här kanske har erfarenheter att dela. Själv har jag aldrig hört talas om företaget.

David71

Brons
Hej!

Jag har sökt här men inte hittat någon information om klocksalongen.se - är det någon som har handlat av dem? De har en klocka som jag eventuellt är intresserad av. Tänkte att någon här kanske har erfarenheter att dela. Själv har jag aldrig hört talas om företaget.
Aldrig hört talas om företaget. Inget organisationsnummer på hemsidan, hittar inte företaget på "Alla Bolag". Däremot har David Fors en enskild firma, om det nu är samma person som är ägaren.

Loggan på bilden ser ut att tillhöra @Millenary Watches

Screenshot MW.jpg

Senast ändrad:

FlipSwede

Tantal
Hej!

Jag vet inte som jag ska skratta eller grata....

Polering av boet....haller man pa med klockor och inte kan stava till boett,sarskriver som en mellanstadieelev,samt nastan ser ut som en sadan gor att iallfall jag skulle vanda mig nagonannastans.

@ERIKSON URHANDEL , det här är customer service på allra högsta nivå.

jag är garanterat inte den kund hos er som varken handlat mest, eller längst. Men på min 30-årsdag, landar ett handskrivet kuvert, med en grattishälsning och signaturer från er som är Eriksson Urhandel. Jag är imponerad, och framför allt väldigt glad! Tusen tack.

Det är sånt här som gör att mitt självklara val kommer vara er när jag ska köpa min nästa klocka. Jag måste bara komma på vilken det ska bli..

F2F984B0-9E5C-48CC-968B-CBC5FADC77F8.jpeg

FlipSwede

Tantal
@ERIKSON URHANDEL , det här är customer service på allra högsta nivå.

jag är garanterat inte den kund hos er som varken handlat mest, eller längst. Men på min 30-årsdag, landar ett handskrivet kuvert, med en grattishälsning och signaturer från er som är Eriksson Urhandel. Jag är imponerad, och framför allt väldigt glad! Tusen tack.

Det är sånt här som gör att mitt självklara val kommer vara er när jag ska köpa min nästa klocka. Jag måste bara komma på vilken det ska bli..

F2F984B0-9E5C-48CC-968B-CBC5FADC77F8.jpeg
Jag kan bara halla med dig.
En sadan enkel sak, ett grattiskort som visar att du ar en uppsakattad kund sprider sig mycket fortare an gratis champagne eller kaffe.
Jag har aldrig satt min fot hos Erikson Urhandel,men kommer tala val om dem om jag far chansen.
Mycket snyggt gjort Erikson,och garanterat kommer ni fa bra mycket mer i goodwill an vad frimarket kostade.
Hatten av fran mig.
MvH

Dahlc

Titan
Vill hissa Engströms Ur i Jönköping. Har fått ett proffsigt men framförallt trevligt bemötande från deras kvinnliga säljare när jag varit inne. Väldigt behjälplig och förstående. 👍

Senast ändrad:
Konstigt att hissa en AD för att dem är trevliga och man får prova klockorna man planerar att köpa. Lite som att hissa H&M för att du faktiskt för prova en T-shirt i deras provrum före du köper den.

Cit; H&M är fantastiska, expediten svor inte åt mig och jag fick faktiskt testa en tröja före jag betalade för den, helt fantastiskt!!!

Kraven för att hissa en AD skulle behövas höjas ordentligt enligt mig...

Senast ändrad:

Scipio

Diamant
Jag vet inte som jag ska skratta eller grata....

Polering av boet....haller man pa med klockor och inte kan stava till boett,sarskriver som en mellanstadieelev,samt nastan ser ut som en sadan gor att iallfall jag skulle vanda mig nagonannastans.
Brister i språkhantering kan vara dyslexi så det är inget som jag skulle reagera på, däremot att avsändaren inte är tydlig, det är mer illa.

FlipSwede

Tantal
Brister i språkhantering kan vara dyslexi så det är inget som jag skulle reagera på, däremot att avsändaren inte är tydlig, det är mer illa.
Men snalla du.
Driver man ett seriost foretag sa har man nagon som korrekturlaser brodtexten innan den publiceras alternativt en fristaende webdesigner handhar hemsidan.
Stavfel och felaktig meningsbyggnad ger ett slarvigt intryck dyslexi eller ej.
Nu begriper jag heller inte varfor en dyslextiker inte skulle dubbelkolla allt skriftligt som skall publiceras just for att undvika ovanstaende.

Avsandaren? Menar du lillkillen vars bild visas?
Eller menar du att foretagsuppgifter sasom organisationsnummer adress och telefonnummer saknas?
Jag haller med dig dar. Det ger inget seriost intryck alls.

Scipio

Diamant
Men snalla du.
Driver man ett seriost foretag sa har man nagon som korrekturlaser brodtexten innan den publiceras alternativt en fristaende webdesigner handhar hemsidan.
Stavfel och felaktig meningsbyggnad ger ett slarvigt intryck dyslexi eller ej.
Nu begriper jag heller inte varfor en dyslextiker inte skulle dubbelkolla allt skriftligt som skall publiceras just for att undvika ovanstaende.

Avsandaren? Menar du lillkillen vars bild visas?
Eller menar du att foretagsuppgifter sasom organisationsnummer adress och telefonnummer saknas?
Jag haller med dig dar. Det ger inget seriost intryck alls.
Jag syftar på vem som är avsändaren. En lillkille på bild saknar relevans om inte avsändaren är tydlig med Företagsnamn, organisationsnummer och kontaktuppgifter. Själv undviker jag kategoriskt alla hemsidor som saknar tydlig avsändare, bristande beskrivning av produkten, avsaknad av tillverkningsland m.m. Den som har en bra produkt har inget att dölja. Den som har en skitpryl eller något annat att dölja, redovisar inte allt.

Topp