Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan var det mest komitragiska jag läst i år.Dock lite trist att man inte delar register med Nymans då det varit bättre för kunduppgifter och köphistorik (vet dock ej hur detta fungerar med GDPR och datalagar).
Kan då även berätta att de däremot hade fyra olika kontaktprofiler på mig i sitt eget system där en sträcker sig tillbaks till ett telefonnummer och mail adress som inte använts sedan 1999/2000Kan var det mest komitragiska jag läst i år.
Då det är dom som står för varan fram tills att du hämtat ut den så är det inga problem. Dom har säkerligen en egen försäkring som går in om klockan skulle försvinna i posthanteringen.Är det lixom standars att Nymans skickar klockor som REK efter service? (När man inte har möjlighet att hämta i butik såklart).
Har fått en klocka för 30-40k samt en för 100k+ skickad som REK till mig från Nymans..
Det diskuterades nyligen i en annan tråd gällande Eriksons och de förklarade att man helt riktigt hade en egen försäkring som täcker värdet om något skulle hända. En del saker är så klart oersätterliga men det spelar egentligen ingen roll vilken monetär försäkring man har om den råkar ut för skador.Då det är dom som står för varan fram tills att du hämtat ut den så är det inga problem. Dom har säkerligen en egen försäkring som går in om klockan skulle försvinna i posthanteringen.
Vet inte om Pagholds i Skövde har kvar sin verkstad. Kolla. Du har du ju den mycket omdiskuterade Jälmers I Borås, som jag absolut inte skulle rekommendera.Finns det någon hissad urmakare att rekommendera i Kinna-Falköpingstrakten?
Tack. Pagholds verkar helt klart vara igång. Får se om det kommer fler pigga förslag.Vet inte om Pagholds i Skövde har kvar sin verkstad. Kolla. Du har du ju den mycket omdiskuterade Jälmers I Borås, som jag absolut inte skulle rekommendera.
Missade Skövde Urteknik. @curler2Vet inte om Pagholds i Skövde har kvar sin verkstad. Kolla. Du har du ju den mycket omdiskuterade Jälmers I Borås, som jag absolut inte skulle rekommendera.
Erikssons urhandel är fantastiskt proffsiga och trevliga, alltid fått bra bemötande vid frågor om ur och vid mitt senaste köp av en Tag Monaco.Har haft rätt blandade erfarenheter av olika handlare det senaste halvåret.
Mest jämn nivå har varit Nymans. Även om det kanske inte alltid är över entusiastiska så är det alltid en stabil "lägsta nivå".
Både vid köp av armband och senast nu min BB36 så var servicen fenomenal. Tyvärr höftade säljaren svaren rätt bra vid senaste besöker när vi pratade om den nya BB58:an. Då det var märkbart att han inte visste svaren, i det fallet hade jag önskat att han medgivit det istället.
Från Krons har servicen varit varierande. Hade en kanonbra genomgång av lite olika klockalternativ i julas. Tyvärr solkades det intrycket av att säljaren (annan än vid visningstillfället) vid köpet sedan var rätt ofokuserad och verkade fundera på annat.
Å andra sidan var servicen när jag skrev upp mig på BB58 (gamla) väntlistan riktigt bra. Bra bemötande, trevlig diskussion om olika Tudor modeller och armbandslaternativ etc. etc.
Rob Engström har jag i butiken haft goda erfarenheter från och bemötandet alltid gott. Tyvärr har mitt intryck av dem naggats av de skriverier och den rapport som pulicerats nu under sommaren (menar inte att gå OT och att starta en diskussion).
Gällande LW som det även skrivits om jag efter ett fåtal affärer väldigt goda erfarenheter från. Alltid trevliga i butik, alltid snabba att svara på mail utan några problem. Tyvärr även där fått intrycket naggat efter de senaste skriveriera.
Jag tror att både RE och LW i grund och botten är bra, men för mig ett personligt val (och inte efarenhet) att inte handla av dem längre iom detta. Men förhoppningsvis löser man dessa problemen.
Den AD som jag är riktigt sugen på att handla från är Erikssons Urhandel. I detta fallet är faktiskt köpet sekundärt. Iom både intrycket från Urbildnngsradion och deras engagemang här har jag börjat titta på både Sinn och SS för att ha en ursäkt att handla från dem.
Håller helt med! Fantastiska. Köpt klocka från avstånd och alla frågor besvarade och klockan enligt beskrivning.Erikson Urhandel i Sundbyberg är den absolut enda av Stockholmsområdets lyxigare urbutiker jag rent spontant kan säga att jag fått ett utmärkt bemötande på. Ingen snobbighet överhuvudtaget. De har koll på vad de säljer och kan svara på det mesta.
Erikssons urhandel är fantastiskt proffsiga och trevliga, alltid fått bra bemötande vid frågor om ur och vid mitt senaste köp av en Tag Monaco.
Kan varmt rekommendera denna butik och kommer troligen att handla därifrån igen.
Samma här. Köpt flera klockor på distans och fått mycket bra hjälp och service!Håller helt med! Fantastiska. Köpt klocka från avstånd och alla frågor besvarade och klockan enligt beskrivning.
Hissar https://www.klockmagasinet.com/ för strålande service. Ders HQ är lokaliserat i Finland men trots detta fick jag updates och återkoppling löpande tills klockan landat hos mig. Toppen!
Instämmer, min senaste klocka kom därifrån!Hissar https://www.klockmagasinet.com/ för strålande service. Ders HQ är lokaliserat i Finland men trots detta fick jag updates och återkoppling löpande tills klockan landat hos mig. Toppen!
Köp Omega och Sinn!Synd att @ERIKSON URHANDEL inte är AD för Rolex/Tudor. Hade gärna handlat mer från dem. Till skillnad från andra AD känns det inte som att man är till besvär när man vill handla.
Synd att @ERIKSON URHANDEL inte är AD för Rolex/Tudor. Hade gärna handlat mer från dem. Till skillnad från andra AD känns det inte som att man är till besvär när man vill handla.
Synd att @ERIKSON URHANDEL inte är AD för Rolex/Tudor. Hade gärna handlat mer från dem. Till skillnad från andra AD känns det inte som att man är till besvär när man vill handla.
Jo så är det. Finns 2 ADs i Sthlm som fattat vikten av kundrelationer med vanligt folk och det är Erikson Urhandel & Klockmaster Globen.Samma sak gäller Svante på Kockmaster Globen.