• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Rulle

Audemars
Måste hissa nätsäljarn Watch-band-center för snabb leverans från Tyskland i denna kris!

Är ni i Berlin och kanske kör inom Sachsenhausen så finns Watchbandcenter precis runt om hörnet från det stället i Oranienburg.
 
Senast redigerad av en moderator:

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Efter ett par kritiska inlägg ang Krons är det dags att göra avbön.

Bestämde mig i Maj efter flera artiklar och hypen runt BB58 att ställa mig på listan (i skrivande stund är jag glad över att det fanns en lista).
Att skriva upp sig på listan gick väldigt smidigt. Inga konstigheter och efter inrådan skrev jag upp mig på en med NATO (iom att väntan på länk är längre och imho är MN eller Nato det enda riktiga på en dykare) :). ETA enligt uppskattning var slutet av Juli alt. mitten av Augusti.

Efter lite väntan i Juni var jag förbi för att kolla status. Enligt butiksbiträdet hade man inte fått in en enda sedan fabriken återöppnade. Vilket var ”konstigt” eftersom andra medlemmar här köpt samma modell på Krons sedan dess.
Bemötandet var trevligt men tydligt att säljaren ”skarvade” lite på svaren.

Efter ytterligare en månad kikade jag in på Krons denna veckan. Säljaren tog legitimation, gick iväg och kom till min förvåning tillbaks med en BB58 på läder. Hade inte riktigt räknat med detta och kände hur ”köpstressen” infann sig. Men säljaren förstod detta och förslog att lägga undan den ett par dagar.
Efter lite funderingar och snabba frågor i Tudor tråden här på KS kom jag snabbt fram till att det inte fanns så mkt att tveka på. Speciellt med tanke på köbildningen.

Ringde idag till Krons och hälsade att jag bestämt mig att jag skulle komma in.
Väl inne i butiken nickade butiksbiträdet igenkännande och jag fick hjälp direkt efter att denne var klar med en annan kund.

Själva köpet gick bra och smidigt. Tyvärr kunde de inte ge någon rabatt med tanke på efterfrågan på klockan (lite synd med tanke på att detta inte var några problem på Nymans för min BB36). Men vill poängtera att jag absolut inte förväntade mig detta.

Bad även att få byta lädret mot min MN strap (för att slippa göra det själv :angel:). Detta var inga problem och de gjorde detta under den sista pappersexercisen.

Överlag riktigt bra service från början till slut. Bemötandet på Krons var bra. Även om expediten stundtals hade svårt att svara på frågor och ibland rörde ihop lite. Men det är OK då denne bad att få stämma sv med en kollega. Hellre detta än att de höftar och hittar på.
Dock lite trist att man inte delar register med Nymans då det varit bättre för kunduppgifter och köphistorik (vet dock ej hur detta fungerar med GDPR och datalagar). Även är tjänsten med gratis värdebevis från Nymans en rolig extra grej. Trist att det bara gäller på köp från 50k på Krons.
Det enda negativa på Krons är lokalen. Det hade varit skönt att få sitta mer enskilt och avsides. Som det är nu blir upplevelsen lite stressad med kunder som går omkring från tre olika håll.

Upplevelsen och bemötandet får 3 av 5.
 
Senast ändrad:

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Är det lixom standars att Nymans skickar klockor som REK efter service? (När man inte har möjlighet att hämta i butik såklart).
Har fått en klocka för 30-40k samt en för 100k+ skickad som REK till mig från Nymans..
 

wotan

Rolex
Är det lixom standars att Nymans skickar klockor som REK efter service? (När man inte har möjlighet att hämta i butik såklart).
Har fått en klocka för 30-40k samt en för 100k+ skickad som REK till mig från Nymans..
Då det är dom som står för varan fram tills att du hämtat ut den så är det inga problem. Dom har säkerligen en egen försäkring som går in om klockan skulle försvinna i posthanteringen.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Då det är dom som står för varan fram tills att du hämtat ut den så är det inga problem. Dom har säkerligen en egen försäkring som går in om klockan skulle försvinna i posthanteringen.
Det diskuterades nyligen i en annan tråd gällande Eriksons och de förklarade att man helt riktigt hade en egen försäkring som täcker värdet om något skulle hända. En del saker är så klart oersätterliga men det spelar egentligen ingen roll vilken monetär försäkring man har om den råkar ut för skador.
 

Kidfish

Breitling
Hissar Rydbers Ur Helsingborg. Trevlig säljare, kille vet ej namnet, som tog sig tid och visade samt pratade om klockor. Han gav mig ett erbjudande på en Omega smp koronograf som jag gick iväg och funderade på. Jag kom tillbaka tio minuter senare, han sänkte priset ytterligare lite och jag slog till. Kan lätt rekommendera dem. Bra smidig affär, gjordes i april i år.
 
Har haft rätt blandade erfarenheter av olika handlare det senaste halvåret.
Mest jämn nivå har varit Nymans. Även om det kanske inte alltid är över entusiastiska så är det alltid en stabil "lägsta nivå". :)
Både vid köp av armband och senast nu min BB36 så var servicen fenomenal. Tyvärr höftade säljaren svaren rätt bra vid senaste besöker när vi pratade om den nya BB58:an. Då det var märkbart att han inte visste svaren, i det fallet hade jag önskat att han medgivit det istället.

Från Krons har servicen varit varierande. Hade en kanonbra genomgång av lite olika klockalternativ i julas. Tyvärr solkades det intrycket av att säljaren (annan än vid visningstillfället) vid köpet sedan var rätt ofokuserad och verkade fundera på annat.
Å andra sidan var servicen när jag skrev upp mig på BB58 (gamla) väntlistan riktigt bra. Bra bemötande, trevlig diskussion om olika Tudor modeller och armbandslaternativ etc. etc.

Rob Engström har jag i butiken haft goda erfarenheter från och bemötandet alltid gott. Tyvärr har mitt intryck av dem naggats av de skriverier och den rapport som pulicerats nu under sommaren (menar inte att gå OT och att starta en diskussion).
Gällande LW som det även skrivits om jag efter ett fåtal affärer väldigt goda erfarenheter från. Alltid trevliga i butik, alltid snabba att svara på mail utan några problem. Tyvärr även där fått intrycket naggat efter de senaste skriveriera.
Jag tror att både RE och LW i grund och botten är bra, men för mig ett personligt val (och inte efarenhet) att inte handla av dem längre iom detta. Men förhoppningsvis löser man dessa problemen.

Den AD som jag är riktigt sugen på att handla från är Erikssons Urhandel. I detta fallet är faktiskt köpet sekundärt. Iom både intrycket från Urbildnngsradion och deras engagemang här har jag börjat titta på både Sinn och SS för att ha en ursäkt att handla från dem. :)
Erikssons urhandel är fantastiskt proffsiga och trevliga, alltid fått bra bemötande vid frågor om ur och vid mitt senaste köp av en Tag Monaco.
Kan varmt rekommendera denna butik och kommer troligen att handla därifrån igen.
 
Erikson Urhandel i Sundbyberg är den absolut enda av Stockholmsområdets lyxigare urbutiker jag rent spontant kan säga att jag fått ett utmärkt bemötande på. Ingen snobbighet överhuvudtaget. De har koll på vad de säljer och kan svara på det mesta.
Håller helt med! Fantastiska. Köpt klocka från avstånd och alla frågor besvarade och klockan enligt beskrivning.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Erikssons urhandel är fantastiskt proffsiga och trevliga, alltid fått bra bemötande vid frågor om ur och vid mitt senaste köp av en Tag Monaco.
Kan varmt rekommendera denna butik och kommer troligen att handla därifrån igen.

Håller helt med! Fantastiska. Köpt klocka från avstånd och alla frågor besvarade och klockan enligt beskrivning.
Samma här. Köpt flera klockor på distans och fått mycket bra hjälp och service!
 

seppo

Omega
2-Faktor
Hissar https://www.klockmagasinet.com/ för strålande service. Ders HQ är lokaliserat i Finland men trots detta fick jag updates och återkoppling löpande tills klockan landat hos mig. Toppen!

Håller med. Beställt två gånger, en Seikolänk som kom inom ett par dagar samt en Seiko i julklapp till farsan. Just den klockan hade ett bekymmer med urverket, men det var inga som helst problem att skicka tillbaka och få en ny snabbt. Bra kundservice, seriösa och snabba.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Synd att @ERIKSON URHANDEL inte är AD för Rolex/Tudor. Hade gärna handlat mer från dem. Till skillnad från andra AD känns det inte som att man är till besvär när man vill handla.

Kan bara hålla med. Var inne på Eriksons och Nymans under samma dag när jag var i Stockholm på besök. På Eriksons kände jag mig väldigt välkommen medan på Nymans kände jag mig som den oinbjudna gästen.
 

ScubaKing

Audemars
En rolig sak angående Svante på Klockmaster något år sedan. I stora drag gick det till enligt följande. Jag behövde hjälp med nya länkar till en Breitling. Sände ett enkelt mail om vad jag behövde, vad tveksam på storlekar då detta var en nyare typ. Nämnde bara lite lätt att jag var medlem på KS. Fick svar på MAX 10 minuter i mailen. Han skrev att sänd din adress så postar jag några olika du kan testa och se vad som blir bra, posta tillbaka dem andra. Jag frågade om betalning och så, han sa att "Det löser vi senare när du vet vilka som passade". Vilken otrolig service är inte det? Sådant får mig att vilja handla där igen och faktiskt gynna en AD. Något jag annars aldrig gör då jag använder mig av gråhandlare hela tiden.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vill offentligt hissa @ERIKSON URHANDEL igen! Mejlade och fick lite prisuppgifter men passade samtidigt på att nämna att jag dragit sönder en länkskruv till min Sinn UX vilket iofs inte var någon panik då jag inte använder alla länkbitar. Richard svarade att skruv/hylsa bjuder vi på skickat hem till mig! Det här är väl ingen speciellt dyr del men ändå, Richard har förstått det här med kundvård/kundrelationer. Man blir ju glad.
 
Topp