Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1 på den!Vill hissa Engströms Ur i Jönköping. Har fått ett proffsigt men framförallt trevligt bemötande från deras kvinnliga säljare när jag varit inne. Väldigt behjälplig och förstående.
Vill hissa Engströms Ur i Jönköping. Har fått ett proffsigt men framförallt trevligt bemötande från deras kvinnliga säljare när jag varit inne. Väldigt behjälplig och förstående.
+1 på den!
Dessutom är deras nya butik sedan november värd ett besök bara den.
Brister i språkhantering kan vara dyslexi så det är inget som jag skulle reagera på, däremot att avsändaren inte är tydlig, det är mer illa.Jag vet inte som jag ska skratta eller grata....
Polering av boet....haller man pa med klockor och inte kan stava till boett,sarskriver som en mellanstadieelev,samt nastan ser ut som en sadan gor att iallfall jag skulle vanda mig nagonannastans.
Men snalla du.Brister i språkhantering kan vara dyslexi så det är inget som jag skulle reagera på, däremot att avsändaren inte är tydlig, det är mer illa.
Jag syftar på vem som är avsändaren. En lillkille på bild saknar relevans om inte avsändaren är tydlig med Företagsnamn, organisationsnummer och kontaktuppgifter. Själv undviker jag kategoriskt alla hemsidor som saknar tydlig avsändare, bristande beskrivning av produkten, avsaknad av tillverkningsland m.m. Den som har en bra produkt har inget att dölja. Den som har en skitpryl eller något annat att dölja, redovisar inte allt.Men snalla du.
Driver man ett seriost foretag sa har man nagon som korrekturlaser brodtexten innan den publiceras alternativt en fristaende webdesigner handhar hemsidan.
Stavfel och felaktig meningsbyggnad ger ett slarvigt intryck dyslexi eller ej.
Nu begriper jag heller inte varfor en dyslextiker inte skulle dubbelkolla allt skriftligt som skall publiceras just for att undvika ovanstaende.
Avsandaren? Menar du lillkillen vars bild visas?
Eller menar du att foretagsuppgifter sasom organisationsnummer adress och telefonnummer saknas?
Jag haller med dig dar. Det ger inget seriost intryck alls.
Dar haller jag helt och hallet med dig.Jag syftar på vem som är avsändaren. En lillkille på bild saknar relevans om inte avsändaren är tydlig med Företagsnamn, organisationsnummer och kontaktuppgifter. Själv undviker jag kategoriskt alla hemsidor som saknar tydlig avsändare, bristande beskrivning av produkten, avsaknad av tillverkningsland m.m. Den som har en bra produkt har inget att dölja. Den som har en skitpryl eller något annat att dölja, redovisar inte allt.
Vore ju fan om man inte fick ett bra bemötande när man handlar kan jag tycka.Vill även jag hissa Engströms Ur i Jönköping! Köpte en Rolex där för snart en vecka sedan och fick superbra bemötande hela vägen. Trevlig personal och en seriös upplevelse! Stort plus till deras nya butik som var riktigt fin och trevlig, vilket gjorde hela upplevelsen ännu bättre.
Du, det är ingen självklarhet kan jag säga av egen erfarenhet. Finns olika nivåer i bra bemötande skulle jag påstå och vilken upplevelse man ger kunden. Fick dessutom väldigt bra bemötande innan jag köpte också, vilket avsågs med "hela vägen".Vore ju fan om man inte fick ett bra bemötande när man handlar kan jag tycka.
vad som är mer intressant är hur man blir bemött vid exempelvis reklamation, det tycker jag ger en mer rättvis bild om butiken i fråga
Du, det är ingen självklarhet kan jag säga av egen erfarenhet. Finns olika nivåer i bra bemötande skulle jag påstå och vilken upplevelse man ger kunden. Fick dessutom väldigt bra bemötande innan jag köpte också, vilket avsågs med "hela vägen".
Här kände jag mig väldigt välkommen! Kan inte säga samma sak om vissa andra ADs där säljaren snarare har känts besvärad när jag köpt en klocka i högre prisklass.
Laser man pa Rolexforums sa verkar motsatsen vara det mest forekommande.Vore ju fan om man inte fick ett bra bemötande när man handlar kan jag tycka.
vad som är mer intressant är hur man blir bemött vid exempelvis reklamation, det tycker jag ger en mer rättvis bild om butiken i fråga
Det förekommer garanterat och är fullständigt horribeltForekommer detta i Sverige? Ger ni nagra tusenlappar i ett kuvert efter avslutad klockaffar? Bjuder pa middag?
Overlamnar en flaska fin whisky till bostadsmaklaren efter lagenhetskop?
Det förekommer garanterat och är fullständigt horribelt
Detta i Sverige eller utomlands?Jag VET att det förekommer och det är sinnessjukt. Har en rik "släkting" som dricksar väldigt friskt när han får köpa dem klockor han eftersöker. Vi snackar om att dricksa upp på summan rätt ordentligt. Det verkar funka dock.....
Detta i Sverige eller utomlands?
Sanslöst, är ledningen medveten om detta sattyg?Sverige, på Nymans Ur.
Sanslöst, är ledningen medveten om detta sattyg?
Det kommer när man ska sälja.Köp Steinhart
Inga bekymmer med att behöva muta någon
Är det kuvert under bordet som gäller till den specifika säljaren eller läggs det på extra på totalbeloppet?Det vet jag inte men skulle gissa så är fallet. Tror inte det är något konstigt i branschen med tjänster och gentjänster bland nyckelkunder. Händer ju i alla företag, bjudmiddagar för att få kontrakt, bordell besök för att smörja utländska kunder, julbord, strippklubbar osv.
Fast är det så konstigt om det jag får köpa för 140' hos AD kan jag sälja för 240' minuten jag går utanför dörren?Men allvarligt talat, bjuda AD på middag eller dricksa tusenlappar för att få köpa en klocka? Ibland är jag glad att jag är gammal, bor på vischan och är rätt snål...
Det finns ju ändå inga Rolex stål att köpa eller ens att prova;-). Varför "hissa AD då".Konstigt att hissa en AD för att dem är trevliga och man får prova klockorna man planerar att köpa. Lite som att hissa H&M för att du faktiskt för prova en T-shirt i deras provrum före du köper den.
Cit; H&M är fantastiska, expediten svor inte åt mig och jag fick faktiskt testa en tröja före jag betalade för den, helt fantastiskt!!!
Kraven för att hissa en AD skulle behövas höjas ordentligt enligt mig...