• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Om jag vill ha tag i någon snäppet över butikschef, är det någon som vet hur jag då ska göra?

Jag vill fråga om det är såhär de tycker att deras personal ska behandla sina trogna, återkommande, sk "VIPkunder".
(Ja jag är säker, det står mitt namn och sedan "vipkund" under.
En säljare vred på sin dataskärm och visade mig..)

Tacksam för svar.

Mvh
 

HSK

Patek
2-Faktor
Om jag vill ha tag i någon snäppet över butikschef, är det någon som vet hur jag då ska göra?

Jag vill fråga om det är såhär de tycker att deras personal ska behandla sina trogna, återkommande, sk "VIPkunder".
(Ja jag är säker, det står mitt namn och sedan "vipkund" under.
En säljare vred på sin dataskärm och visade mig..)

Tacksam för svar.

Mvh
Det enklaste sättet måste vara att kontakta butiken i fråga och be dem att förmedla kontakten? Vill de inte det så är väl alternativet att söka upp ägaren till butiken/firman men det kanske inte är jätteuppskattat att man börjar jaga dem "privat". 🤔
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Om jag vill ha tag i någon snäppet över butikschef, är det någon som vet hur jag då ska göra?

Jag vill fråga om det är såhär de tycker att deras personal ska behandla sina trogna, återkommande, sk "VIPkunder".
(Ja jag är säker, det står mitt namn och sedan "vipkund" under.
En säljare vred på sin dataskärm och visade mig..)

Tacksam för svar.

Mvh
Får man fråga hur du blivit "lurad" att köpa en klocka för 100tkr av AD?
 
Det enklaste sättet måste vara att kontakta butiken i fråga och be dem att förmedla kontakten? Vill de inte det så är väl alternativet att söka upp ägaren till butiken/firman men det kanske inte är jätteuppskattat att man börjar jaga dem "privat". 🤔
Jo.. det förstår jag också. Men du förstår kanske mitt dilemma med att be butiken att förmedla kontakten? :/

Och jag tänker inte börja jaga folk privat, det håller jag mig för.

Då får jag isåfall nöja mig med att ge det ris jag aldrig trodde jag ens skulle fundera över sett till hur jag tidigare har blivit bemött, välkomnande och med respekt.

Det här sista hade jag inte ens en tanke på att det var en möjlighet då butiken i fråga inte har någonting att vinna på att inte fullfölja sin del av avtalet.
Iaf ingenting som jag kan se eller förstå.

Men som jag skrev innan. Det finns en liten chans att jag faktiskt har misstolkat mailet, även om jag inte tror det egentligen. Men det är iaf utformat så att det skulle kunna vara så.

Vi får väl se helt enkelt.

Men oavsett alla tips på hur man får tag på någon som sitter ovanför butikschefen vore tacksamt.
Även de borde vilja få veta hur deras anställda ingår avtal med kunder för att sedan inte ens försöka hålla dem.
 
Får man fråga hur du blivit "lurad" att köpa en klocka för 100tkr av AD?
Ja, men du kan inte räkna med att få nåt svar av mig.
Det är väl lite mer komplicerat än så.
Men det är några KS medlemmar som känner till historien, hela historien, någon av dessa kan om de vill, kanska säga om det går att se det så, även om det som sagt är betydligt mkt mer komplicerat.
(förutsatt att det jag sagt stämmer då, såklart).
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Ja, men du kan inte räkna med att få nåt svar av mig.
Det är väl lite mer komplicerat än så.
Men det är några KS medlemmar som känner till historien, hela historien, någon av dessa kan om de vill, kanska säga om det går att se det så, även om det som sagt är betydligt mkt mer komplicerat.
(förutsatt att det jag sagt stämmer då, såklart).
Gissar att den korta versionen är att du köpte en hyllvärmare för 100k för att få ställa dig på listan för en annan klocka som du nu ev inte får köpa?

(Off topic: Jag är lite av en grammar nazi och det finns ett stavfel i din signatur 😁. Det stavas "isn't" inte "is'nt")
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja, men du kan inte räkna med att få nåt svar av mig.
Det är väl lite mer komplicerat än så.
Varför skulle det vara ett problem menar du? Om det är en seriös näringsidkare och du har ett legitimt ärende så vore det konstigt om de inte gick dig till mötes. Har butikschefen nekat dig möjligheten att ta det vidare?
Givetvis trist att bli snuvad på ett köp. Men om du inte är beredd att lägga ut en saklig diss kanske detta löses bättre i en egen tråd eller PM.

Och jag tycker inte du ska behöva stå vid skampåle, kan ju vara AD som uttryckt sog tvetydigt. Isf tycker jag det ska nämnas här i tråden. Men OK förstår att du kanske vill lösa offline först.

Men, nu skapar det bara massa OT och spekulationer.
Men hoppas att det löser sig :)
 
Senast ändrad:
Givetvis trist att bli snuvad på ett köp. Men om du inte är beredd att lägga ut en saklig diss kanske detta löses bättre i en egen tråd eller PM. Nu skapar det bara massa OT och spekulationer.
Men hoppas att det löser sig :)
Som jag skrev. Jag vill ge butiken chans att svara på mitt mail, då det finns en chans att JAG missförstått, då vill jag inte ha målat ut dem.

Men jag tackar iaf den medlemmen som ga mig de uppgifter jag efterfrågade. Tack.

Och det var inte min mening att detta skulle bli en diskussion.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Vill hissa Eriksson Urhandel i Sundbyberg.
Stort tack till Martin för en utmärkt service. Känns alltid lika prestigelöst och avslappnat i butiken. I min smak helt klart :)
DBAC6B20-99A0-4EE1-85AC-0FA41557D5BC.jpeg

32ED01DF-B893-4505-9E30-92EE07966DBB.jpeg
 
Hur gick det med detta? :)
Jag har inte fått några svar på mitt msil än.
Men jag har funderat lite..
Skulle jag slänga ut vad jag har som bevis för att denna överenskommelse faktiskt existerar så tror jag ingen skulle misstro mig.
Men vad vinner jag på det?
Jag lär ju knappast få dem att efter att ha gjort något sånt kunna räkna med att bli trevligt bemött i fortsättningen..

Jag känner mig bara jäkligt ledsen över att de väljer att göra såhär mot en trogen, återkommande (VIP)kund (en säljare vände på skärmen och visade mig att det stod vipkund med stora bokstäver alldeles under mitt namn när de skrev in det i datorn. Så det är ju tydligt iaf..

Hela historien i stort går ut på att jag, för två år sedan kikade på en klocka.
Säljaren sa då åt mig att han hade "lov" uppifrån att lova mig att jag skulle få köpa en daytona 116500 med valfri färg på tavlan inom 24 månader om det blev affär på klockan jag kikade på "idag".

Jag köpte den klockan för 120k och tog säljaren på orden.
Jag trodde jag kunde lita på dem då jag spenderat en hel del hos dem innan.

Nu, när det gått två år så får jag höra att jag hämtade ut en annan klocka för ett halvår sedan, så det "kan bli svårt" att leverera en daytona OCKSÅ.

Jag menade då att jag ju redan stod på intresselistan för den andra klockan när säljaren gav mig löftet och hade gjort i över ett år. Samt att jag ALDRIG fått höra en stavelse om att jag, om jag köper den ena inte skulle få köpa den andra.

Inte förrens det sista mailet, trots att jag som jag sagt har inspelade samtal med säljaren som gav mig löftet och ett par andra där det tydligt framgår att jag har blivit lovad det jag hävdar.

(Första gången jag fick frågan om jag hade "papper på detta löfte" så kände jag att jag ju faktiskt bara har mitt eget ord på qtt få köpa en av de absolut mest efterfrågade klockorna i världen. Varför skulle de tro på mig? Jag har "köat" på en daytona I 3 år nu ca. (Det var därför de erbjöd mig just den inom en viss tid) så DÄRFÖR valde jag att spela in vissa samtal, så kag skulle ha NÅNTING om det skulle bli såhär.

Men trots att de har pratat med säljaren som lovat mig det här, och även hans chef som också sagt samma sak som jag, enligt de själva iaf.

Och att jag nämner att jag ju faktiskt har "bevis" på att jag blivit lovad detta, så säger de nu att jag ju fick köpa en annan klocka i våras, så det nu kan bli svårt att leverera mig även en daytona.

Jag känner väl liksom att om det är så de behandlar sina trogna "vip"kunder, att de inte vill (trots de "bevis" jag har och de anställda som bekräftar mina ord) så måste det finnas nån anledning till det, det kan inte handla om att vara "rättvis mot kunderna", isåfall hade de väl stått vid den överenskommelse de ingått?

Hur som helst. Detta är vad som hänt och varför kag känner mig lurad, när jag ser att andra, som handlat betydligt mindre än jag köper "listklockor" med jämna mellanrum. Jag har ändå väntat ca 3 år på den enda sk "listklocka" jag köpt.

Men ja, jag hoppas ju att de ska vara shyssta och faktiskt stå vid sitt ord, när jag har varit tråden dem och köpt ca 20talet klockor de senaste 4 - 5 åren..

Jag har svårt att se varför de inte vill sälja mig en klocka, jag betalar ju lika mycket som någon annan, och jag har "bevis" på att detta löfte givits mig och att kag där köpte en klocka för över 100k..

😔
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag har inte fått några svar på mitt msil än.
Men jag har funderat lite..
Skulle jag slänga ut vad jag har som bevis för att denna överenskommelse faktiskt existerar så tror jag ingen skulle misstro mig.
Men vad vinner jag på det?
Jag lär ju knappast få dem att efter att ha gjort något sånt kunna räkna med att bli trevligt bemött i fortsättningen..

Jag känner mig bara jäkligt ledsen över att de väljer att göra såhär mot en trogen, återkommande (VIP)kund (en säljare vände på skärmen och visade mig att det stod vipkund med stora bokstäver alldeles under mitt namn när de skrev in det i datorn. Så det är ju tydligt iaf..

Hela historien i stort går ut på att jag, för två år sedan kikade på en klocka.
Säljaren sa då åt mig att han hade "lov" uppifrån att lova mig att jag skulle få köpa en daytona 116500 med valfri färg på tavlan inom 24 månader om det blev affär på klockan jag kikade på "idag".

Jag köpte den klockan för 120k och tog säljaren på orden.
Jag trodde jag kunde lita på dem då jag spenderat en hel del hos dem innan.

Nu, när det gått två år så får jag höra att jag hämtade ut en annan klocka för ett halvår sedan, så det "kan bli svårt" att leverera en daytona OCKSÅ.

Jag menade då att jag ju redan stod på intresselistan för den andra klockan när säljaren gav mig löftet och hade gjort i över ett år. Samt att jag ALDRIG fått höra en stavelse om att jag, om jag köper den ena inte skulle få köpa den andra.

Inte förrens det sista mailet, trots att jag som jag sagt har inspelade samtal med säljaren som gav mig löftet och ett par andra där det tydligt framgår att jag har blivit lovad det jag hävdar.

(Första gången jag fick frågan om jag hade "papper på detta löfte" så kände jag att jag ju faktiskt bara har mitt eget ord på qtt få köpa en av de absolut mest efterfrågade klockorna i världen. Varför skulle de tro på mig? Jag har "köat" på en daytona I 3 år nu ca. (Det var därför de erbjöd mig just den inom en viss tid) så DÄRFÖR valde jag att spela in vissa samtal, så kag skulle ha NÅNTING om det skulle bli såhär.

Men trots att de har pratat med säljaren som lovat mig det här, och även hans chef som också sagt samma sak som jag, enligt de själva iaf.

Och att jag nämner att jag ju faktiskt har "bevis" på att jag blivit lovad detta, så säger de nu att jag ju fick köpa en annan klocka i våras, så det nu kan bli svårt att leverera mig även en daytona.

Jag känner väl liksom att om det är så de behandlar sina trogna "vip"kunder, att de inte vill (trots de "bevis" jag har och de anställda som bekräftar mina ord) så måste det finnas nån anledning till det, det kan inte handla om att vara "rättvis mot kunderna", isåfall hade de väl stått vid den överenskommelse de ingått?

Hur som helst. Detta är vad som hänt och varför kag känner mig lurad, när jag ser att andra, som handlat betydligt mindre än jag köper "listklockor" med jämna mellanrum. Jag har ändå väntat ca 3 år på den enda sk "listklocka" jag köpt.

Men ja, jag hoppas ju att de ska vara shyssta och faktiskt stå vid sitt ord, när jag har varit tråden dem och köpt ca 20talet klockor de senaste 4 - 5 åren..

Jag har svårt att se varför de inte vill sälja mig en klocka, jag betalar ju lika mycket som någon annan, och jag har "bevis" på att detta löfte givits mig och att kag där köpte en klocka för över 100k..

😔
Jäkligt trist historia och det är ju lätt för AD att rycka på axlarna. Verkar som att du har torrt på fötterna och utöver frågan om du ska "outa AD" (vilket är upp till dig såklart) så är väl en av frågorna: den eller de klockorna du köpte för att kunna få tillgång till Daytonan. Vill du ha kvar dem eller returnera? Om du kan bevisa att du endast köpte dem för att få möjlighet till Daytonan så borde du kunna driva den frågan. Men som sagt helt upp till dig och vad du vill göra nu.

När du köpte den andra klockan i våras var det tydligt då att det var antingen eller? Eller är det en efter konstruktion från AD?
Jag skulle själv vara fly förbannad och besviken, men det mer konsekventa valet är nog att släppa det och gå vidare, det är trots allt inte en njure, lever en eller annan livsviktig operation det handlar om. Men... det är ju lätt för mig att säga.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har inte fått några svar på mitt msil än.
Men jag har funderat lite..
Skulle jag slänga ut vad jag har som bevis för att denna överenskommelse faktiskt existerar så tror jag ingen skulle misstro mig.
Men vad vinner jag på det?
Jag lär ju knappast få dem att efter att ha gjort något sånt kunna räkna med att bli trevligt bemött i fortsättningen..

Jag känner mig bara jäkligt ledsen över att de väljer att göra såhär mot en trogen, återkommande (VIP)kund (en säljare vände på skärmen och visade mig att det stod vipkund med stora bokstäver alldeles under mitt namn när de skrev in det i datorn. Så det är ju tydligt iaf..

Hela historien i stort går ut på att jag, för två år sedan kikade på en klocka.
Säljaren sa då åt mig att han hade "lov" uppifrån att lova mig att jag skulle få köpa en daytona 116500 med valfri färg på tavlan inom 24 månader om det blev affär på klockan jag kikade på "idag".

Jag köpte den klockan för 120k och tog säljaren på orden.
Jag trodde jag kunde lita på dem då jag spenderat en hel del hos dem innan.

Nu, när det gått två år så får jag höra att jag hämtade ut en annan klocka för ett halvår sedan, så det "kan bli svårt" att leverera en daytona OCKSÅ.

Jag menade då att jag ju redan stod på intresselistan för den andra klockan när säljaren gav mig löftet och hade gjort i över ett år. Samt att jag ALDRIG fått höra en stavelse om att jag, om jag köper den ena inte skulle få köpa den andra.

Inte förrens det sista mailet, trots att jag som jag sagt har inspelade samtal med säljaren som gav mig löftet och ett par andra där det tydligt framgår att jag har blivit lovad det jag hävdar.

(Första gången jag fick frågan om jag hade "papper på detta löfte" så kände jag att jag ju faktiskt bara har mitt eget ord på qtt få köpa en av de absolut mest efterfrågade klockorna i världen. Varför skulle de tro på mig? Jag har "köat" på en daytona I 3 år nu ca. (Det var därför de erbjöd mig just den inom en viss tid) så DÄRFÖR valde jag att spela in vissa samtal, så kag skulle ha NÅNTING om det skulle bli såhär.

Men trots att de har pratat med säljaren som lovat mig det här, och även hans chef som också sagt samma sak som jag, enligt de själva iaf.

Och att jag nämner att jag ju faktiskt har "bevis" på att jag blivit lovad detta, så säger de nu att jag ju fick köpa en annan klocka i våras, så det nu kan bli svårt att leverera mig även en daytona.

Jag känner väl liksom att om det är så de behandlar sina trogna "vip"kunder, att de inte vill (trots de "bevis" jag har och de anställda som bekräftar mina ord) så måste det finnas nån anledning till det, det kan inte handla om att vara "rättvis mot kunderna", isåfall hade de väl stått vid den överenskommelse de ingått?

Hur som helst. Detta är vad som hänt och varför kag känner mig lurad, när jag ser att andra, som handlat betydligt mindre än jag köper "listklockor" med jämna mellanrum. Jag har ändå väntat ca 3 år på den enda sk "listklocka" jag köpt.

Men ja, jag hoppas ju att de ska vara shyssta och faktiskt stå vid sitt ord, när jag har varit tråden dem och köpt ca 20talet klockor de senaste 4 - 5 åren..

Jag har svårt att se varför de inte vill sälja mig en klocka, jag betalar ju lika mycket som någon annan, och jag har "bevis" på att detta löfte givits mig och att kag där köpte en klocka för över 100k..

😔
Tråkigt och risigt hanterat men de har ju (tyvärr) rätt att sälja till vem de vill…
Jag skulle bytt AD.
 
Jäkligt trist historia och det är ju lätt för AD att rycka på axlarna. Verkar som att du har torrt på fötterna och utöver frågan om du ska "outa AD" (vilket är upp till dig såklart) så är väl en av frågorna: den eller de klockorna du köpte för att kunna få tillgång till Daytonan. Vill du ha kvar dem eller returnera? Om du kan bevisa att du endast köpte dem för att få möjlighet till Daytonan så borde du kunna driva den frågan. Men som sagt helt upp till dig och vad du vill göra nu.

När du köpte den andra klockan i våras var det tydligt då att det var antingen eller? Eller är det en efter konstruktion från AD?
Jag skulle själv vara fly förbannad och besviken, men det mer konsekventa valet är nog att släppa det och gå vidare, det är trots allt inte en njure, lever en eller annan livsviktig operation det handlar om. Men... det är ju lätt för mig att säga.
När jag köpte den andra klockan I våras så nämndes absolut ingenting.

Första gången det togs upp var i det senaste mailwt jag fick, (wfyer att ha fört en diskussion med dem ang detta med flera olika individer i ca en månad. Så det är en tydlig efterkonstruktion, förutsatt att de nu inte menade i mailet de skrev att det kan bli svårt att leverera en NU, inom utlovad tid, "du kan kanske få lov att vänta några månader", en sån sak hade jag inte haft problem med, då Rolex dels stängt fabriken under en tid och dels har väl hela Coronahistorien påverkat mer eller mindre allt och alla.

Men det framgick inte i mailet om det var så de menade, eller om de menade att jag fått en annan klocka och skulle få nöja mig med den.

Jag hoppas som sagt fortfarande på att jag ska få ett svar som klargör hir de resonerar, på mailet jag skrev som svar när de skrev att de inge kunde leverera en daytona nu.

Men, ja, det känns iaf riktigt dåligt och rent ut sagt som om jag blivit blåst

Även om jag intw köpte den andra klockan enbart pga detta löfte, men jag hade ju kunnat köpa den säkert 20k billigare genom c24, och det hållet säljaren jag tar upp det med med mig om.

Jag undrar vad det är som gör att de inte vill sälja mig klockan, det är ju inte som så att jag ber om att få den till rabatterat pris eller så, de får lika mkt av mig som av någon annan, förutsatt att de inte säljer genom bakdörren, och det har jag väldigt svårt att tro..
Men vad kan anledningen vara att de inte VILL följa den överenskommelse som finns? De kan ju inte förlora på det som jag ser det..? 🤔
 

FlipSwede

Rolex
Men vad kan anledningen vara att de inte VILL följa den överenskommelse som finns? De kan ju inte förlora på det som jag ser det..? 🤔

En mycket enkel anledning. Dina pengar har de redan.
MorotsDaytonan kan man dingla med for manga andra kunder,kanske kunder som sager att 'Det blir ingen affar om inte en Daytona plockas fram har och nu".
Galler da affaren sjusiffrigt sa kan det vara svart eller uttryckligen omojligt att saga nej till detta.

Svart att inte ta det personligt eller kanna sig utnyttjad,aven lurad och dum. Men det ar bara affarer Maximera vinsten du kan gora.
Inget personligt mot dig eller nagon annan som sitter i samma situation utan rent ekonomiskt tankande vad man tjanar mest pa idag,imorgon,nasta vecka,detta ar etc.

Hoppas givetvis att det loser sig for dig pa ett satt som gor dig nojd.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag undrar vad det är som gör att de inte vill sälja mig klockan, det är ju inte som så att jag ber om att få den till rabatterat pris eller så, de får lika mkt av mig som av någon annan, förutsatt att de inte säljer genom bakdörren, och det har jag väldigt svårt att tro..
Men vad kan anledningen vara att de inte VILL följa den överenskommelse som finns? De kan ju inte förlora på det som jag ser det..? 🤔
Gissningsvis så allokeras den nog till någon som spenderar ännu mer.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vill inte vara en partypooper men om det inte kommer fram vilken AD det är så är det här helt fel tråd för ämnet. Här gör vi snabba omdömen om ADs, inte långa diskussioner i allmänna termer.

Det går säkert utmärkt att starta en tråd "AD vägrar leverera en klocka de lovat" och köra vidare där.
 
En mycket enkel anledning. Dina pengar har de redan.
MorotsDaytonan kan man dingla med for manga andra kunder,kanske kunder som sager att 'Det blir ingen affar om inte en Daytona plockas fram har och nu".
Galler da affaren sjusiffrigt sa kan det vara svart eller uttryckligen omojligt att saga nej till detta.

Svart att inte ta det personligt eller kanna sig utnyttjad,aven lurad och dum. Men det ar bara affarer Maximera vinsten du kan gora.
Inget personligt mot dig eller nagon annan som sitter i samma situation utan rent ekonomiskt tankande vad man tjanar mest pa idag,imorgon,nasta vecka,detta ar etc.

Hoppas givetvis att det loser sig for dig pa ett satt som gor dig nojd.
Ja. Jag verkar intw vara ensam om detta, och det verkar intw bara vara en AD som håller på heller..
 
Vill inte vara en partypooper men om det inte kommer fram vilken AD det är så är det här helt fel tråd för ämnet. Här gör vi snabba omdömen om ADs, inte långa diskussioner i allmänna termer.

Det går säkert utmärkt att starta en tråd "AD vägrar leverera en klocka de lovat" och köra vidare där.
Ja sorry, jag väntar som sagt fortfarande på svar på mitt mail..
De hat hittills inte velat svara så jag vill inte ofta dem i det fall jag faktiskt har fel..
 

oystercase

Cartier
Ja. Jag verkar intw vara ensam om detta, och det verkar intw bara vara en AD som håller på heller..
Om jag hade varit i den situationen och haft tung bevisning på att de lovat dig det i samband med det andra köpet hade jag nog hotat med att gå vidare civilrättsligt. I och med att de säljs med premium på marknaden och de bryter ert avtal så blir de skadeståndskyldiga. Är bevisningen stark och du hade öppnat upp med en stämning hade det snabbt blivit väldigt dyrt för dem. Risken finns ju att de tvärvägrar av princip men rätt spelat är det kanske en väg att gå. Lite löjligt, jovisst, men då ska man inte ingå avtal som man inte kan hålla. Kräv att de återköper klockan eller levererar en daytona. Utmaningen för dig är ju att kunna göra detta utan att du själv drar på dig advokatkostnader, då kan du ju lika gärna gå till gråhandlaren över gatan.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Om jag hade varit i den situationen och haft tung bevisning på att de lovat dig det i samband med det andra köpet hade jag nog hotat med att gå vidare civilrättsligt. I och med att de säljs med premium på marknaden och de bryter ert avtal så blir de skadeståndskyldiga. Är bevisningen stark och du hade öppnat upp med en stämning hade det snabbt blivit väldigt dyrt för dem. Risken finns ju att de tvärvägrar av princip men rätt spelat är det kanske en väg att gå. Lite löjligt, jovisst, men då ska man inte ingå avtal som man inte kan hålla. Kräv att de återköper klockan eller levererar en daytona. Utmaningen för dig är ju att kunna göra detta utan att du själv drar på dig advokatkostnader, då kan du ju lika gärna gå till gråhandlaren över gatan.
Plus att dörren är stängd för att köpa så mycket som en mutter hos en AD för all framtid. Sannolikt alla ADs i den staden också. Kanske till och med landet.
 
Topp