Jag har inte fått några svar på mitt msil än.
Men jag har funderat lite..
Skulle jag slänga ut vad jag har som bevis för att denna överenskommelse faktiskt existerar så tror jag ingen skulle misstro mig.
Men vad vinner jag på det?
Jag lär ju knappast få dem att efter att ha gjort något sånt kunna räkna med att bli trevligt bemött i fortsättningen..
Jag känner mig bara jäkligt ledsen över att de väljer att göra såhär mot en trogen, återkommande (VIP)kund (en säljare vände på skärmen och visade mig att det stod vipkund med stora bokstäver alldeles under mitt namn när de skrev in det i datorn. Så det är ju tydligt iaf..
Hela historien i stort går ut på att jag, för två år sedan kikade på en klocka.
Säljaren sa då åt mig att han hade "lov" uppifrån att lova mig att jag skulle få köpa en daytona 116500 med valfri färg på tavlan inom 24 månader om det blev affär på klockan jag kikade på "idag".
Jag köpte den klockan för 120k och tog säljaren på orden.
Jag trodde jag kunde lita på dem då jag spenderat en hel del hos dem innan.
Nu, när det gått två år så får jag höra att jag hämtade ut en annan klocka för ett halvår sedan, så det "kan bli svårt" att leverera en daytona OCKSÅ.
Jag menade då att jag ju redan stod på intresselistan för den andra klockan när säljaren gav mig löftet och hade gjort i över ett år. Samt att jag ALDRIG fått höra en stavelse om att jag, om jag köper den ena inte skulle få köpa den andra.
Inte förrens det sista mailet, trots att jag som jag sagt har inspelade samtal med säljaren som gav mig löftet och ett par andra där det tydligt framgår att jag har blivit lovad det jag hävdar.
(Första gången jag fick frågan om jag hade "papper på detta löfte" så kände jag att jag ju faktiskt bara har mitt eget ord på qtt få köpa en av de absolut mest efterfrågade klockorna i världen. Varför skulle de tro på mig? Jag har "köat" på en daytona I 3 år nu ca. (Det var därför de erbjöd mig just den inom en viss tid) så DÄRFÖR valde jag att spela in vissa samtal, så kag skulle ha NÅNTING om det skulle bli såhär.
Men trots att de har pratat med säljaren som lovat mig det här, och även hans chef som också sagt samma sak som jag, enligt de själva iaf.
Och att jag nämner att jag ju faktiskt har "bevis" på att jag blivit lovad detta, så säger de nu att jag ju fick köpa en annan klocka i våras, så det nu kan bli svårt att leverera mig även en daytona.
Jag känner väl liksom att om det är så de behandlar sina trogna "vip"kunder, att de inte vill (trots de "bevis" jag har och de anställda som bekräftar mina ord) så måste det finnas nån anledning till det, det kan inte handla om att vara "rättvis mot kunderna", isåfall hade de väl stått vid den överenskommelse de ingått?
Hur som helst. Detta är vad som hänt och varför kag känner mig lurad, när jag ser att andra, som handlat betydligt mindre än jag köper "listklockor" med jämna mellanrum. Jag har ändå väntat ca 3 år på den enda sk "listklocka" jag köpt.
Men ja, jag hoppas ju att de ska vara shyssta och faktiskt stå vid sitt ord, när jag har varit tråden dem och köpt ca 20talet klockor de senaste 4 - 5 åren..
Jag har svårt att se varför de inte vill sälja mig en klocka, jag betalar ju lika mycket som någon annan, och jag har "bevis" på att detta löfte givits mig och att kag där köpte en klocka för över 100k..