• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Efter mitt första köp (distans) från @BurmansUr&Guld så vill jag verkligen hissa!

Mycket rättvis beskrivning och foto av skick

Mycket snabb och trevlig kommunikation

Mycket snabb och ytterst välpaketerad leverans

Förvisso en slump, men att den kom exakt på millimetern i rätt storlek på länken skadade inte, så den åkte på direkt 🙂

Tack @BurmansUr&Guld

@ERIKSON URHANDEL

Sånt här gör ju att det pillrar lite extra i plånboken. Så pass att det blev ännu en klocka idag från dem, ovetandes att denna låg i brevlådan här hemma och väntade på mig #inception
20220314_160530.jpg

Tänkte titta in på Nymans igår men då sket jag mig på tummen. Man måste numera boka tid för att bli insläppt 😂 Tur att det finns andra butiker…
Det har de haft länge under vissa perioder när det är högtryck. Infördes under pandemin, instämmer att det är irriterande om man bara vill kika in. Men vansinnigt lugnt och skönt i butiken när man behöver sitta och testa i lugn och ro. Skitig tumme upp för min del. 👍 😉

Det har de haft länge under vissa perioder när det är högtryck. Infördes under pandemin, instämmer att det är irriterande om man bara vill kika in. Men vansinnigt lugnt och skönt i butiken när man behöver sitta och testa i lugn och ro. Skitig tumme upp för min del. 👍 😉
Det vore ju tacknämligt om de kunde upplysa kunderna om det. Inte ett ord på hemsidan eller i skyltfönstret

Hissar till:

- Engströms Urmakeri i Jönköping
För att de genomgående håller en så jävla hög nivå i sitt bemötande. Fantastisk personal i precis alla avseenden, så stannar där.

- @ERIKSON URHANDEL
Genomfört ett par köp, både av klockor och tillbehör, samtliga på distans. Kommer definitivt att besöka dem då jag har vägarna förbi Sundbyberg. Men genomgående mycket bra service, både över telefon och mail.

Kan inte stämma? Besökte dem samma dag utan att ha bokat. Kanske endast gäller vid högtryck runt kl 17?
Det brukar bara vara vid högtryck de ber att folk har bokat tid. Men verkar som att det är ett sätt att sålla. Tror att om man väntar så kanske det blir en 15min eller så som max om det inte är helfullt inne i butiken och alla handlar.

Det brukar bara vara vid högtryck de ber att folk har bokat tid. Men verkar som att det är ett sätt att sålla. Tror att om man väntar så kanske det blir en 15min eller så som max om det inte är helfullt inne i butiken och alla handlar.
Hade en liknade upplevelse igår. Bor inte i stan, men är där på jobb emellanåt, och tänkte titta in och köpa klocka. Blev upplyst av vakten att det var kö, vilket var konstigt eftersom jag var den enda som stod utanför, och det var inte direkt trångt i butiken!
Inte speciellt kundvänligt, och får i alla fall mig att ompröva var jag går först vid inköp framöver.
Vad säger @Nymans Ur 1851 Västerås om saken avseende kollegorna i Stockholm (Kunde inte tagga Nymans Ur Stockholm så det får bli närmast sörjande).

Senast ändrad:
Hade en liknade upplevelse igår. Bor inte i stan, men är där på jobb emellanåt, och tänkte titta in och köpa klocka. Blev upplyst av vakten att det var kö, vilket var jävligt konstigt eftersom jag var den enda som stod utanför, och det var inte direkt trångt i butiken!
Inte speciellt kundvänligt, och får i alla fall mig att ompröva var jag går först vi inköp framöver.
Vad säger @Nymans Ur 1851 Västerås om saken avseende kollegorna i Stockholm?
Du kan nog inte förvänta dig något svar på den frågan av Nymans men det är som natt och dag i serviceanda mellan dessa butiker.
Nymans i Stockholm är det alldeles för ofta näsan i vädret attityd och i Västerås är det alltid exemplarisk kundservice.
Dom har nog väldigt olika kundstrategier.

Vill verkligen hissa bergströms i Uppsala. Köpte min första certina där 2018 och har sedan dess varit dem trogen. De är alltid trevliga, bemöter frågor ödmjukt och låter en känna och klämma även fast de märker att man som 19-åring inte har tillräckligt med kapital för de mer kostsamma pjäserna. Kanske de helt enkelt märker att jag är intresserad och och vill snärja mig som framtida kund. Alltid vid batteribyten hämtar man uret en timme senare så är allt perfekt. All eloge till dem!

Jag var också på Nymans. Vi hade en liten trevlig kö utanför. Vakten kom ut och kollade av om någon bokat tid för de skulle gå före. Efter 30 minuter var det min tur. Typiskt mig som ska fixa ett litet ärende samma dag som Rolex släpper 2022-års modeller. Jag blev väl mottagen och kände att mitt lilla ärende betydde minst lika mycket som de som skulle handla rollar. Trots min dåliga tajming så blev det ett angenämt besök.

Senast ändrad:
Du kan nog inte förvänta dig något svar på den frågan av Nymans men det är som natt och dag i serviceanda mellan dessa butiker.
Nymans i Stockholm är det alldeles för ofta näsan i vädret attityd och i Västerås är det alltid exemplarisk kundservice.
Dom har nog väldigt olika kundstrategier.
Instämmer och det är helt olika kundklientel och attityd även från kundernas sida. Känns inte rimligt att Nymans Västerås skulle tycka till om Stockholmsbutiken och vice versa.

Senast ändrad:
Da kanske nagra har inne funderar pa att "Go West" i sommar sa lagger jag upp bast och samst hittills pa min resa.

Absolut bast da de faktiskt levererade en klocka pa under 24timmar ar Bucherer (F.D Torneau) Wailea Maui.
Att bade juniorsaljaren och butikschefen var tillmotesgaende och i mitt tycke gav mig langt mer an vad som kan anses som 'God Service" sa far de fem ananasol av fem mojliga av mig.
Ar det nagon har som kommer besoka dem skicka PM sa far ni namn pa de som hjalpte mig.

Absolut samt ar Ben Bridge Rolex Torrance CA.
En direkt otrevlig vardinna som mer eller mindre bad mig ga ut ur butiken efter att ha fragat var jag bodde gor ingen glad.
Att jag anda stannade och tittade pa helt tomma montrar och bad om kaffe gjorde henne riktigt trakig.

Egentligen en orelevant fråga till tråden, men blir ju en indirekt hiss om det är möjligt, någon som handlat av Krons Ur och använt Amex som betalningsmedel i butiken ? Hittar noll information om detta på deras hemsida.

Egentligen en orelevant fråga till tråden, men blir ju en indirekt hiss om det är möjligt, någon som handlat av Krons Ur och använt Amex som betalningsmedel i butiken ? Hittar noll information om detta på deras hemsida.
De verkar inte erbjuda det som alternativ på hemsidan i alla fall så vi kan nog anta att det även gäller fysisk butik.

Screenshot_20220408-223446_Firefox.jpg

De verkar inte erbjuda det som alternativ på hemsidan i alla fall så vi kan nog anta att det även gäller fysisk butik.

Screenshot_20220408-223446_Firefox.jpg
Såg detta, men läste även att de erbjöd fler betalningssätt via butiken.. men får knalla förbi vid tillfälle och klämma på lite ur och fråga.

Ruskigt sugen på en vit Aquaterra på rubber, och det skadar ju aldrig med lite fina EB points vid större köp, men samtidigt vill man ju bygga vidare på köphistoriken så en får väl överväga vad som är viktigast 😉

Såg detta, men läste även att de erbjöd fler betalningssätt via butiken.. men får knalla förbi vid tillfälle och klämma på lite ur och fråga.

Ruskigt sugen på en vit Aquaterra på rubber, och det skadar ju aldrig med lite fina EB points vid större köp, men samtidigt vill man ju bygga vidare på köphistoriken så en får väl överväga vad som är viktigast 😉
Jag tror att de kan ta AMEX men att det då ev. kan tillkomma en ytterligare kostnad för arr täcka den kostnaden som AMEX tar ut.

Någon som vet om det är normalt att få vänta en vecka eller två för att få svar från Nymans Stockholm via mail?

Någon som vet om det är normalt att få vänta en vecka eller två för att få svar från Nymans Stockholm via mail?
Far du svar inom en vecka eller tva sa ska du vara glad.
De ar hopplost daliga pa att svara pa mejl eller aterkoppla via telefon.

Har du mojlighet att personligen besoka butiken ar det basta alternativet. Eller ringa och tala med nagon.

Bör vara relaterat till vilken säljare du mailar med?
Måste tyvärr säga att min erfarenhet är att Nymans Stockholm är rätt opålitliga på mailen. info mailen brukar ge svar snabbast. Men om man haft kontakt med någon via deras personliga adress kan det tyvärr ta tid. Deras floor manager är grym i butik F2F men notoriskt dålig på mailen. Har erfarenheten att han ofta löst det som diskuterats men inte återkopplat via mail.

Senast ändrad:
Stor skillnad på att maila om något som inte är hett. Nämner du något som säljer sig självt innebär det att du inte längre får svar, i princip. Väldigt dåligt. Men sedan är personalen på golvet otroligt svajig också. En del är väldigt trevliga och kunniga medan andra är kan snacka med en som att man är född igår och inte vet hur saker funkar. Oproffsigt. Kommer bita tillbaka när konjunkturen och intresset för klockor vänder, vilket kommer ske.

Måste tyvärr säga att min erfarenhet är att Nymans Stockholm är rätt opålitliga på mailen. info mailen brukar ge svar snabbast. Men om man haft kontakt med någon via deras personliga adress kan det tyvärr ta tid. Deras floor manager är grym i butik F2F men notoriskt dålig på mailen. Har erfarenheten att han ofta löst det som diskuterats men inte återkopplat via mail.
Detta var dock info-adressen, och inget hett men lyxsegment absolut.
Aja, får väl vänta lite till och försöka få tag via telefon. Har ingen möjlighet att besöka butiken tyvärr.

Tillbaka
Topp