Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du testat att besöka eller ringa? Är återkommande kund hos dem men vet också att F2F eller personlig direktkontakt slår allt. Sedan kan jag instämma att mail kommunikation inte är deras starka sida. Men om något är viktigt för mig så är det upp till mig att följa upp.Diss till Krons. Har köpt 3 dyrare klockor hos dom under förra året, 2 Tudor och en Rolex alla nya. Hade en fantastisk säljare där som tyvärr slutade. Hittade en ny som också var bra men han slutade. Nu svarar dom inte ens på mail längre. Ville köpa en Tudor BB PRO. Så när den släpptes mailade jag direkt, inom 2 minuter, och sa att jag vill köpa en så snart dom får in den. Då svarade dom att den kommer senare och jag svarade att jag förstod det men att jag vill köpa den så snart som den kommer in. Inget svar ännu. Har mailat och frågat hur det går och inget svar. Jag fattar att jag inte är en stor kund men uselt kundbemötande hur som helst. Vilket är så tråkigt för det var ju så bra.
Jag har varit inne ja och frågat efter "min" senaste säljare och frågat om jag kan få en ny kontaktperson och det skulle kollas på. Men inte hunnit in för att fråga ang min plats på "listan" vilket borde varit ca nummer 3 om dom går på först till kvarn. Vilket dom uppenbarligen inte gör.Har du testat att besöka eller ringa? Är återkommande kund hos dem men vet också att F2F eller personlig direktkontakt slår allt. Sedan kan jag instämma att mail kommunikation inte är deras starka sida. Men om något är viktigt för mig så är det upp till mig att följa upp.
Har du testat att besöka eller ringa? Är återkommande kund hos dem men vet också att F2F eller personlig direktkontakt slår allt. Sedan kan jag instämma att mail kommunikation inte är deras starka sida. Men om något är viktigt för mig så är det upp till mig att följa upp.
Som jag nämnde så lämnar deras mailrespons en del att önska. Men att sitta i denna tråden och ”tala ut” när man inte ens försökt anstränga sig så känns det mer som krokodiltårar.Om en näringsidkare anger mailadress som kontaktmöjlighet för kunder så känns det ganska solklart att eventuella inkommande mail ska besvaras. Det är inte speciellt svårt att få till den typen av rutiner (de flesta arbetsplatser brukar lyckas). Skulle jag inte svara mina kunder på deras mail så skulle jag få sparken ganska fort.
Förstår inte att människor tycker detta är godtagbart år 2022.
Som jag nämnde så lämnar deras mailrespons en del att önska. Men att sitta i denna tråden och ”tala ut” när man inte ens försökt anstränga sig så känns det mer som krokodiltårar.
Det är visserligen 3-4 år sedan men fick inget vidare bemötande hos Rydbergs i samband med ett serviceärende. Lämnade in en klocka med högt sentimentalt värde och var noga med att jag inte ville byta visare, glas eller krona, fick säga till tre gånger innan killen som hjälpte mig bemödade sig att skriva ned det. Han var väldigt nonchalant under hela konversationen.Har varit ojämnt bemötande där i flera år tycker jag. Allt från historier som denna till säljare som är superdryga även i samband med serviceärenden. Undantaget är när jag tittade på en Iwc förra våren. Den säljaren var både entusiastisk och serviceminded. Dessutom klockintresserad (borde man ju kunna förutsätta iofs) även om han hade sämre koll på modellen jag var intresserad av än mig.
Trostpris hos den filuren ska man akta sig for. Nar man kommer for att hamta blir man oforskamt bemott och darefter ombedd att ga.....
När tror ni jag får ett svar? Klockan har förvisso utgått ur sortiment vid det här laget men skulle vara nöjd med något tröstpris!
Trostpris hos den filuren ska man akta sig for. Nar man kommer for att hamta blir man oforskamt bemott och darefter ombedd att ga.....
Fran AP absolut. Dock inte rakt ut men med blickar och kroppsprak var det uppenbart.Du har alltså blivit ombedd att gå från Bo Berggren samt en AP Botique?
Vad gör en kontaktperson? Går på bio med dig och åker go-kart? Ytterst märkligt. Man bör ju kunna förvänta sig vettig service oavsett vem som arbetar, de säljer väl klockor? Låter ju som socialtjänsten. ”Tyvärr, din kontaktperson arbetar inte idag men du kan boka en tid”.Jag har varit inne ja och frågat efter "min" senaste säljare och frågat om jag kan få en ny kontaktperson och det skulle kollas på. Men inte hunnit in för att fråga ang min plats på "listan" vilket borde varit ca nummer 3 om dom går på först till kvarn. Vilket dom uppenbarligen inte gör.
Har man sagt A får man säga B!Stort tack till gänget på Krons för trevligt snack, fredagsfika och klock-kläm-känn i sammband med upphämtning av ny klocka. Alltid lika trevligt, det enda som saknas är lite sköna soffor som i "Breitlingbutiken".
Så får man C vad D EHar man sagt A får man säga B!
Wow vilket oskönt inlägg. I det här fallet gällde det att få ett namn på en person för att få svar på mail och bygga en relation.Vad gör en kontaktperson? Går på bio med dig och åker go-kart? Ytterst märkligt. Man bör ju kunna förvänta sig vettig service oavsett vem som arbetar, de säljer väl klockor? Låter ju socialtjänsten. ”Tyvärr, din kontaktperson arbetar inte idag men du kan boka en tid”.
Jag tycker det är mycket skönt att kunna maila en och samma person och då det finns en relation, får man nog både bättre och snabbare hjälp, jämfört med [email protected]. Som många beskriver är ju mail till AD inte alltid så smidigt…Vad gör en kontaktperson? Går på bio med dig och åker go-kart? Ytterst märkligt. Man bör ju kunna förvänta sig vettig service oavsett vem som arbetar, de säljer väl klockor? Låter ju socialtjänsten. ”Tyvärr, din kontaktperson arbetar inte idag men du kan boka en tid”.
Vad har ni för erfarenheter av Jälmers Ur i Borås?
Hade inte Omega ngt VIP/invignings event igår? Så förmodligen stängtDISS till nya Omegabutiken. Vakten släppte inte in mig och menade på att dom hade stängt, detta långt innan kl. 18.
Det förklarar saken! Drar tillbaka min diss i så fall.Hade inte Omega ngt VIP/invignings event igår? Så förmodligen stängt
Det där med att ”alla är servade” kan vara bra att dubbelkolla. Inga av de jag kollat på när jag besökt dem har varit servade, däremot gångkontrollerade. Rätt stor skillnad.Jag skulle vilja hissa BESO Ur i antikhallarna i Göteborg. Drivs av Bertil Svensson som tidigare var expert på klockor i Antikrundan i SVT. Han är halvt (nästan helt) pensionerad nu så öppettiderna är väldigt begränsade tyvärr. Men finns få som slår honom (eller hans urmakare) när det kommer till kunskap om och service av vintage ur exempelvis Omega. Vet också att han är duktig på fickur om man är intresserad av det.
Hemsidan är: www.besour.se.
Han brukar lägga ut inkomna klockor löpande på hemsidan och de intressanta brukar försvinna granska fort. Speciellt Rolex brukar försvinna direkt eftersom priset ofast är rätt fair. Speciellt med tanke på att klockorna är servade innan dem säljs.
Precis, varit med om samma sak de två gångerna jag varit där.Det där med att ”alla är servade” kan vara bra att dubbelkolla. Inga av de jag kollat på när jag besökt dem har varit servade, däremot gångkontrollerade. Rätt stor skillnad.
@yonsson helt enig, men han är ju tydlig och transparent med detta och under sektionen med fixade klockor skriver han ”Alla armbandsur är renoverade och säljs med 1 års garanti om annat ej anges.” och i den andra sektionen enligt nedanPrecis, varit med om samma sak de två gångerna jag varit där.