Borde och borde. Det enda jag säger är att det är skillnad på ”service”, service och auktoriserad service.
Jo såklart. Därför man ska fråga. Ingen har påstått att det BESO gör med klockor de själva säljer är en auktoriserad service.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde och borde. Det enda jag säger är att det är skillnad på ”service”, service och auktoriserad service.
Japp Jarl är fantastiska!Hiss till Jarl Sandin i Göteborg.
Har köpt ett par klockor där och alltid fått ett bra bemötande - även om jag bara kommer förbi för att titta lite och snacka lite klockor
Extra eloge till Zackarias och Theo!
Nej det tror jag inte.Har Nymans i Sthlm slutat kränga Lange?
YesHar Nymans i Sthlm slutat kränga Lange?
Aj aj,då min vän hade förhoppning att kunna handla vid nästa Sverigebesök
Aj aj,då min vän hade förhoppning att kunna handla vid nästa Sverigebesök
När inträffade detta?
Nån aning om var man kan sköta servicen på Lange nu (i Sthlm)?
Nymans kommer garanterat kunna hjälpa dig att skicka klockan för service.Nån aning om var man kan sköta servicen på Lange nu (i Sthlm)?
Gammalt inlägg men jag hade problem med att korta en jubileelänk till en gammal datejust från 1985, var 1 skruv jag verkligen inte fick loss på länken så gick förbi Nymans i Sthlm och kollade ifall dom kunde korta den. Berättade att jag iaf hade lyckats få bort 2 av 3 länkar. Frågade också ifall dom kunde ordna en ny skruv till länken då skruven jag fösökte få loss såg lite tråkig ut efter liiiite för mycket våld. Den trevliga yngre killen frågade om jag ville ha en kaffe medans jag väntade.Har exakt samma upplevelse. Har köpt klockor där och också servat, men hade nu en vintage SMP som behövde kortas.
Fick först 500:- som förslag, när jag ifrågasatte det lite snällt gick de ner till 300:- (amma medarbetare). De hävdar att det går oavkortat till urmakarna, men vet inte om det stämmer…
Jag hade bett om en renovering och en service. Den behövde delar (bland annat visare). Han petade in en ny balans, nytt uppdragningsverk och ett nytt acrylglas. Och det säger jag inget om, men visarna han satte dit var skadade och smutsiga. Det finns damm och skräp inklämt i fästet till det nya glaset. Lös smuts på verket. Det är hel tydligt (för mig i alla fall) att han inte rengjort verket innan han satte ihop det.Vad hade du bett om? Man tvättar ju varken visare eller tavla vid vanlig service.
Det är en recension av min upplevelse av denna urmakare. Kanske en liten varning.Vad ska diskuteras?
Ändrade rubriken så kanske det blir tydligare. Eller har jag lagt det fel? Recensioner och köpguider kändes rätt...Vad ska diskuteras?
Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Vill du att jag ska ta bort den? Skit vill jag ju inte publicera.Såna här trådar känns alltid som skit. Dyker upp då och då, och nästan alltid konstateras det att det finns mycket oklarheter från trådskaparen.
Jag tycker den ligger bra här men om man inte är nöjd med utfört arbete så är det ju bra att veta vad ni kom överens om, därav min fråga.Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Vill du att jag ska ta bort den? Skit vill jag ju inte publicera.
Men samtidigt måste jag ju undra vad som är oklart... Det är en recension i tråden "Recensioner och köpråd" Det är en recension av en urmakare med köprådet att avstå.
Om @yonsson vill att den ska bort, tar jag självklart bort den.
Det svarar jag gärna på. Trodde att jag skrev det, men jag läser igenom igen och ändrar.Jag tycker den ligger bra här men om man inte är nöjd med utfört arbete så är det ju bra att veta vad ni kom överens om, därav min fråga.
Ok, jag kanske lät lite tjurigare än jag menade. Trist att du inte är nöjd, men då och då dyker det upp liknande trådar, ofta från användare utan annan aktivitet, och då blir det lätt att tro att det inte är helt nyanserat. Uppenbarligen är alla inte nöjda, men det blir lätt pajkastning utan något försvar eller förklaring. Hur som så tycker jag det ligger bättre i den här tråden, och återigen självklart trist om du inte är nöjd.Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Vill du att jag ska ta bort den? Skit vill jag ju inte publicera.
Men samtidigt måste jag ju undra vad som är oklart... Det är en recension i tråden "Recensioner och köpråd" Det är en recension av en urmakare med köprådet att avstå.
Om @yonsson vill att den ska bort, tar jag självklart bort den.
Ok... Jo, nog lät det tjurigt alltid. Ok, jag lade det på "fel" ställe. Men jag undrar på vilket sätt är det jag skrev inte nyanserat? Jag skrev att jag gick med på det pris han föreslog. Det är väl att komma överens om vad som ska göras för vilket pris, eller? Så jag blir lite nyfiken. Läste du hela inlägget och tittade på bilderna innan du skrev din kommentar? Är det ok att en klocka man lämnat in för service ser ut så efter två försök? Eller var det så att du tittade på att jag bara hade skrivit en gång tidigare, och avfärdade mig som en sur newbe? Och vad får dig att tro att ditt välkomnande gör att jag ens vill skriva fler gånger?Ok, jag kanske lät lite tjurigare än jag menade. Trist att du inte är nöjd, men då och då dyker det upp liknande trådar, ofta från användare utan annan aktivitet, och då blir det lätt att tro att det inte är helt nyanserat. Uppenbarligen är alla inte nöjda, men det blir lätt pajkastning utan något försvar eller förklaring. Hur som så tycker jag det ligger bättre i den här tråden, och återigen självklart trist om du inte är nöjd.
Jag tycker helt enkelt det är omöjligt att veta vad som är sant och och inte när arga inlägg dyker upp från användare som aldrig varit aktiva tidigare. Vem som helt kan skriva vad som helst på internet, och det är omöjligt att veta om det som skrivs är korrekt när vi är bara har ena partens ord, oavsett hur väl formulerat inlägget är. Svårare än så är det inte.Ok... Jo, nog lät det tjurigt alltid. Ok, jag lade det på "fel" ställe. Men jag undrar på vilket sätt är det jag skrev inte nyanserat? Jag skrev att jag gick med på det pris han föreslog. Det är väl att komma överens om vad som ska göras för vilket pris, eller? Så jag blir lite nyfiken. Läste du hela inlägget och tittade på bilderna innan du skrev din kommentar? Är det ok att en klocka man lämnat in för service ser ut så efter två försök? Eller var det så att du tittade på att jag bara hade skrivit en gång tidigare, och avfärdade mig som en sur newbe? Och vad får dig att tro att ditt välkomnande gör att jag ens vill skriva fler gånger?
Det är självklart som du säger, men det jag tycker är intressant är att du väljer att utrycka misstro mot det jag skriver utan att ställa några frågor till mig. Du väljer att använda ordet skit utan någon specifikation av vad som är skit.Jag tycker helt enkelt det är omöjligt att veta vad som är sant och och inte när arga inlägg dyker upp från användare som aldrig varit aktiva tidigare. Vem som helt kan skriva vad som helst på internet, och det är omöjligt att veta om det som skrivs är korrekt när vi är bara har ena partens ord, oavsett hur väl formulerat inlägget är. Svårare än så är det inte.
Nä, ber om ursäkt om jag lät dryg. Jag har ingen anledning att misstro dig, men är väl lite cynisk överlag Vi är oftast trevliga här, och jag hoppas du inte flyr forumet pga mitt inlägg. Har inget intresse i att bråka om det här. Nu ska jag till skogs med hunden och ha det gött i solen istället, hoppas du får en bra dag du med.Det är självklart som du säger, men det jag tycker är intressant är att du väljer att utrycka misstro mot det jag skriver utan att ställa några frågor till mig. Du väljer att använda ordet skit utan någon specifikation av vad som är skit.
Jag lade upp bilder just för att du som läsare själv ska kunna bilda dig en uppfattning om hur det ser ut.
Jag ställde några frågor till dig som det vore kul att få svar på.
Ursprungligen publicerad i "recensioner och köpråd". Har du någonsin sett en negativ recension här som innehåller kommentar/inlaga från det/den som recenseras. Nu flyttad till "hiss/diss". Finns det mer kommentarer från de som dissas här?
Jag ska se till att få en bild på dammet som är fastklämt i glasfästet så att även det är redovisat. Eller vill du påskina att jag har fejkat bilderna för att jag ska låtsas ha anledning att klaga på Ur & Smycken.
Jag känner mig en aning förolämpad av att du med automatik misstror mig och det jag skriver, baserat (av vad du själv skrivit) på att jag inte skrivit inlägg här tidigare. Hur många inlägg är gränsen för att du inte ska misstro? 5? 10? 47?
Men visst, vill du ha en strikt journalistisk balans och opartiskhet är du helt välkommen att ta kontakt med urmakaren och fråga honom om hur han ser på saken.
Mitt syfte med det jag skriver är att varna andra för någon som jag ser som scharlatan och som inte ska utöva yrket. Det hymlar jag absolut inte med.
Om du lovar att inte kommentera det jag skriver kan det tänkas att jag publicerar fler saker (har just nu inga fler att klaga på just nu), vem vet...