Hmm…du går fram till en person du inte känner, som arbetar i en butik, spritar din hand framför denne och vill sedan skaka hand. Nu låter jag säkert dryg, men inte menat så, utan bara lite feedback i all vänlighet - det där är faktiskt ett mycket märkligt agerande när man kommer in i en butik, så om personalen ger intryck av att vara obekväma och ointresserade, så kanske du ska fundera på om det är dom eller du som skapat situationen och stämningen.
Är ju extremt fjantigt och överdrivet att pga av en handsträckning en gång skulle påverka alla mina besök i framtiden…då är ju något fel hos någon annan än mig själv.
Eller du kanske tycker det är helt normalt?
Det är inte första gånger som jag och en säljare skakar hand. T.ex när man ska in och kolla på bil, gå på visning m.m…
Som jag skrivit tidigare så har jag varit inne i butiken ett flertal gånger..givetvis när jag såg att handskakning inte är så poppis så gav inte fram den igen. Sedan beror det på vilken bakgrund och vilken kultur man kommer ifrån.
I andra länder (medelhavet, Frankrike, Holland, Danmark etc.) så presenterar man sig och ger fram sin hand som oftast är ett tecken på ömsesidig respekt och god sed.
Att kunden kommer in och man knappt vill hälsa och bara står och glor är ju klart tecken på att man inte vill att kunden ska känna sig välkommen, man är trött på sitt liv eller att man vill bli av med en asap…Ingen respekt alls för kunden.
Andra Rolex AD:s som jag besökt har varit supertrevlig (min egna erfarenhet) och dem själva sträck ut hand, lett åt en och säger ”Välkommen in”.
Nu pratar jag om majoriteten, vilket borde innebära att det inte är så konstigt trots allt, utan ganska så normalt.
Om vi nu skulle bortse ifrån handskakning så var ändå min upplevelse horribel hos AD:n för samtliga besök.
Samtliga dagar jag var där så var säljaren otrevlig, ointresserad och oengagerad.
Hur eller hur så är jag inte intresserad av den specifika AD:n ändå så är inga problem.
Finns gott om bra AD:s
Recensionerna på Google talar för sig själva för specifika AD:n.
Inte meningen att låta dryg heller.