Ja det är fel men tyvärr är det en verklighet precis som listorna.Håller inte med alls. Finns en obokad klocka inne som inte bara är för display och man inte får köpa så är något fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är fel men tyvärr är det en verklighet precis som listorna.Håller inte med alls. Finns en obokad klocka inne som inte bara är för display och man inte får köpa så är något fel.
Måste man fortfarande ta med cert för att korta länken hos Krons?Hiss till Krons ur i PK Huset och Diss till nymans ur på bibliotekgatan efter gårdagen.
Krons Ur: Alltid super trevligt bemötande, fixat även länk justering åt mig på en klocka jag köpt andra hand. Rekommenderas starkt
Nymans ur: För övrigt gillar jag Nyman och speciellt deras äldre personal som jobbat där längre. Under gårdagen var det en ung kille och tjej som var tillgängliga som var runt 20-21 årsåldern. Den unga killen har alltid varit super dryg samt en gång tidigare tagit mina uppgifter men inte lagt upp mig på listan. Tjejen hade ingen koll vilken klocka jag ens sökte efter och frågade om jag sett den i skyltfönstret.
Instämmer verkligen om Krons. Jag var där igår för att köpa ett ur och fick ett riktigt bra bemötande genom hela processen.Hiss till Krons ur i PK Huset och Diss till nymans ur på bibliotekgatan efter gårdagen.
Krons Ur: Alltid super trevligt bemötande, fixat även länk justering åt mig på en klocka jag köpt andra hand. Rekommenderas starkt
Nymans ur: För övrigt gillar jag Nyman och speciellt deras äldre personal som jobbat där längre. Under gårdagen var det en ung kille och tjej som var tillgängliga som var runt 20-21 årsåldern. Den unga killen har alltid varit super dryg samt en gång tidigare tagit mina uppgifter men inte lagt upp mig på listan. Tjejen hade ingen koll vilken klocka jag ens sökte efter och frågade om jag sett den i skyltfönstret.
Beroende på vad du var intresserad av kan jag förstå att det är meningslöst addera ditt namn till "listan".Hiss till Krons ur i PK Huset och Diss till nymans ur på bibliotekgatan efter gårdagen.
Hade en totalt annorlunda upplevelse de två gånger jag varit där. Vansinnigt trevliga, kunniga och även trevlig uppföljning via mail senare på en fråga jag hade som de inte visste där och då.Diss till Panerai Boutique Stockholm.
Blir insläppt av vakten och erbjuden kaffe av en trevlig ung tjej.
Tyvärr så har hon ingen koll på modellutbud och kan inte svara på vad som bör vara relativt enkla frågor.
Men det tråkiga är den dryga 20åringen som hänger med vakten. Han kan inte bli besvärad med att hjälpa den unga tjejen utan kommer med dryga svar ur mungipan till mig när jag inte kan modellprogram och ställer frågor.
Han hör uppenbarligen vårt samtal men det var tydligen viktigare att osa förakt och brylcreeme från dörröppningen än att hjälpa kund och kollega. Tragiskt..
Reviderar min diss till Stories of Time. Blev ett missförstånd, så. Hiss till Stories of Time, bra service, bra gubbar och bra varor!Hiss till i Luxury watches och Oscar för trevliga affärer på distans. Bra priser och utrymme för förhandlingar!
Diss till Stories of Time som inte har de klockor de skyltar med på hemsidan och inte hör av dig på sina kontaktkanaler, oseriöst.
Jag var inne på Bergströms i Malmö för någon vecka sedan och fick hur bra bemötande som helst.. fick även klämma och känna på en del klockor, hade även lite gott snack.Nymans Ur och Bergströms Ur i Malmö är otroligt nonchalanta och otrevlig. De vill knappt skaka hand och inte heller ge dig ett leende när du kommer in i butiken. Känns som att dem mest är besvärade av ens närvaro. Kommer aldrig att besöka dessa AD:s igen..
Hiss till Krons, Bergströms i Göteborg, Rob Engströms och Engströms Ur i Jönköping!
Otroligt trevliga och serviceinriktade och de kan tänka sig att skaka hand med dig .
Jag var inne på Bergströms i Malmö för någon vecka sedan och fick hur bra bemötande som helst.. fick även klämma och känna på en del klockor, hade även lite gott snack.
Skaka hand hade jag heller hade gjort med folk som kommer in i butik, jobbade själv ganska länge i butik i ungdomen och fick aldrig för mig det ens.
Oj, då skriver jag dåligt.Hade en totalt annorlunda upplevelse de två gånger jag varit där. Vansinnigt trevliga, kunniga och även trevlig uppföljning via mail senare på en fråga jag hade som de inte visste där och då.
Får intrycket av ditt inlägg som att du var lika dryg(?) så kanske därav bemötandet?
Låter som du fått någon på en dålig dag, men tycker ändå att om man valt att jobba i butik så får man hålla humöret uppe och vara trevlig.Jag spritar min hand framför killen och sedan ger jag min hand. Givetvis hade jag själv aldrig gett fram min hand till honom.
Borste ifrån handskakandet…jag har själv jobbat i butiker och kan åtminstone vara trevlig emot kunder och visa mitt intresse, inte mindre när jag eller någon annan kommer i en butik där jag ska spendera 100 tusentals kronor, då förväntar jag mig att bli mottagen inte minst på ett trevligt sätt och att försäljaren har ögonkontakt med mig när jag pratar och inte kollat bort eller knappt vill prata och ser besvärad ut.
Kul att du ändå fick en bra upplevelse hos Bergstöms Ur i Malmö
Låter som du fått någon på en dålig dag, men tycker ändå att om man valt att jobba i butik så får man hålla humöret uppe och vara trevlig.
Jag hade alltid väldigt gott snack med en kille som jag vet jobbade där när de hade butiken där den låg innan..
Det var en gång en äldre dam som var lite halvdryg bara, annars har det bara varit gott bemötande för mig.
Blev det något köp då?
Nymans Ur och Bergströms Ur i Malmö är otroligt nonchalanta och otrevlig. De vill knappt skaka hand och inte heller ge dig ett leende när du kommer in i butiken. Känns som att dem mest är besvärade av ens närvaro. Kommer aldrig att besöka dessa AD:s igen..
Antar att jag är oldschoolSkaka hand när man kommer in i butiken?! Jag förstår ju om man gör det efter avklarad affär men innan?!
Beror väl på relation, är man ny till säljare så tänker jag nej.Skaka hand när man kommer in i butiken?! Jag förstår ju om man gör det efter avklarad affär men innan?!
Nu är vi ju ganska OT, men att skaka hand generellt sett försvann väl lite iom pandemin? Sedan som nämns är väl handskakning mer efter en avslutad affär. Eller antingen mer formellt eller om det är någon man känner. Men för ett butiksbesök är det nog en over kill som inte riktigt förtjänar en diss. Men visst bättre att vara artig och trevlig än dryg och nonchalant.Antar att jag är oldschool