Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var inne på Rob Engström i Stockholm i helgen, vilken fruktansvärt dålig upplevelse. Till att börja med är det inte en käft som varken tittar på mig och än mindre säger "Hej, välkommen" när jag kommer in i butiken. Efter att jag gått ett varv, fortfarande utan att ngn kollat på mig, så ber säkerhetsvakten mig att ställa mig/sätta mig att vänta. När det gått ca 20 minuter utan att ngn i butiken ens verkat tagit notis om mig så går jag där ifrån utan att pratat med ngn.
Gick till Nymans Ur istället där de direkt var jättetrevliga och snappade upp mig så fort jag kom in, och visade allt jag ville kolla på och erbjöd mineralvatten och kaffe, precis den upplevelsen man vill ha.
Hade exakt samma upplevelse hos både Rob E och sen raka motsatsen och välbemött hos Nymans! Superbra bemötande hos Nymans... hoppas de hör av sig snartHade samma upplevelse hos Rob E i Juli… när jag fick prata med säljaren, skrattade hon… ”det är omöjligt att köpa en Rolex”…
Fantastiskt kund upplevelse… lol
Hade exakt samma upplevelse hos både Rob E och sen raka motsatsen och välbemött hos Nymans! Superbra bemötande hos Nymans... hoppas de hör av sig snart
Har haft att göra med Gustav på nymans ett antal gånger. Mycket tillmötesgående och hjälpsam. Slutade med två köp.Måste säga jag delar samma erfarenhet av just Gustav på Nymans. Var där på besök i somras och vi pratade DJ och OP. Första gången jag var inne för att seriöst prata Rolex hos AD. Förklarade proffsigt och hjälpte mig prova flertalet modeller. Han skrev upp mig på kölista, men gissar det kommer vara en lååång väntan.
Brukar alltid hälsa och utbyta namn. För mig är det helt normalt. Kanske är det vad som syftades påSkaka hand när man kommer in i butiken?! Jag förstår ju om man gör det efter avklarad affär men innan?!
Håller med dig.Här kommer en hyllning till Panerai Boutique Sthlm!
Jag behövde en ny skruvmejsel för bandbyte och googlade runt för att hitta något passande. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Gav upp och kontaktade butiken i Stockholm direkt istället.
Inga problem, skickades igår och kom fram idag. Och så vägrar de att ta betalt för den dessutom! Makalöst. Megahiss!
Stort tack till @Sch0nning , du får sätta upp den här femhunkan på ditt karmakonto istället!
EDIT: tydligen får man inte lägga in en skärmdump av ett swish-kvitto, oklart varför, men det gick alltså till BCF
Snyggt i dubbel bemärkelse. Kan inte säga annat än att jag haft en grym erfarenhet från Panerai hitills även om jag inte ”tryckt av” ännu.Här kommer en hyllning till Panerai Boutique Sthlm!
Jag behövde en ny skruvmejsel för bandbyte och googlade runt för att hitta något passande. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Gav upp och kontaktade butiken i Stockholm direkt istället.
Inga problem, skickades igår och kom fram idag. Och så vägrar de att ta betalt för den dessutom! Makalöst. Megahiss!
Stort tack till @Sch0nning , du får sätta upp den här femhunkan på ditt karmakonto istället!
EDIT: tydligen får man inte lägga in en skärmdump av ett swish-kvitto, oklart varför, men det gick alltså till BCF
De är väl vana vid att folk trånar efter klockorna och därför har man en snorkig inställning till kunderna som betalar ens lön.Diss till Nymans Ur i Stockholm ännu en gång. Först och främst så har de två unga personal som inte kan klockor och agerar säljare, sjukt oprofessionellt när man sitter med någon som inte har kunskapen om klockor vilket gör att det känns lika roligt att handla som att köpa tuggummi från Pressbyrån. Fick ett samtal igår att min klocka som jag hade beställt hade kommit in. Jag går in med min klocka som jag tänkt byta in och ska testa den nya klockan. Säljaren är super oengagerad, sjukt trött, nästan som att han avskyr att man sitter där. Så otroligt tråkigt med dessa AD personal som gör så. Jag kan tillägga att jag flertalet har varit på Nymans Ur och träffat bland annat säljare som har varit super engagerade men många av de är förfärliga. Kanske ett stockholmskomplex som farar runt för när jag har varit hos AD i London eller Dubai så känner man sig välkommen snarare än att jag ska "smöra" för att få en klockan
Ryck upp er Nymans!
En stor diss till Zackrissons ur, nu beställde jag i och för sig Dupont-penna men med den avsaknad av kommunikation som de uppbringar (svarar inte på Mail, telefon eller via info). Har bara fått en bekräftelse att betalning gått genom men ingen återkoppling om leverans eller något. Skulle inte rekommendera någon att köpa härifrån.
Har mejlat två gånger under november gällande en förfrågan om att serva min Orient Kamasu och inte heller fått svar...
Stämmer! Låter som rn avslutad affär. Tack för informationen
Är det denna firma?
+ 1 på hissen till @urteknikHiss till @urteknik (och speciellt urmakaren Sofia) som servade min Squale. Trevlig kommunikation och vid försening på grund av lång väntan på reservdelar så meddelades detta på ett föredömligt sätt. Kommer definitivt att använda dem igen.
Fick min Rolex med länkbitarna i boxen när jag köpte min OP hos Bergströms i Malmö i september.Gillar Bergströms i Malmö.
MEN! De håller tillbaka länkbitar när de säljer Rolex. Jag har köpt en 5-6 rolex hos dem under åren. Vanligtvis får jag EN extra länkbit efter att de anpassat armbandet till min magra 16,5cm handled. Så behåller de resterande bitar. Vad är riktlinjerna från Rolex i Schweiz när det gäller denna frågan?