• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Har fått både bästa och sämsta bemötandet i samma butik men av olika personer, märkligt :) annars tycker jag Krons alltid levererar bra upplevelser när man är där!
Ja det e lite lustigt 😂 fast ”Antti” va fantastiskt enkel och trevlig!

Har aldrig varit hos Ad i Stockholm … men va förbi Engströms i Jönköping där träffade jag Mikaela och Fredrik som oxå va väldigt trevliga

Senast ändrad:
Ja det e lite lustigt 😂 fast ”Antti” va fantastiskt enkel och trevlig!

Har aldrig varit hos Ad i Stockholm … men va förbi Engströms i Jönköping där träffade jag Mikaela och Fredrik som oxå va väldigt trevliga

Fantastiskt vad telefonen klarar av att göra i fickan 😅
Hade inte tänkt citera detta inlägg.

Senast ändrad:
Hiss till Bergströms i Göteborg som jag tycker levererar en superfin service varje gång. Pratat med 3 personer under den senaste tiden och alla är lika trevliga och hjälpsamma.

Då har även Flip träffat på en ÅF som bör dö sotdöden!

O.C Tanner ParkCity Utah informerade mig att var jag inte en av de tre lokalt boende ko-uppfödarna så släppte man inte in mig i sin fina affär!

Att hela byn lever på turister som antingen åker skidor på vintern eller äter kossor på sommaren spelade ingen roll.
Dra Åt Helvete!

Då har även Flip träffat på en ÅF som bör dö sotdöden!

O.C Tanner ParkCity Utah informerade mig att var jag inte en av de tre lokalt boende ko-uppfödarna så släppte man inte in mig i sin fina affär!

Att hela byn lever på turister som antingen åker skidor på vintern eller äter kossor på sommaren spelade ingen roll.
Dra Åt Helvete!
Har precis lagt till O.C Tanner i Park City i Utah på min bucketlist.
1723127721185.png

Hej. Har en klocka som inte gick så bra, fortare sig mer än jag trodde, ca 30spd. Kontaktade tillverkaren, som kunde ta in den för översyn, men rekommenderade först att jag skulle kolla om klockan på något sätt var magnitiserad. Var runt på 3 olika urmakare, kända och mindre kända inne i stan, ingen ville hjälpa till, eller kom med andra förklaringar att tillverkaren försökte lägga över allt ansvar på mig etc. Ringde ett samtal till Erikson i Sumpan, dom fattade direkt, och jag var välkommen in, så skulle dom kontrollera och vid behov avmagnitisera klockan. Klockan går nu inom cosc efter besöket hos Erikson på 5 minuter. Andra gången jag var inne där, har aldrig köpt något, men klämt och kännt på framförallt Omega. Vilket otroligt bemötande och fin service dom ger. Kommer garanterat vända mig dit igen när jag behöver. 5 stjärnor, vilka proffs. Man känner sig välkommen där, det betyder massor. Flera stora butiker på "fina" gatan som har mycket att lära.

Nu är det väl egentligen ett väldigt försenat inlägg, men personalen på Krons var riktigt trevliga.
Jag kände mig som hemma när jag var borta.
1st ”lärling” som var norrman och en thailändare bakom kassan.
Mitt liv i övrigt består av Thailand och Norge, så det var helt inom min comfort zone 😆

Var egentligen bara ett spontanbesök då jag ändå hade ordentlig väntetid på Arlanda.

Jag lär titta in där fler gånger när tid finns.

Vill varna för denna handlare på chrono 24, beställde en damrolex fick tracking nummer, men sen hände inget stod bara will be shipped soon, ingen respons på över 2 veckor, tillslut fick jag ett meddelande från dem, klockan var trasig och gick inte att laga. De svarade inte på mina meddelanden och inte på chrono 24. Nu har jag fått en ursäkt av Chrono 24 och tillslut fått pengarna tillbaka. Klockan skulle vara en examenspresent så det sket sig big time.

[email protected] , är det en brevlåda ingen där kollar? Tröttsamt! Gäller Grand Seiko, mailade först Klockmaster Hansson som omgående svarade att dom tyvärr inte kunde hjälpa mig och hänvisade till den enda nuvarande ADn i staden. Alltså, inte första gången jag mailat Bergströms med noll respons.

[email protected] , är det en brevlåda ingen där kollar? Tröttsamt! Gäller Grand Seiko, mailade först Klockmaster Hansson som omgående svarade att dom tyvärr inte kunde hjälpa mig och hänvisade till den enda nuvarande ADn i staden. Alltså, inte första gången jag mailat Bergströms med noll respons.
Jag har alltid fått svar, ganska snabbt också.

Hiss till Evan på Nymans ur! Var förbi och prata lite klockor och vart otroligt välkommen. Te x bara den här frasen "kom förbi när du vill, prata lite klockor, kläm och känn och ta ett glas champagne" Gör ju att man blir otroligt taggad på gå in när man har vägarna förbi och prova och kanske köpa när det sitter som en smäck. Har inte riktigt fått sånt varmt bemötande på andra ADs så det är verkligen super kul!

Vill återigen hissa Krons för en väldig bra kundupplevelse!

Hade en lucka och tänkte klämma på lite klockor - egentligen fokus på Tudor, men shop-in-shop är inte öppnad ännu - och fick prova på andra märken istället. Fick samtidigt minst sagt lite historielektion och genomgång på de olika klockorna. Kunde lyssna hur länge som helst på den tog emot mig hehe.

Gjorde ett en lite runda i några butiker för en månad sedan och vill passa på att dela med mig av mina erfarenheter.

Erikson urhandel i Sundbyberg och Krons i Stockholm var båda riktigt bra, väldigt engagerad personal och bra bemötande. Riktigt bra utbud i båda butiker.

Pagoldhs Ur i Skövde har ett ganska litet utbud, inte bara av märken utan också av modeller. De var inte särskilt inbjudande förrän de inser att man är intresserad av att faktiskt köpa något, men när det väl "släppte" var även de trevliga och inbjudande.

Under min semester i Barcelona så besökte jag Rabat, Suarez och en Tudor Boutique. Är man i staden så är det ett måste att man besöker Rabat på "Pg. de Gràcia, 96, L'Eixample, 08008 Barcelona, Spanien". Trevlig personal och bra service samt otroligt många olika märken som F.P Journe, Vacheron, Rolex etc. Väldigt fin butik.

Suarez rekommenderar jag ej. Kall personal och inte det bästa utbudet, enligt mig. De hade Patek i butiken så det är väl något.

Tudor butiken hade Tudor klockor😄 och trevlig personal.

Bilagor

• 1000009067.jpg
    1000009067.jpg
    840.5 KB · Visningar: 6
  • 1000009062.jpg
    1000009062.jpg
    542 KB · Visningar: 11
  • 1000009054.jpg
    1000009054.jpg
    528.6 KB · Visningar: 7
Info om Mollstedts Ur i Karlstad. Var där och ville få bytt plexit på min Rolex Datejust 1601. Hade ett nytt plexi med mig. Men dom ville inte byta det för att det var en Rolex. Var där för några år sedan och fått både plexin och urtavlor utbytta på Rolex. Så detta är nåt nytt.

Senast ändrad:
Diss till Mollstedts Ur i Karlstad. Var där och ville få bytt plexit på min Rolex Datejust 1601. Hade ett nytt plexi med mig. Men dom ville inte byta det för att det var en Rolex. Var där för några år sedan och fått både plexin och urtavlor utbytta på Rolex. Så detta är nåt nytt.
Hur kan det bli en diss? Kan ju bli väldigt dyrt för dem om de inte har möjlighet att få tag på delar.

Min varmaste rekommendation vill jag ge till Klockslaget i Luleå. Allting har alltid varit så väldigt smidigt när jag haft med den gode Karl-Johan att göra.

Har gått med oförättat serviceärende från Omega ”boutiquer” både i Stockholm och New York men på Klockslaget löste det sig smidigt och fint båda gångerna.

Tillbaka
Topp