adress
Friends of KS
Synd om alla i Göteborg ! En så " stor " stad - och endast en AD för Rolex. Märkligt.Nej, det finns inga andra som säljer Rolex i GBG.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Synd om alla i Göteborg ! En så " stor " stad - och endast en AD för Rolex. Märkligt.Nej, det finns inga andra som säljer Rolex i GBG.
När ni pratar dåliga erfarenheter av Bergströms, pratar ni då om butiken i Göteborg, Malmö eller Uppsala?
Vi jobbade med Entercard från början, gick sedan över till Handelsbanken då villkoren var bättre. Ratos AB har förhandlat fram villkoren och jag vet inte men antingen har de väldigt dåliga förhandlare, eller så är det något helt annat det sitter i.. Förra året sålde jag ensam in 6,1miljoner på finansiering..
Ratos nedan bör klassas som en stor aktör
Du blandar nog ihop bolagen, det där är nog inte riskkapitalbolaget Ratos AB...
Ok, så vilket Ratos AB menar du att det skulle vara, finns det flera?
Strukturen:
Ratos AB ---> Inwido AB ----> Hemmafönster AB -----> Jag..
Så vilket Ratos AB är det jag blandar ihop det med?
Precis, trevlig helg påreRatos AB, riskkapitalbolaget. Kollade snabbt och med tanke på att Ratos har ca 50 anställda var det det jag reagerade på. Dock antar jag att det är anställda i alla substansbolag som dom äger, visste inte att man brukar skriva ut det så. Alltså, jag hade fel.
Var förbi Nymans ur idag för att korta länken på min sub. Förutom snabb service och trevligt bemötande från alla i butiken så bjöd de på kortningen trots att jag sa att jag inte köpt den där när de fråga.
Mycket bättre bemötande än förra gången och jag är positivt överraskad.
Var förbi Nymans ur idag för att korta länken på min sub. Förutom snabb service och trevligt bemötande från alla i butiken så bjöd de på kortningen trots att jag sa att jag inte köpt den där när de fråga.
Mycket bättre bemötande än förra gången och jag är positivt överraskad.
Är du seriös nu eller? Har de någon ansvarig för kundrelationer där som man kan kontakta?De har läst den här tråden, och satsar nu aktivt på att öka sitt mervärde till kunderna.
Är du seriös nu eller? Har de någon ansvarig för kundrelationer där som man kan kontakta?
Är du seriös nu eller? Har de någon ansvarig för kundrelationer där som man kan kontakta?
Nej det var skoj, känner inte till Nymans annat än till namnet. Många AD väljer medvetet att inte vara med på klockforum, då inte alla tycker att det är seriöst.
Eller troligare så har de inte insett hur viktigt det är.. En hel del ftg blir hudflängda vilket inte skulle skett om de kunde hanterat nätet..
En AD jag har kontakt med i ett helt annat sammanhang än klockor, berättade åtminstone för mig, att de gjort ett medvetet val att inte vara med i klockforum på internet, då man uppfattade det som oseriöst. Uppfattningen som rådde om internetforum var att ett fåtal av medlemmarna var entusiaster och resten posers och snorungar.
Man kunde helt enkelt inte se någon extra behållning med forum, gentemot de traditionella kommunikationskanalerna. Det kan såklart också vara att man inte har tid, eller vill lägga tid på ytterligare "administration".
Att det finns en massa nya kanaler, innebär inte per automatik att man måste använda dem. Det finns massor av företag som redan fått lida för halvdana satsningar på internet, just för att som du var lite inne på, inte vet riktigt hur man skall använda det, eller har någon långsiktig plan för det hela.
Skulle nästan kunna sätta en peng på att majoriteten av alla företag som skaffat sig en fansida på Facebook, egentligen borde låtit bli, då man ändå inte underhåller den, vilket istället kan bidra till en oseriös bild av företaget.
Men många är snabba att följa lämmeltåget och nyhetens behag.
Lämnade in min Sea-gull 215.325 på den lokala urmakaren i Umeå. Sa att klockan hade stannat och undrade om de kunde kolla vad det berode på. Visst sa urmakeren som arbetade där.
(urmakaren) - jag ska bara öppna och kolla på batteriet.
(jag) - Klockan är mekanisk och använder sig av Sea-gulls ST19 verk.
(urmakaren) - Ok, hmm . . . . jag kan ta den och kolla lite senare i veckan.
(jag) - Ok, hur lång tid kan det ta att laga om ni behöver beställa nya delar?
(urmakaren) - Det borde gå ganska snabbt, förmodligen är det eta-verk vilket gör att vi kan få in delar snabbt.
(jag) - Det är Sea-gulls egna verk ST19.
(urmakaren) - Hmm, min kollega kommer in senare i veckan och kan kolla på den då.
Det var tio dagar sedan, vet inte om jag har det högsta förtroendet kvar för urmakaren. Hoppas kollegan har mer koll. Får se när klockan kommer tillbaka.
Skulle sätta en peng på att vår forumsponsor tjänat en slant på att vara med.. Kommentaren du lämnade ovan från en AD bekräftar verkligen min tes. De lever på gamla meriter, idag googlar folk de företag de använder. De som inte har kontroll över informationen kommer inte överleva. Helt ärligt tycker jag deras kommentar i bästa fall var märklig men troligen bara otroligt jäkla korkad.
Din kommentar är oseriös och som du senare skriven även osann. Jävligt oseriöst att skriva en sådan grej då tråden är tillför att guida oss kunder till butiker som ger oss bra bemötande. Håll tråden seriöst eller häng i "lifestyle".De har läst den här tråden, och satsar nu aktivt på att öka sitt mervärde till kunderna.
Din kommentar är oseriös och som du senare skriven även osann. Jävligt oseriöst att skriva en sådan grej då tråden är tillför att guida oss kunder till butiker som ger oss bra bemötande. Håll tråden seriöst eller häng i "lifestyle".
Kan ju tillägga att vissa butiker i denna bransch lägger väldigt mycket energi på att vårda sina kundrelationer. Hade du hängt aktivt här ett tag hade du vetat att Eriksson urhandel och RobE i princip alltid omnämns positivt medan flera andra urhandlare oftast nämns i kombination med negativt bemötande. De som omnämns i positiva ordalag är tillsynes helt slumpmässigt de urhandlare som är mest aktiva här på forumet. Konstigt va?
Jag är övertygad av att Nymans, Pagholds, Jälmers, Bergstöms GBG mm hade tjänat på att kommentera de negativa och positiva upplevelser som beskrivits av oss medlemmar.
Borde väl vara ganska självklart att inte detta är en tråd för ironi? Tvister om klockor med företag kan bli dyra.Fantastiskt att du kan dra så stora växlar, på ett så litet inlag av vardaglig humor. Att vara mästrande och otrevlig är inte särskilt konstruktivt. Själv har jag inga problem att erkänna fel eller brister och om någon tog illa upp; mea culpa!
Inte tycker det är seriöst? Det e ju inte flashen vi talar om.Nej det var skoj, känner inte till Nymans annat än till namnet. Många AD väljer medvetet att inte vara med på klockforum, då inte alla tycker att det är seriöst.
Inte tycker det är seriöst? Det e ju inte flashen vi talar om.
Carlssons Ur i Helsingborg kan jag varmt rekommendera. Trevlig personal och butik!
Trevligt att höra, då jag själv upplevt precis motsatsen. Hoppas att det dryga bemötande jag fick, var en engångsföreteelse.