Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet faktiskt inte om Magnussons ur har dem, men de tillhör ju Klockmaster så de borde ha dem.Jag tror inte jag vågar pruta något mot henne...
Känner du till några fler butiker i Göteborgsområdet som har Oris?
Jag har kikat på en Oris Aquis Date Deep Blue, hade bara fått en uppfattning om att de kostar runt 12-13k när jag kollat runt på nätet, har inte sett att den kostar över 18k någonstans.
Så det ända jag ville veta var om ca: 18 500:- var ett rimligt pris för klockan om det är listpriset på den i Svea?
Jag tror inte jag vågar pruta något mot henne...
Känner du till några fler butiker i Göteborgsområdet som har Oris?
Känns extremt OT nu, men:En AD ska väl hålla listpris enligt avtal med leverantören. Eventuella rabatter talas det tyst om och är något mellan kunden och butiken, inte för allmän kännedom eftersom det troligen bryter mot avtalet.
Känns extremt OT nu, men:
Beror väl på märke, men mig verkligen finns det inget som hindrar rabatter. Däremot vill man ju självklart inte vattna ut listpriserna så det vore dumt att skylta med rabatter. RRP säger man ju internationellt, alltså recommended retail price. Inget tvång alltså, utan en rekommendation. Utomlands blir det REA lite då och då på de flesta märken. De som är lättsålda reas såklart inte.
Jag vet, därför skrev jag "de flesta märken".Om du skyltar med att du har lägre pris än list på någon av de finare uren lär du inte bli långvarig som AD...
Jag vet, därför skrev jag "de flesta märken".
Omega, Tag Heuer, Breitling har jag sett REA på ett antal gånger i UK och då menar jag inte hos säljare som förlorat märkena. REA-kulturen i Sverige suger.
30% off på Breitling:Rea kan du nog ibland få göra för att få bort gammalt lager och annat junk. Knappast de ens i UK får göra det på de åtråvärda modellerna. Att ha reor sänker även andrahandsvärdet på klockor så jag är tacksam att vi inte har den kulturen i Sverige.
"Vårens kvalitets-rea är här!Rea kan du nog ibland få göra för att få bort gammalt lager och annat junk. Knappast de ens i UK får göra det på de åtråvärda modellerna. Att ha reor sänker även andrahandsvärdet på klockor så jag är tacksam att vi inte har den kulturen i Sverige.
Bara Longies, Certina och Tissot som är något att ha av de märkena ändå, och de är ju inte riktigt att klassa som "high end" så kanske lite andra krav? Köpte själv min Certina diver hos AD (Stjärnurmakarna) med 'legit' rabatt (ej muntlig alltså)."Vårens kvalitets-rea är här!
Fynda bland varumärken som Longines, Michael Kors, Certina, CK, GANT, Raymond Weil, RSW, Tissot mfl!
Välkomna!"
Skrev Mollstedts Ur på sin facebooks-sida 19 mars. Så visst förekommer det även här.
Bara Longies, Certina och Tissot som är något att ha av de märkena ändå, och de är ju inte riktigt att klassa som "high end" så kanske lite andra krav? Köpte själv min Certina diver hos AD med 'legit' rabatt (ej muntlig alltså).
30% off på Breitling:
http://www.jurawatches.co.uk/collec...ckbird-44-v1731110-bd74-109w-m20basa1-btl-644
Inte en LE vad jag vet.
Nej, de är ju knappast high end, men Longines har ju ändå modeller för upp mot 25 000, vilket ju en majoritet av befolkningen tycker är snuskigt mycket pengar för en klocka.
Och var i erbjudandet stod det att det gällde alla Longines modeller? Kan ju fortfarande vara de osäljbara..
Nej jag vet, var mest ett konstaterande att det faktiskt förekommer i Sverige också.
Klockslaget i Luleå
Va inne för att lämna in mina två batteriklockor för service passade även på och fråga ifall han hade verktyg för att göra några fler hål i klockarmbandet. Tyvärr hade han inte just den storleken på håltagaren inne men han kunde ta in den storleken, sagt och gjort kom jag tillbaka några dagar senare när klockorna var färdiga och tog med mig bandet
utbyte av batteri och trycktestning av båda klockor för 400kr, håltagningen bjöd han på.
Kom in någon månad senare och frågade om råd angående service på en Speedy, otroligt tillmötesgående, kunnig, lät mig få klämma på lite klockor och kanske det bästa - han berömde min BB jag hade på mig.
8/10(skulle ha fått 10/10 ifall han hade större utbud av klockor)
Kul att höra. de har ju i alla fall Sjöö Sandström samt som vanligt bland de mindre, Tissot, Longines, Victorinox m fl.
Det är verkligen synd att de större märkena som Breitling, Omega mm kräver så mycket i försäljning, varulager och övriga premiummärken att inga mindre landsortsurmakare klarar av kraven.
Vill hissa Nymans Ur
Fredag:
Medan jag väntade på mitt värderingsintyg till min 116200 korkade de upp en flaska champagne till mig och mina två vänner. Små gester som gör skillnad...
Betalningen för att du hyllar här?
Borde absolut finnas potential för bättre märken i Luleå tycker jag!Håller helt med, det är ändå inte så långt till Finland, och såvitt jag vet är Umeå nästa storstad som har klockor av bättre kaliber så att säga, så man borde tycka att potentialen finns för några "stormärken" att etablera sig här.
dock har nymans sportat upp sig - till och med jag som är rookie i svängen märker skillnad på nu och för ett år sedan. Dock har de tyvärr fortfarande en del säljare som verkar ointresserade av både klockor och kunder...Betalningen för att du hyllar här?
dock har nymans sportat upp sig - till och med jag som är rookie i svängen märker skillnad på nu och för ett år sedan. Dock har de tyvärr fortfarande en del säljare som verkar ointresserade av både klockor och kunder...