• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Erikssons urhandel - riktigt trevliga, trots att jag vid min entré deklarerade att jag bara ville kika. Träffade 2 behjälpliga säljare och kom ut med en omegakatalog:)
 
Ska ge en diss till Rob E, @ROB-1832

Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.

Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.
 
Ska ge en diss till Rob E, @ROB-1832

Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.

Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.
Låter ju ytterst märkligt.
Vad har denna herre för funktion? Vaktmästare? Säljare?
 
Ska ge en diss till Rob E, @ROB-1832

Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.

Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.


Tipset du fick att ta med dig klockan hem och duscha med den måste vara dagens skämt....Men i detta fall var det inget skämt :(
 
Jag har bara bra att säga om Lindahls Urmakeri. Litet familjeföretag som är specialiserat på Certina, men säljer även Glycine; Sjöö Sandström, Tissot mm.
 
Ska ge en diss till Rob E, @ROB-1832

Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.

Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.

Ska ge en diss till Rob E, @ROB-1832

Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.

Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.

Och detta är en hovleverantör och AD för några av världens mest exklusiva märken?! Jo tjena Malena....:confused:
Förvånar mig dem inte svarat på detta ännu.
 
Och detta är en hovleverantör och AD för några av världens mest exklusiva märken?! Jo tjena Malena....:confused:
Förvånar mig dem inte svarat på detta ännu.
Ingen är perfekt. Knepet är att minimera det negativa. Kallas kvalitetskontroll. Jag skulle nog gissa att detta löser sig inom några dagar.
 
Har handlat några Chopard på distans unde 90 och 2000 talet av ArnE Moberg, han var lite fyrkantig, och när jag börjare läsa på Ks så blev jag fötvånad att Rob fick så bra betyg, det är ju bara ett superbra betyg till Arnes son som idag är vd och driver företaget!
 
Hade jag varit vd på på Reob hade jag svarat @Guillbert med ett pm, på ett proffisionellt sätt, och inte häng ut min FAR på KS OFFENTLIGT, men det är bara min åsikt..
Det är ju Failjen Moberg som äger ROB E, men ägar förhållanderna kan ju vara annat en som som på alla sökningarna, letter on intent osv.
 
Ska ge en diss till Rob E, @ROB-1832

Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.

Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.

Hej
Får ursäkta att du hade ett negativt besök hos oss! Sorry ! Om du har vägarna förbi bjuder vi på ett trycktest om du inte fått det gjort?
Fråga främst efter Daniel eller Marcus
Forts Trevlig helg!
Daniel
 
Skulle vilja hissa:
Krons Ur
Köpte min första riktiga klocka här. Hade bestämt mig sen innan att jag skulle slå till på en Longines Hydro Conquest. Jag ringde på förväg för att fråga dom om dem hade klockan inne, vilket dom hade så han la undan både den blå och den svarta åt mig. Väl i affären vart jag super bra bemöt, av samma kille jag pratat med i telefon. Han tog fram båda klockorna, vi prata den del och efter jag gjort mitt val gav han mig en genomgång om klockans funktioner. Har varit där flera gånger där efter för att prova och testa. Blir lika bra bemöt varje gång.

Skulle vilja dubbel dissa
Klockmaster Täby C
Va på jakt efter ett guldfärgat spänne så jag gick in och fråga efter ett, killen gick in i verkstan för att fråga och efter lite viskande (bokstavligen!) så kom han ut igen och sa, visst du kan få ett för 200spän!! Tack men nej tack sa jag och gick. Senare samma dag gick jag förbi en uropenn, ja skadar väll inte å fråga tänkte jag. Visst sa killen och tog fram en liten påse full med guldfärgade spännen av samma märke som dom på klockmaster. Betalde 60 spän!!
Den andra gången va jag där med min pappa och fick jag syn på en fin Longines Kronograf. Så jag fråga snällt skulle jag kunna titta närmare på den där. Killen blängde på mig tog fram den och innan han gav mig den säger han nonchalant "Ja, men tappar du den får du köpa den" visst det är förståligt, men vem fan säger så. Tar en titt, provar den och räcker sedan över den till pappa som också vill prova (pappa e också klocknörd såklart). Killen får syn på pappas finklocka och blir genast sjukt trevlig. Själv har jag på mig min Seiko. Tycker inte riktigt att det är okej att bete sig så mot potensiella kunder, för jämfört med Krons Ur till exempel får jag alltid ett jätte trevligt bemötande dom plockar trevligt fram klockan/klockorna (dom har alltid frågat om jag vill prova fler när man ändå är där) jag vill prova som för övrigt kostar bra mycket mer än en Longines!
 
Hej
Får ursäkta att du hade ett negativt besök hos oss! Sorry ! Om du har vägarna förbi bjuder vi på ett trycktest om du inte fått det gjort?
Fråga främst efter Daniel eller Marcus
Forts Trevlig helg!
Daniel
Nu ska jag inte hålla på att älta det här, är bara lite nyfiken på de där tipsen som @Guillbert fick. Var inte de lite märkliga eller är det något som ni brukar rekommendera att man gör för att kolla tätheten?


J
 
Senast ändrad:
En liten semidiss till verkmästarna för att de inte kunde byta glas på min tonfisk och påstod att man behöver specialverktyg. Man behöver visserligen en insexnyckel, men det anser jag inte vara vidare special. Det tog dem två veckor att inse att de inte kunde göra jobbet. Bra dock att de lämnade klockan orörd istället för att ge sig på att försöka öppna en klocka de inte hade koll på.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp