Skrev nyss om detta i en annan tråd och jag vill verkligen hylla Krons Ur, eller Krons heter de bara nuförtiden tror jag
alltid trevligt bemötande och riktigt bra service. Köpte min Longines Saint Imier där tillsammans med en Winder.
Fabriksfel på Windern, ringde in och de bad mig komma in så skulle de skicka tillbaka den och skulle få en ny. Samtidigt talade jag med dem om att jag behövde mindre kuddar pga mina puttefjutt handleder. Patrik i butiken uppgav att de inte har mindre kuddar men han skulle försöka lösa det åt mig.. Veckorna gick, och samtidigt som han ringde om windern så sa han att han löst problemet med mina handleder
de/han hade samlat ihop små skumgummikuddar som jag kunde använda. Mycket riktigt, det fungerade galant.
Tog även dit min kvinnliga kollega som ville köpa en Omega (quartz, ingen aning vad det var för modell). Hon hade tidigare beskökt Nymans Ur men de hade bara fnyst åt henne och hon hade blivit riktigt dåligt bemött, hos Krons gick det hur bra som helst och hon liksom jag var grymt nöjd med servicen och framförallt bemötandet.
Riktigt tråkigt att man blir granskad från topp till tå när man ska köpa något som inte en "vanlig svensson" köper varje dag, bara för att man kanske inte kommer i frack och hög hatt och ser ut att skita pengar. Har fler historier om just Nymans där det nästan är pinsamt hur de blivit bemötta.
Krons 10/10
Nymans 1/10