Ska ge en diss till Rob E,
@ROB-1832
Var inne för några veckor sedan för att trycktesta min 1680 red. Fick prata med Arne som inte var särskilt trevlig. När jag sa att jag vill trycka klockan tittade han på den å frågade på ett sätt som jag uppfattade som drygt om jag skulle bada eller dyka med den. Nej troligen inte men jag vill iaf vara säger på att den inte tar in vatten. Arnes rekommendation var då att lägga klockan på en varm platta å droppa vatten på plexit, och om det blir imma så tyckte han att jag skulle komma in så kunde Rob fixa så att den blir tät. Jag såg nog allmänt chockad ut å sa att det vill jag nog inte göra för jag vill inte riskera tavlan. Han nästa rekommendation var att duscha med klockan och blev det imma då var jag återigen välkommen in.
Då jag har köpt relativt många klockor nya och servat en del klockor frågade jag efter Peter (urmakaren) som har hjälpt mig att serva flera av mina klockor. Fick då direkt veta av Arne att han inte fanns tillgänglig. Sa då att jag trots allt vill lämna in den för trycktest, fick då en konstig blick av Arne som menade att det var helt onödigt då han förklarat hur jag skulle gå till väga... Såg då inget annat alternativ än att tacka för mig och lämna butiken.
Då jag tidigare haft många bra kontakter med Rob så ska jag gå dit en gång till och då hoppas jag att Marcus, Therese eller Daniel är på plats då de har gett mig ypperlig service de gånger jag varit där.